رییس سازمان آتش نشانی تشریح کرد

جزئیات آتش سوزی ۷ منزل مسکونی در بلوار امام رضا (ع) رشت

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی رشت از آتش سوزی ۷ باب منزل مسکونی در این شهر خبر داد و گفت: ۵۵ آتش نشان و افسر ارشد به محل حادثه اعزام و حریق مهار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، حادثه آتش سوزی چند باب منزل مسکونی روز ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ به مرکز فرماندهی آتش نشانی رشت اطلاع داده شد.

سریعا بیش از ۵۱ آتش نشان و افسر ارشد بوسیله ۱۷ خودروی اطفایی، آبرسان و پشتیبان دستگاه تنفسی به محل حادثه واقع در جانبازان، بلوار امام رضا (ع) پشت ترمینال خط کناره اعزام شدند.

شهرام مومنی رییس سازمان آتش نشانی رشت که به محل حادثه اعزام شده بود در این باره گفت: دود و شعله‌های مهیب آتش در پشت بام چندین باب خانه ویلایی و دوبلکس مشاهده می‌شد.

وی با تاکید بر کوچه‌های تنگ و باریک محل آتش گرفته، افزود: بواسطه یکپارچگی پشت بام‌های چوبی و بدون دیوار آتش بر و نفوذ آتش در شیروانی‌های چوبی و یکپارچه؛ تیم‌های عملیات آتش نشانان سریعا با دسترسی به کانون‌های آتش از چندین طرف نسبت به مهار و پیشگیری از گسترش آتش سوزی اقدام کردند.

مومنی ضمن تاکید مجدد بر حجم بالای آتش، گرمای هوا، تجمع شهروندان در محل آتش سوزی گفت: در این عملیات جوانان غیور بسیاری از همان منطقه؛ یاریگر آتش نشانان بودند که کمال تقدیر را داریم.

این مسوول با بیان اینکه در این حادثه به هیچکدام از شهروندان آسیبی نرسید گفت:  در این حادثه یک آتش نشان بواسطه دود گرفتگی راهی بیمارستان شد و حال عمومی‌اش خوب اعلام شد که پس از انجام آزمایشات مربوطه ترخیص خواهد شد و یک آتش نشان از ناحیه دست آسیب دید که سرپایی مداوا شد و حالش خوب است.

در پایان رییس سازمان آتش نشانی رشت ضمن خدا قوت به تیم عملیات آتش نشانان از همکاری تیم اعزامی شهرداری منطقه بواسطه اعزام خودروی آبرسان جهت پشتیبانی کمال امتنان و تقدیر داشت.

همین گزارش حاکی است: علت آتش سوزی در دست بررسی است.

Share