معاون وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد:

اعلام نتایج نهایی آزمون آموزگاری به‌زودی | لزوم استمرار روند جذب نیرو در آموزش و پرورش

معاون حقوقی و امور مجلس وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه سال‌ها سهم بازنشستگان فرهنگی چندین برابر ورودی‌ها بود لذا سونامی کسری معلم رسمی اتفاق افتاده بود گفت: در سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ بیش از ۲۰۰ هزار ردیف استخدامی به وزارتخانه داده شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، قاسم احمدی لاشکی، معاون حقوقی و امور مجلس وزیر آموزش و پرورش در گفتگو با ایسنا، با بیان اینکه ۱۸ اسفند ۱۴۰۲ آزمون آموزگاری برگزار و بدین ترتیب ۲۸ هزار معلم برای جذب در آموزش و پرورش انتخاب می‌شوند، گفت: افراد انتخاب شده در مرحله ارزیابی و مصاحبه هستند و به‌زودی نتایج نهایی اعلام می‌شود.

وی با بیان اینکه آزمون استخدامی مشاغل کیفیت بخشی و آزمون دبیری برای حدود ۴۵ هزار نفر نیز چهاردهم اردیبهشت ماه امسال برگزار شد که بزودی نتایج آن اعلام خواهد شد، افزود: ۴۰ درصد نمره علمی و ۶۰ درصد برای مصاحبه در آزمون در نظر گرفته شده است.

معاون حقوقی و امور مجلس وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه دانایی و توانایی علمی یک فرد بسیار مهم است اما باید ببینیم که آیا این فرد ظرفیت معلمی، عشق و انگیزه معلمی، تعهد و الزامات اعتقادی را نیز دارد، ادامه داد: یک معلم برای اینکه کتاب‌های درسی را تدریس و پیام زندگی را منتقل کند باید به تمام معنا در خدمت دستگاه بزرگ تعلیم و تربیت باشد.

احمدی لاشکی با بیان اینکه سال‌ها سهم بازنشستگان چندین برابر ورودی‌ها بوده و سونامی کسری معلم رسمی چند سالی است اتفاق افتاده عنوان کرد: در سالهای ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ بیش از ۲۰۰ هزار ردیف استخدامی به وزارت داده شد که یقینا از نتایج ماندگار زحمات ارزشمند رئیس جمهور خدوم و شهید و پیگیریهای وزیر است و استمرار این روند برای چند سال آتی می‌تواند مهمترین مشکل امروز این وزارتخانه را مرتفع کند.

Share