غیاثی: با حرف‌زدن دردی از مردم دوا نمی‌شود

اعتراف سخنگوی شورا به ناکارآمدی مدیریت شهری خمام؛ تنها وقت مردم را گرفته‌ایم

سخنگوی شورای اسلامی شهر خمام با انتقاد از نحوه رسیدگی به مشکل طرح‌هایی نظیر فیبر نوری و پروژه آبرسانی، عنوان کرد: از داخل اتاق خنک شورا می‌گوییم پیگیری کرده‌ایم، اما آیا به‌راستی پیگیری صورت پذیرفته؟ نهاد نظارتی شورا و دستگاه شهرداری چه‌کاری انجام داده؟

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از خمام نیوز؛ جلیل غیاثی روز گذشته در پنجاه‌ونهمین جلسه عادی شورا در ساختمان این‌شورا با تاکید بر آنکه نمی‌توانیم شهر را با سیاست‌های الاکلنگی اداره کنیم، اظهار داشت: حفاری انجام‌شده بدون استعلام دقیق از دستگاه‌های زیرساخت انجام شده و مشخص نیست چگونه این‌امر صورت پذیرفته و شهرداری چگونه این‌مجوز را صادر نموده است.
به گفته‌ی وی، پروژه‌هایی همانند پارک سردارجنگل ۲ سال است که گفته‌شده طی یک‌هفته الی ۱۰ روز آتی انجام می‌شوند؛ برای پیمانکار مهلت زمانی تعریف می‌کنیم که آنها را انجام دهند، درصورتی‌که مطالبات وی پرداخت نشده و نمی‌تواند کاری به پیش ببرد. پروژه بازگشایی خیابان جدید در محدوده خیابان بوعلی به‌حال خود رها شده، پروژه سرپوشیده‌کردن رودخانه در خیابان راستی با کمبود لوله مواجه است، پروژه لوله‌گذاری خیابان حافظ تا انتهای آن انجام نشده و مشکلاتی‌را به لحاظ معیشتی برای مردم به‌وجود آورده یا آسایش آنان را سلب نموده است.
این‌عضو شورا با بیان اینکه پیگیری پروژه میدان ولیعصر «عج» درحالی ناتمام مانده که جزء وظایف ذاتی شهرداری نبوده، تصریح کرد: شهرداری تنها در آن‌نقطه دخالت نموده، که البته در زمان شهردار قبلی صورت‌گرفته و هزینه بسیاری شده، اما بلاتکلیف به‌حال خود رها گردیده، بدون آنکه هیچ انتفاعی داشته باشد؛ یا پروژه بازگشایی بازار روز که قرار بود ظرف ۶ ماه اتمام گردد، اما یکسال از این‌موضوع سپری شده است.
غیاثی با اشاره بر آنکه مشخص‌نیست طی ۳ سال از عمر شورای ششم چه اقدامی صورت پذیرفته، تاکید کرد: تنها یک شورای منفعل بوده‌ایم، که نتوانسته‌ایم پروژه‌ها را به سرانجام برسانیم. پروژه‌هایی را آغاز نموده‌ایم که بیش‌از توان ما بوده و مصوبه‌هایی را به غلط داده‌ایم که به سرانجام نرسیده‌اند.
وی با اذعان بر اینکه با حرف‌زدن دردی از مردم دوا نمی‌شود، گفت: مردم باید نتیجه حرف‌ها و وعده‌های ما را ببینند و لمس کنند، نه اینکه تنها بگوییم پیگیری کرده‌ایم و مشکل قرار است حل شود. مردم توضیح نمی‌خواهند، می‌خواهند عمل ما را ببینند. شورا به‌جای رسیدگی به وظایف ذاتی خود که همان نظارت است، به کارهای دیگری مشغول بوده یا دخالت می‌کند. مثلاً به‌دنبال باشگاه‌داری می‌رویم؛ اصلاً باشگاه‌داری به ما ارتباطی نداشته و برای خودش هیات مدیره دارد.
غیاثی با تاکید بر آنکه رییس شورا مسوول پیگیری امور مصوبات است، ادامه داد: چه پیگیری‌هایی برای این‌مصوبات صورت گرفته، وقتی همه پروژه‌ها بر روی زمین مانده‌اند. یک نیرو با ۲۸ سال خدمت را از یک شهر دیگر به خمام آورده و مخالفت خود را با آن اعلام نموده‌ام. چگونه وقتی انتقادی مطرح می‌کنم آن‌را به‌عنوان کارشکنی درنظر می‌گیرید؟
سخنگوی شورا با بیان اینکه تنها وقت مردم را گرفته‌ایم، یادآور شد: باور نمایید که هیچ‌کدام از این پروژه‌ها نمی‌توانند تا پایان عمر شورای ششم به نتیجه برسند، چون مستلزم تامین منابع مالی هستند. به شخصه مایل و امیدوارم که این‌پروژه‌ها انجام شوند، اما تاکنون چقدر از بدهی ۴۰ میلیارد تومانی شهرداری پرداخت شده؟ آیا این‌رقم قابل پرداخت است؟
این‌مسوول با بیان اینکه اظهارات خود را از روی خیرخواهی مطرح نموده، خاطرنشان ساخت: بهتر است ابتدا یک پروژه را به جلو برده و سپس به بقیه‌ی آنها رسیدگی نماییم. میزان مطالبات پیمانکاران و واحدهای صنفی از شهرداری بیش‌از ۴۰ میلیارد تومان بوده و گفتن این‌مسائل به جامعه ناامیدی تزریق نمی‌کند، زیرا حقایقی هستند که مردم باید از آنها آگاه باشند.
وی در پایان، گفت: خدمات پرسنل شهرداری بر ما پوشیده نبوده و قدردان نیروهای زحمتکش و بی‌ادعای خدمات شهری، فضای سبز و آتش‌نشانی هستیم، اما متاسفانه در مقام شورا موفق نبوده‌ایم.

Share