رئیس فدراسیون فوتبال:

تلویزیون فوتبال نداشته باشد چه چیزی می‌خواهد نشان دهد؟! | بلیت ورزشگاه باید الکترونیکی باشد

مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال در کلاس مربیگری درجه A آسیا اظهار داشت: اگر تلویزیون برنامه فوتبالی نداشته باشد که پخش کند، نمی‌دانم چه چیزی می‌خواهد نشان دهد!

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از تسنیم، مهدی تاج در کلاس مربیگری درجه A آسیا در جمع مربیان اظهار داشت: وقتی لیست مربیان را دیدم متوجه حضور بازیکنانی شدم که برای تیم ملی زحمت کشیده‌اند. دوستان دیگری هم هستند که در فوتبال فعالیت می‌کنند. اعتقاد دارم آموزش را باید از AFC گرفت و تقریباً تمام آموزش‌ها از سوی فدراسیون انجام می‌شود. دو کلاس در حال برگزاری است و یکی از آن‌ها نیز امروز اختتامیه‌اش برگزار می‌شود.

وی افزود: فوتبال ویژگی‌های خاص خودش را دارد و پیروزی، شکست و حواشی‌اش پررنگ می‌شود. بسیاری از برنامه‌های تلویزیونی و عمده صفحات رسانه‌ها از فوتبال پُر می‌شود. اگر تلویزیون برنامه فوتبالی نداشته باشد نمی‌دانم چه چیزی می‌خواهد نشان دهد! فوتبال با همه جذابیت‌هایی که دارد با هیچ پدیده اجتماعی قابل مقایسه نیست. دو شب پیش خرم‌آباد بودیم و برای من مهم بود که این همه جمعیت (دیدار هفته پایانی لیگ دسته اول) به ورزشگاه بیاید. البته خطراتی داشت چون ورزشگاهی که ۱۰ هزار نفر گنجایش دارد ۳۰ هزار نفر می‌آید و ممکن است اتفاقی بیفتد، ولی خدا رحم کرد و اتفاقی در هیچ ورزشگاهی نیفتاد. به همین دلیل، امسال به سازمان لیگ فشار آورده‌ایم تا اگر مؤلفه‌های ورزشی لحاظ نشود، لیگ برگزار نشود. این کار حتماً اتفاق می‌افتد.

رئیس فدراسیون فوتبال خاطر نشان کرد: بلیت ورزشگاه باید الکترونیکی باشد، حتماً باید طبق فروش بلیت، هوادار به ورزشگاه بیاید. دوربین‌های چهره‌زن باید باشد چون یک نفر می‌آید و ناسزا می‌دهد و به یکباره بازی‌ها بدون تماشاگر می‌شود، در صورتی که اگر فرد مشخص شود، با او برخورد خواهد شد. ان‌شاء‌الله لیگ سال آینده با این مؤلفه‌ها برگزار خواهد شد. در این زمینه نیز ستادی تشکیل شده است. هیچ باشگاهی نیست که نداند ورزشگاهش چه ایراداتی دارد. ممیزهای ورزشگاه دست AFC است و اگر تیمی این مؤلفه‌ها را داشت بازی‌هایش را در ورزشگاه خانگی برگزار می‌کند، اما اگر نداشت باید در ورزشگاهی بازی کند که مؤلفه‌ها را داشته باشد.

تاج با ابراز خوشحالی از حضور در جمع مربیان در کلاس‌های آموزش تصریح کرد: به ابراهیم شکوری گفتم تمام امکانات کمپ در اختیار مربیان باشد و هیچ اردویی برگزار نشود تا کلاس‌های مربیگری تمام شود. این تعداد افرادی که دیدم هر کدام سرمربی شوند حتماً سرمربیان موفقی خواهند شد، چون بیگانه با مسائل فوتبال نیستند. همه کاپیتان‌های تیم ملی بوده‌اند و اگر به فوتبال بیایند، مؤثرتر هستند.

Share