فرماندار رشت در شورای اداری شهرستان؛

استقرار ۵۳۱ شعبه اخذ رای در شهرستان رشت

فرماندار شهرستان رشت با اشاره به پیش بینی ۵۳۱ شعبه اخذ رای در شهرستان، گفت: انتخابات ۸ تیر باعث افزایش و ارتقای جایگاه نظام می‌شود و این انتخابات محور سنجش نظام در عرصه بین‌المللی است که باید با مشارکت بالا برگزار شود، قطعا امتداد شهادت شهدای خدمت اثر معنوی خود را در مشارکت می‌گذارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، کیا عاشوری در جلسه شورای اداری شهرستان رشت با گرامیداشت یاد و خاظره شهدای خدمت، اظهار کرد: گزارش‌های ارائه شده مسئولین، مصداق بارز عملکرد دولت در شهرستان رشت است، گزارش‌های جامع با ارزش ریالی قابل توجه بود، در این دوران حدود سه‌ساله دولت سیزدهم منشا اثرات خیر شد، با وجود اینکه عملکردها مشهود بود اما نمی‌گذاشتند این حرفا و عملکرد به گوش مردم برسد، در حالیکه عملکرد و اقدامات شهدای خدمت در دل تاریخ ماندگار شد.

فرماندار شهرستان رشت، افزود: در طول ۴۵ سال عمر بابرکت انقلاب ۸ رئیس جمهور آمد، هرکدام عملکردهایی ارائه کردند، اما شهید رجایی و شهید رئیسی در مدت کوتاهی بودند و با ویژگی‌هایی که داشتند برای همیشه ماندگار شدند، بنابر فرمایشات رهبر معظم انقلاب شهید رئیسی خستگی ناپذیر بود، ایشان همواره در حوادث مختلف در صحنه حاضر می‌شد.

وی بیان کرد: وقتی ایشان سکاندار امور شد، چهار ماه بودجه دولت مسدود و خزانه کشور و انبارها خالی بود، علاوه بر اینها کرونا مزید علت شد، فروش نفت در حداقلی‌ترین میزان بود، اقتصاد با چالش‌های متعددی نظیر کسری بودجه ۴۸۰ هزار میلیارد تومانی، منفی بودن نرخ رشد سرمایه ثابت ناخالص ملی، ثبت بالا‌ترین نقدینگی روبه رو بود.

عاشوری تصریح کرد: از دل مذاکرات با کشورهای اروپایی چه عوایدی نصیب کشور شد! هشت سال فرصت خوبی برای اقدامات متعدد بود، دولت سیزدهم در چنین وضعیتی کشور را تحویل گرفت، در وزارت امور خارجه در شرایط کرونایی ستاد میدانی تشکیل داد. در سخت‌ترین شرایط دولت وظایف را برعهده گرفت.

فرماندار رشت گفت: آیت الله رئیسی در خدمت صادقانه به مردم سر از پا نمی‌شناخت، در سفرهای استانی مشکلات مردم و مطالبات آن‌ها را می‌شنید و در راستای مطالبات برنامه ریزی می‌کرد. در بخش‌های مختلف شهرستان رشت در حوزه‌های برق و آب و پسماند، راه و آسفالت، بیمه سلامت اقدامات مثبتی رخ داد. دولت ایشان مردمی بود.

وی ادامه داد: آیت الله رئیسی نشان داد که با مدیریت، درایت، حرکت انقلابی و جهادی می‌توان منشا اثرات و در تاریخ ماندگار شد، این ویژگی مردان خدا نظیر امام خمینی (ره) است که تاریخ پس از خود را می‌سازند؛ آیت الله رئیسی برای همیشه در تاریخ و دل مردم ماندگار شد.

عاشوری بیان کرد: انقلاب با خون شهدای انقلاب روحیه دیگری گرفت، در این برهه از زمان اگر این بالندگی و رویش‌ها را داشتیم به برکت خون شهدای انقلاب و دفاع مقدس بوده است، امثال شهدای خدمت باز وجود دارند که با انتخاب آن‌ها می‌توانیم راه دولت خدمتگزار را ادامه دهیم.

فرماندار شهرستان رشت ادامه داد: نیاز است که خدمات انقلاب به خصوص برای نسل جوان تبیین شود. مدیران ادارات، آموزش و پرورش می‌توانند در این روشنگری نقش آفرین باشند. در طول این ۴۵ سال علی رغم محاصره‌های اقتصادی تاکنون به یک مدل موفق برای دستیابی به استقلال، آزادی و جمهوری است.

وی افزود: با شهادت شهدای خدمت براساس اصل ۱۳۰ قانون اساسی ناچار شدیم انتخابات را ظرف مدت ۵۰ روز برگزار کنیم، با وجود اینکه برگزاری انتخابات نیازمند پروسه حداقل ۶ ماهه است اما مقرر شد براساس قانون ۸ تیرماه سالجاری چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری برگزار شود، نگاه بین المللی به این انتخابات دوخته شده آیت الله رئیسی مسیر خدمت را برای ما گذاشته است.

عاشوری ادامه داد: در دولت سیزدهم همزمان با کشورهای همسایه ارتباط برقرار شد، عضویت شانگهای و بریکس از جمله اقدامات آیت الله رئیسی بود در حالیکه بسیاری از کشورهای آرزوی عضویت در این مجامع را دارند.

فرماندار شهرستان رشت بیان کرد: آیت‌الله رئیسی مصداق حدیثی از حضرت علی (ع) مبنی بر «کونا لِلظّالِمِ خَصْما وَ لِلْمَظْلومِ عَوْنا؛ پیوسته دشمن ظالم و یاور مظلوم باشید» بود. در مجمع بین‌المللی قرآن را بر دست می‌گرفت و در برابر ابر قدرت‌های جهان عکس سردار شهید حاج قاسم، قهرمان شهید را نشان می‌داد، از مردمان فلسطین دفاع می‌کند و بعد از مدت‌ها گفتمان انقلاب را احیا می‌کند. در همه جا حضور میدانی داشت و همواره در کنار محرومین بود.

وی گفت: آیت الله رئیسی چه در دوران خدمت و چه با شهادتش باعث عزت و افتخار کشور شد، انتخابات ۸ تیر باعث افزایش و ارتقای این جایگاه می‌شود و این انتخابات محور سنجش نظام در عرصه بین‌المللی است که باید با مشارکت بالا برگزار شود، قطعا امتداد شهادت شهدای خدمت اثر معنوی خود را در مشارکت می‌گذارد.

فرماندار شهرستان رشت با بیان اینکه برای برگزاری انتخابات هماهنگی‌ها و هم افزایی‌ها وجود دارد، گفت: انتخابات این دوره به صورت نیمه الکترونیک است که در شهرستان رشت ۵۳۱ شعبه اخذ رای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری پیش بینی شده که ۲۸۲ شعبه شهری و ۲۴۹ شعبه در روستا و ۷ شعبه سیار شهری و ۶ شعبه سیار روستایی داریم.

عاشوری تصریح کرد: براساس قانون انتخابات ماده ۲۱، همه ادارات موظفند در برگزاری انتخابات از همه امکانات و ابزار خود به وزارت کشور کمک کنند، نیاز است روز انتخابات همه مدیران در کنار ما باشند، ادارات خدماتی، فراجا، سپاه، بسیج همچون گذشته پای کار هستند.

فرماندار شهرستان رشت بیان کرد: مقام معظم رهبری بر مشارکت در انتخابات تأکید دارند زیرا مشارکت حداکثری در انتخابات اقتدار آفرین است، فرمایشات مقام معظم رهبری قطعا محقق می‌شود.

وی ادامه داد: امروز ایران اسلامی به یکی از اضلاع تعیین کننده سیاست‌ها و قدرت‌های جهان تبدیل شده است، اهداف تمدن بزرگ اسلامی با تدبیر و مدیریت رهبر معظم انقلاب و امام (ره) محقق می‌شود.

وی با تأکید بر تکریم ارباب رجوع، تصریح کرد: مدیران نسبت به مشکلات مراجعین بی‌تفاوت نباشید و کسانی که برای اموری مراجعه می‌کنند را دریابید و پیگیر رفع مشکلات‌شان باشید. به صورت مستمر دیدار با خانواده شهدا را در دستورکار قرار دهید، با ارائه برنامه‌های شاد و مفرح شور اجتماعی را در جامعه افزایش تقویت کنید.

Share