وعده می‌دهم و سر وعده‌هایم هستم

قالیباف: خانواده‌ام در تهران زندگی می‌کنند | لیست اموالم را به قوه قضاییه داده‌ام

کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: لیست اموالم را به قوه قضاییه اعلام کردم و در تمام سایت ها هست؛ خانواده ام نیز در تهران زندگی می کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، محمدباقر قالیباف شامگاه سه‌شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ در برنامه «بدون تعارف» به سوالات مطرح شده توسط مجری پاسخ داد.

حمدباقر قالیباف شامگاه سه‌شنبه -۲۹ خردادماه- در برنامه بدون تعارف در شبکه دوم گفت: بعد از حادثه تلخی که برای شهید رئیسی اتفاق افتاد، احساس وظیفه کردم که با توجه به آشنایی که با حوزه اجرایی دارم و برنامه هفتم توسعه که میثاق دولت سیزدهم و مجلس یازدهم بود، نیازمند یک مدیر اجرایی قوی است. برهمین اساس احساس کردم با توجه به آشنایی در حوزه قانون‌گذاری و اجرا، این کار را تمام کنیم.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری درپاسخ به سوال مجری مبنی بر اینکه انتقاد شما به عملکرد گذشته خودتان چیست، اظهار داشت: وقتی به مجلس یازدهم آمده بودم، تقریبا ۲۰ ماه از عمر دولت قبل مانده بود و در آنجا تاکید کردم که دولت را وادار به کار خواهم کرد؛ اما بعد از گذشت زمان مشخص شد در عمل این اتفاق رخ نمی‌دهد.

وی اضافه کرد: وقتی اساس کار و جوهره کار اشکال دارد و مدیریت قوی و جدی برای آن نیست، امکان تحقق اهداف وجود ندارد و این نقد برای خودم وجود دارد.

قالیباف درباره دیگر سوال مجری مبنی بر اینکه اگر پیروز انتخابات شوید، در ۶ ماه نخست چه گروه یا گروه‌هایی به عملکرد شما نقد وارد خواهند کرد، اظهار داشت: از آنجا که شایسته گزینی و شایسته سالاری اساس تصمیم من در کار است، فکر می‌کنم در ۶ ماه نخست مورد نقد بعضی از دوستان، گروه‌ها و افراد باشم که در انتخاب‌ها به ما گله داشته باشند.

فهرست اموالم اعلام شده/ وارد حاشیه‌ها نمی‌شویم

قالیباف درباره فهرست اموال خود و خانواده‌اش توضیح داد: این موضوع حق مردم و قانون است؛ بر همین اساس بنده جزء مسئولانی بودم که همان فهرست اموالی که به قوه قضاییه دادم، همان لیست اموال را به مردم اعلام کردم.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: البته فهرست اموال من دستاویز برخی از جریانات سیاسی و افراد سیاسی باز شد ولی هیچ موقع وارد حاشیه‌ها نمی‌شوم. مگر می‌شود قوه قضاییه این اموال را بگیرد و رسیدگی نکند؛چرا که هر بار که دوره تغییر می‌کند باید زیاد و کم آن را به قوه قضاییه اعلام کنیم.

وی درباره خانواده خود اظهار داشت: یک دختر و ۲ پسر دارم که هر کدام زندگی خودشان را دارند، همچنین چهار نوه دارم. البته در زمان انتخابات، شائبه نبودن فرزندانم در کشور مطرح می‌شود. در حالی که تمام فرزندانم در ایران هستند و در تهران زندگی می‌کنند.

مردم پای تصمیمات سخت می‌ایستند

قالیباف درباره اینکه آیا در دوران مسئولیت در دو راهی تصمیمات سخت و محبوبیت بین مردم قرار گرفتید، عنوان کرد: به نظرم مردم ما هم پای تصمیمات سخت می‌ایستند و هم پای تصمیمات سخت همراهی می‌کنند. وقتی ۴ فرزند یک خانواده در دفاع مقدس جان خودشان را می‌دهند یعنی پای تصمیمات سخت هستند.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: مدیر قوی هم باید تصمیم سخت بگیرد و هم تصمیم تلخ بگیرد ،که شیرینی‌ها و ثمره آن در پیشرفت کشور دیده شود. اگر یک مدیر اینگونه عمل کند، قطعا محبوب مردم است.

وعده می‌دهم و سر وعده‌هایم هستم/مسئولیت پذیرم

قالیباف در پاسخ به این که مردم درباره شما چی فکر می‌کنند و چه ویژگی از شما در ذهن مردم برجسته است؟ گفت: مردم اینگونه من را می شناسند من مدیری هستم که وعده می دهم و سر وعده های خود هستم مسئولیت پذیر هستم هر جا اشکالی باشد منتقل می‌کنم.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: در طول ۱۲ سال شهرداری تهران هر جا کلنگ افتتاح زدم، یک زمانبندی گذاشتم هیچ مدیری از این کارها در کشور نکرده است در هر پروژه‌ای انجام دادیم مردم من را اینگونه می شناسند من پایبند هستم و دین خود را ادا کنم.

وی در پاسخ به سوالی که شبهه از شما در ذهن مردم شکل گرفته بخواهید برطرف کنید چه می‌گویید؟ افزود: قبل از این که وارد سیاست شوم، اصلا هر کاری می‌کردم نه جناح سیاسی گروه‌های سیاسی بود، جست‌وجو کنید ببینید هم همه می‌گفتند عجب آدم زحمتکشی است؛ از زمانی پای روی سیاست گذاشتم دنیای دیگری پیدا شد دنیایی که همه حرف‌ها که در ذهنت درست می‌شود و اوج آن در رقابت‌های سیاسی و قدرت بود.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: همه حرف‌هایی که می‌زنند شایعه و دروغ است، هیچ موقع هم درگیر نشدم وقت خود را تلف نکردم؛مهمترین توضیح هم در برخی شایعات و دروغ‌هایی که گفتند البته به قوه قضاییه و دادستان گفتم که رسیدگی کنند، دادگاه هم رسیدگی و اعلام کرد و اعتراض کردند، در نهایت محکوم شدند، البته بنا ندارند دست از موضوع بردارند من هم بنا ندارم وقت خود را به اینها بگذارنم.

هیچ اذان صبحی را در منزل نیستم

قالیباف گفت: همیشه می‌گفتند حقوق‌های نجومی، بعد دوگانه‌ای درست کردند خانه‌های نجومی خب دادگاه رسیدگی کرد در یکی از مناظرات انتخابات ریاست پیش آمد دادگاه دو نوبت رسیدگی کرد محکوم شدند، اما رضایت دادم خواستم جامعه روشن بشود.

وی افزود: زندگی من کار است به جز کار به چیزی فکر نمی کنم؛ خانواده به من گویند «زندگی اول شما کار است زندگی دوم شما ما هستیم» از ۱۹ سالگی اینگونه زندگی کردم، در ۲۲ سالگی با همسرم ازدواج کردم تا امروز خانواده من اینگونه زندگی کردند فرزندم را که بعد از سه ماه که به دنیا آمده بود، دیدم، این روزها هم در هفته دو سه شب منزل نمی‌توانم بروم هیچ اذان صبحی را در منزل نیستم.

تا زنده‌ام رزمنده‌ام

قالیباف در پاسخ به این سوال که چه زمانی بازنشسته می‌شوید؟ گفت: بازنشستگی برای من و امثال من نیست، ما تا زنده‌ایم رزمنده‌ایم یک روز در سنگر دفاع مقدس و یک روز در سنگر پیشرفت و آبادانی کشور هستم؛ با دوستانمان که در دوران جنگ آشنا شدیم عهد بستیم که جانمان را برای این کشور و این مردم بگذاریم و ان‌شاالله به دوستان شهیدمان بپیوندم.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری درباره اینکه آیا اختیارات کافی قانونی برای ریاست جمهوری دارد؟ اظهارداشت: من معتقدم وقتی مدیریت قوی نیست و به حضور مردم در صحنه برای کمک به کار و فرصت برای مردم فراهم نمی کنیم ضعف ایجاد می‌شود، بهانه تراشی و بهانه جویی را شاهد هستیم و حاضر نیستیم بپذیریم که بی عرضه‌ایم.

وی تاکید کرد: بدون تعارف بی‌عرضگی در برخی از کارها باعث بروز مشکلات می‌شود، باید با یک مدیریت قوی و خرد جمعی و تصمیم‌سازی مشکلات و موانع را برطرف کنیم. آیا می توانیم بدون نظر ذی‌نفع تصمیم‌گیری کرد؟ این اشتباه است و معتقدم اختیار به حد کافی وجود دارد و نکته مهم این است کسانی که بهانه‌تراشی می‌کنند به این خاطر است که مردم و نخبگان را حذف می‌کنند.

قول می‌دهم مردم تغییرات در زندگی و سفره خود حس کنند

قالیباف خطاب به هواداران خود گفت: شما حتما حجت داشته باشید و به بنده رای دهید، من هم قول می‌دهم که به گونه‌ای عمل کنم که مردم شرمنده رای‌ دادن به من نشوند و متعهد هستم که این کار را انجام دهم.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: اگر توفیق خدمت پیدا کردم به هواداران و مردمی که رای می دهند قول می دهم که حتما سال به سال که از عمر دولت خدمت و پیشرفت بگذرد تغییرات را در زندگی و سفره خود و کارهای زیرساختی کاملا حس کنند.

قالیباف خطاب به مخالفان خود نیز گفت: توصیه می‌کنم همه مردم چه هواداران و چه مخالفان، اخلاق را در رقابت رعایت کنند و بدانند که اگر توفیق خدمت پیدا کنم، از همه ظرفیت‌ها در مدیریت کشور استفاده می‌کنم و به همه مردم خدمت می کنیم.

وی تاکید کرد: دولت چهاردهم در این کشور پهناور با تلاش و کار به همه مردم خدمت خواهد کرد و با هم مشکلات کشور را حل می‌کنیم و هیچ تردیدی در این زمینه ندارم.

Share