قوه قضائیه اعلام کرد:

«صبا آذر پیک» و «یاشار سلطانی» به زندان رفتند+ جزییات حکم

یاشار سلطانی لحظاتی پس از احضار به دادستانی تهران جهت اجرای حکم قطعی قضایی وارد زندان شد همچنین براساس حکم صادره، صفورا (صبا) آذرپیک بابت ۵ فقره نشر اکاذیب و همچنین تهدید اشخاص و بی‌توجهی به مقررات قانونی و حقوق سایر افراد جامعه به منظور تحمل کیفر روانه زندان گردید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، یاشار سلطانی لحظاتی پس از احضار به دادستانی تهران جهت اجرای حکم قطعی قضایی وارد زندان شد.

مرکز رسانه قوه قضائیه اعلام کرد: یاشار سلطانی در پرونده‌ای که ۱۷ شاکی دارد، پس از تجدید نظرخواهی و رای نهایی و قطعی دادگاه به اتهام نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی (یازده فقره)، به یک سال و دو ماه حبس تعزیری محکوم شده است.

این گزارش حاکی است یاشار سلطانی لحظاتی پیش، پس از احضار به دادستانی تهران جهت اجرای حکم قطعی قضایی وارد زندان شد.

صبا آذر پیک روانه زندان شد

در پی قطعی شدن حکم قضایی صفورا (صبا) آذرپیک این فرد جهت اجرای احکام صادره وارد زندان شد.

براساس حکم صادره صفورا (صبا) آذرپیک بابت ۵ فقره نشر اکاذیب به تحمل ۲ سال حبس تغزیری و پرداخت جریمه نقدی و اعاده حیثیت از شکات از طریق عذرخواهی از ایشان در یکی از روزنامه‌های رسمی و بابت ۵ فقره جرم افترا نسبت به شکات به پرداخت جزای نقدی محکوم شده است.

همچنین این فرد بابت جرم تهدید به تحمل یک سال حبس تعزیری محکوم شده است. براساس حکم صادره، متهم به جهت بی‌توجهی به مقررات قانونی و حقوق سایر افراد جامعه، نوع جرایم ارتکابی و خسارات ناشی از آن جهت تکمیل کیفر اصلی به ممنوعیت فعالیت در رسانه‌های اجتماعی به مدت دو سال و انتشار حکم محکومیت قطعی در رسانه رسمی محکوم شده است.

براساس مفاد پرونده آذرپیک در این پرونده، ۷ شاکی خصوصی دارد. روند قضایی پرونده دیگر صفورا آذرپیک با ۸ شاکی خصوصی نیز در حال بررسی است و حکم نهایی آن صادر نشده است.

Share