یک فعال سیاسی اصلاح طلب بیان کرد:

اگر مشارکت در انتخابات به ۲۵ میلیون نفر برسد شانس پیروزی پزشکیان وجود دارد

غلامحسین کرباسچی گفت: اگر اصلاح طلبان فعالیت کنند و پای پزشکیان بیاستند، ایشان آدم لایق و سالمی است. من قبلاً هم گفته بودم که برای اصلاح طلبان شانسی نیست مگر اینکه حرکت قابل توجهی در آرا خاکستری شود. اگر آرا خاکستری وارد صحنه شود، صحنه تک قطبی می‌شود و پیروز می‌شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ساعتی پیش شورای نگهبان اسامی تایید صلاحیت شدگان را اعلام کرد. در این بین پزشکیان از جبهه اصلاح طلبان تایید صلاحیت شد. غلامحسین کرباسچی معتقد است که برای اصلاح طلبان شانسی نیست مگر اینکه حرکت قابل توجهی در آرا خاکستری رخ دهد.

غلامحسین کرباسچی، فعال سیاسی اصلاح طلب، درباره احتمال پیروزی پزشکیان به انتخاب گفت: اگر اصلاح طلبان فعالیت کنند و پای پزشکیان بیاستند، ایشان آدم لایق و سالمی است. من قبلاً هم گفته بودم که برای اصلاح طلبان شانسی نیست مگر اینکه حرکت قابل توجهی در آرا خاکستری شود. اگر آرا خاکستری وارد صحنه شود، صحنه تک قطبی می‌شود و پیروز می‌شوند. اگر اصلاح طلبان حرکت کنند و این صحنه را جدی بگیرند، امکان پیروزی وجود دارد. اگر انتخابات به مشارکت ۲۵ میلیون نفر برسد، شانس پیروزی پزشکیان وجود دارد.

کرباسچی درباره دو قطبی انتخابات بیان کرد: قاعدتاً باید بین پزشکیان و قالیباف دو قطبی شکل بگیرد. مشخص است که پزشکیان موقعیت بهتری نسبت به قالیباف دارد. قالیباف شرایط خبری سخت‌تری نسبت به پزشکیان دارد.

وی در رابطه با رد صلاحیت لاریجانی اظهار داشت: من رد صلاحیت آقای لاریجانی را قبول ندارم. من در برابر پزشکیان به ایشان رأی نمی‌دادم اما رد صلاحیت ایشان را قبول ندارم. رد صلاحیت ایشان در دو دوره عجیب بود. با توجه به تذکر رهبری، برای من هم عجیب بود. امیدواریم که آقای لاریجانی به عنوان یک نیروی فعال، باز هم مورد استفاده قرار بگیرد. ایشان چهره توانمندی است.

کرباسچی درباره اختلاف میان اصولگرایان باتوجه به تعدد کاندیداهایشان گفت: اصولگراها همیشه درگیر تشنج بوده‌اند و اختلاف سلیقه آن‌ها بیشتر از اصلاح طلبان است. مردم هم در کل از تمام این اختلاف‌ها و درگیری‌ها، بیشتر از سیاست کناره‌گیری می‌کنند. اصلاح طلبان نمی‌خواهند تشنج در جبهه سیاسی‌شان وجود داشته باشد. مردم نباید از سیاست‌زده شوند. اختلافات و درگیری‌هایی که منتهی به تشنج جریانی می‌شود، مردم را از سیاست منزوی می‌کند و جامعه‌ای که سیاسی نباشد، اصلاح طلبان و اصولگرایان در آن شانسی ندارند. در آن صحنه فقط یک سری فرصت طلب می‌توانند حضور داشته باشند.

Share