رییس اداره حفاظت محیط زیست ماسال خبر داد؛

اجرای حکم سبز قانون به نفع محیط زیست در شهرستان ماسال

متخلف محیط زیست، محکوم به حکم سبز قانون مبنی بر خدمات محیط زیستی و پاکسازی محیط از زباله در مسیرهای رودخانه و معابر اصلی مناطق گردشگری ماسال شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، حمید سلطان خواه رییس اداره حفاظت محیط زیست ماسال گفت: متخلف محیط زیست، محکوم به اجرای حکم سبز قانون مبنی بر خدمات محیط زیستی و پاکسازی محیط از زباله در مسیرهای رودخانه و معابر اصلی مناطق گردشگری ماسال به طول ده کیلومتر در هفته محیط زیست اجرایی شد.

وی با اشاره به اهمیت و حفاظت از محیط زیست اظهار داشت: آلاینده کردن محیط زیست علاوه بر عدم مسئولیت پذیری اجتماعی و غیراخلاقی، خطر زیست برای انسان و موجود زنده محیط فراهم می نماید.

سلطانخواه گفت:  تلاش ما این است که با نظارت و پایش مستمر توسط مامورین یگان حفاظت و کارشناس محیط زیست با همکاری و تعامل با ادارات مرتبط و اجرایی، ازورود آلاینده ها به محیط زیست جلوگیری شود‌.

رییس اداره حفاظت محیط زیست ماسال افزود: همراهی با محیط بان‌ها، پاکسازی مناطق آلوده به پسماند، ساخت آبشخور برای حیات وحش، تهیه غذای پرندگان و علوفه برای حیات وحش، کاشت نهال و تهیه کتاب‌های زیست محیطی از جمله مجازات‌هایی است که سازمان حفاظت محیط زیست به عنوان “حکم سبز”پیشنهاد کرده است. البته استفاده از این مقررات برای مجرمان و محکومانی است که سابقه کیفری نداشته‌اند یا از سابقه کیفری آنها بیش از پنج سال نگذشته باشد.

Share