تریبون فاضلی قطع شد، او استودیو را ترک کرد

جنجال، تنش و درگیری در میزگرد فرهنگی پزشکیان

میزگرد فرهنگی با حضور مسعود پزشکیان بخاطر سوال کارشناس درباره مشاور این کاندیدا و جدال پینگ پونگی بین انها به تنش کشیده شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، میزگرد فرهنگی که با حضور مسعود پزشکیان نامزد انتخابات ریاست جمهوری، محمد فاضلی و محمد بهشتی دو مشاور او برگزار شد، با یک جنجال پایان یافت.

در دور دوم سوالات کارشناسان برنامه، شهاب اسفندیاری رئیس دانشگاه سازمان صدا و سیما، قبل از پرسش سوال خود از پزشکیان، به دو مشاور پزشکیان انتقاد کرد؛ ابتدا خطاب به بهشتی و سپس به فاضلی.

 شهاب اسفندیاری، در طرح پرسشی از مسعود پزشکیان، تاکید کرد که در خصوص اخراج اساتید شما به گونه‌ای صحبت کردید که انگار در اخراج اساتیدی که تخلف کرده هم قصد دارید مماشات کنید. آقای دکتر فاضلی که در کنار شما نشستند عضو هیات علمی پیمانی دانشگاه شهید بهشتی هستند. طبق مقررات عضو هیات علمی پیمانی نه می‌تواند مامور شود و نه می‌تواند سمت خارج از دانشگاه بگیرد. ایشان در ریاست جمهوری و وزارت نیرو سمت داشتند. طبق گفته رئیس دانشگاه ۲ سال حتی مراجعه و حضور در دانشگاه هم نداشتند. خلاف مقررات عمل کردند. هشت سال دوره پیمانی ایشان طول کشیده و اخراج شدند. چه غوغایی در دانشگاه‌ها و رسانه‌ها راه انداختند. ما ۹۰ هزار عضو هیات علمی داریم که دارند کار می‌کنند و وظایف خود را انجام می‌دهند. به خاطر ۵ نفر حیثیت آموزش عالی را خدشه دار کردند. این‌ها بازی‌های سیاسی است. مقهور بازی‌های سیاسی نشوید.

در ادامه این میزگرد، پس از اینکه مسعود پزشکیان به این پرسش پاسخ داد و زمانی که نوبت به صحبت کردن محمد فاضلی رسید، خطاب به اسفندیاری بیان کرد که آقای اسفندیاری، رئیس دانشگاه دروغ می‌گوید و شما هم دروغ می‌گویید؟

در ادامه اسفندیاری این پرسش را مطرح کرد که آیا شما پیمانی نبودید؟ و در پاسخ به این پرسش فاضلی بیان کرد که من پیمانی بودم اما مجوز گرفتم.

در ادامه، شهاب اسفندیاری با خشم اعلام کرد که به بنده تهمت دروغگویی زده شده است. حق ندارند به من تهمت دروغگویی بزنند.

در همین حین مسعود پزشکیان سعی در آرام کردن اوضاع داشت و خطاب به اسفندیاری می‌گفت اجازه بدهید تا صحبت خود را انجام دهد.

فاضلی نیز فریاد می‌زد و می‌گفت که شما نمی‌دانید. من پیمانی بودم و با مجوز هیات علمی امنا دانشگاه سمت گرفتم. به وزارت علوم بفرمایید که فاضلی در ۱۴۰۰/۷/۷ شکایت کرده اما سه سال است که جرئت نمی‌کنند که رسیدگی کنند.

در همین حین، مجری برنامه اعلام کرد که ما در میزگرد فرهنگی هستیم، فلذا بلندگوی هر دو طرف قطع می‌شود. به واسطه اینکه در امتداد میزگرد فرهنگی انتظار رفتار فرهنگی می‌رود و این رفتار متناسب با شئونات رسانه ارجمند ملی نیست.

در ادامه پس از آنکه پزشکیان صحبت‌هایش را کرد، به مجری گفت که اجازه بدهید ایشان هم از خودش دفاع کند؛ باید صحبت کند.

مجری نتوانست سکوت را به برنامه حاکم کند؛ و فاضلی هم در اعتراض اقدام به ترک جلسه کرد. پزشکیان چندین بار از او خواست تا آرامش خودش را حفظ کند. اما او به کندن سیم‌ میکروفون ادامه داد. در همین حال اسفندیاری همچنان به فریاد زدن ادامه می‌داد.

فاضلی هم وقتی خواست از استودیو بیرون برود، اسفندیاری باز هم حرفی به او زد مبنی براینکه تیتر روزنامه ها شدید، که فاضلی عصبانی‌تر شد؛ او هاش‌اف متصل به خود را کند و به سمت استودیو پرت کرد و خطاب به مجری گفت که به کارشناس‌تان ادب یاد بدهید.

پس از این اتفاق و حاکم شدن آرامش به استودیو، پزشکیان گفت: من نمی‌گویم کار کارشناس یا مشاور خودم درست بوده، بلکه اگر با هم اختلاف شخصی داریم نباید پشت تریبون بگوییم. نباید از پشت تریبون مسائل شخصی را مطرح می‌کردیم.

وی گفت: انتظار داریم فرهنگ در جامعه درست شود. نباید که اختلافاتمان را از پشت تریبون بیان کنیم؛ ایشان می‌گوید اینجور است؛ روند قضیه به یک فردی که اینجاست بگوید اینجوری است و آن یکی بگوید فلان است، نشان می‌دهد فرهنگ جامعه‌مان را نمی‌توانیم درست کنیم چون اصول گفت‌وگو را بلد نیستیم.

Share