کیهان هاشم نیا استاندار اسبق گیلان:

مردم ایران با حضور شکوهمند در انتخابات حماسه بدرقه شهدای خدمت را تکمیل می‌کنند

«استاندار اسبق گیلان گفت: مردم ایران با حضوری شکوهمند در عرصه انتخابات ضمن لبیک به فرامین مقام معظم رهبری حماسه بدرقه شهید جمهور را تکمیل می‌نمایند».

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، کیهان هاشم‌نیا فعال سیاسی و استاندار اسبق گیلان در خصوص حضور مردم در انتخابات ریاست جمهوری و ویژگی‌های یک رئیس جمهور در تراز نظام جمهوری اسلامی و شبیه به شهید جمهور می‌گوید: انقلاب ما دارای یک ایدئولوژی قوی بوده است و دین و مذهب شکل دهنده این ایدئولوژی هستند. لذا نقش «اسلام سیاسی» در بسیج توده‌های مردم برای مشارکت و همراهی با نظام سیاسی بسیار ویژه است.

وی افزود: در انتخابات گذشته مردم ایران همواره با عقلانیت و صداقت و به پیروی از امام (ره) و جانشین خلف ایشان مقام معظم رهبری حضور باشکوه در انتخابات‌ها را از خود به جای گذاشته‌اند.

هاشم نیا تصریح کرد: امروز پس از حادثه تلخ شهادت رئیس جمهور جهادی شهید آیت الله رئیسی یک بار دیگر مردم ایران در معرض خلق حضوری شکوهمند و تکمیل حماسه بدرقه شهدای خدمت قرار گرفتند. بنده معتقدم مقام معظم رهبری ویژگی‌های یک رئیس جمهور را به صورت کامل و شفاف در بیانات اخیر خود اعلام نمودند. بنابراین انتخاب فردی فعال، پرکار، آگاه و معتقد به مبانی انقلاب اسلامی برای این جایگاه، مهم و حیاتی است.

استاندار اسبق گیلان در خصوص سهم اشتغال پایین گیلان در صنعت گفت: وضعیت اشتغال در استان باید در سه حوزه کشاورزی، خدمات و صنعت مجموعاً مورد بررسی قرار گیرد. آن چیز که مشخص است با توجه به جغرافیای استان، طبیعی است که اشتغال در حوزه کشاورزی و بعد از آن در حوزه خدمات بسیار در وضعیت بهتری نسبت به حوزه صنعت قرار گرفته باشد. بنده معتقدم باید با افزایش ظرفیت صنعتی استان، تولید ناخالص را بالاتر ببریم. همچنین بعلت وجود معادن عرصه برای سرمایه‌گذاری در استان ما بسیار فراهم است. در حال حاضر به دلیل‌عدم وجود پیشرفت تکنولوژی صنعت در استان، ما در حوزه کشاورزی تولید کننده خام این محصولات هستیم.

هاشم نیا افزود: اگر بتوانیم در استان به پیشرفت تکنولوژی صنعتی برسیم می‌توانیم آمار اشتغال در این حوزه را بالاتر ببریم. مثلاً در مورد برنج می‌توان ۲۰ نوع محصول جدید را با بهره‌گیری از تکنولوژی صنعتی به روز تولید نمود.

در پایان هاشم نیا در خصوص وضعیت بودجه عمرانی استان اضافه کرد: زمانی بودجه عمرانی در وضعیت مطلوبی قرار می‌گیرد که درآمدهای دولت افزایش یابد. در کنار فروش نفت که از سابق وجود داشته است می‌توان با راهکارهای جدید و به روز از تولید مشتقات نفتی گرفته تا جلوگیری از فرار مالیاتی، فروش اموال مازاد دولت و همچنین وضع تعرفه برای خدماتی که از مسیرهای هوا، دریا و لوله برای انتقال استفاده می‌کنند در افزایش درآمدهای دولت قدم برداشت. همچنین در دولت باید دنبال راهکارهایی بود که بودجه‌های جاری کشور به موقع تامین شود تا هزینه ساخت پروژه‌های عمرانی افزایش پیدا نکند.

Share