یک حادثه تلخ

آتش سوزی مهیب در بیمارستان قائم رشت؛ انتقال بیماران توسط هلال احمر

با تلاش‌ نیروهای آتش‌نشانی، هلال‌احمر و دیگر نهادهای خدمت‌رسان، آتش‌سوزی بیمارستان قائم رشت مهار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، شهرام مومنی رئیس سازمان آتش نشانی رشت دقایقی پیش در محل حادثه با اشاره به جزئیات آتش‌سوزی بیمارستان قائم اظهار کرد: آتش سوزی در بیمارستان قائم در ساعت ۱:۱۳ سه شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ به مرکز فرماندهی آتش نشانی رشت خبر داد.

وی مهار آتش سوزی در بیمارستان را با توجه به حضور بیماران ویژه اعلام داشت و گفت: سریعا تیم‌های عملیاتی از تمامی ۱۵ ایستگاه آتش نشانی رشت به همراه تمام مدیران و افسران ارشد این سازمان به محل حادثه اعزام شدند.

گفتنی است تیم‌های عملیات در حال برگزاری مهار آتش تخلیه دود و خروج اضطراری بیماران هستند.

علت آتش سوزی هنوز در دست بررسی است و اظهارنظر رسمی از سوی مسؤولان در این باره نشده است.

انتقال بیماران بیمارستان قائم (عج) توسط هلال احمر

پس از وقوع آتش‌سوزی مهیب در بیمارستان قائم رشت، نیرو‌های امدادی و هلال‌احمر وارد عمل شده و بیماران را به واحد‌های درمانی دیگر رشت منتقل کردند.

هادی سلیمی در حاشیه حضور در محل آتش سوزی بیمارستان قائم رشت در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: در پی اعلام گزارش آتش سوزی بیمارستان قائم ۱۲ تیم عملیاتی هلال احمر استان به همراه ۱۱ خودروی آمبولانس و ۳ ست نجات در محل حادثه حضور دارند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان عنوان کرد: ۲۶ تیم عملیاتی سه نفره شامل ۷۸ نفر امدادگر در عملیات حضور دارند و خروج تمام بیماران از طبقات توسط تلاشگران آتش نشانی با نهایت فداکاری در حال انجام است و سپس به دیگر بیمارستان‌ها منتقل می‌شوند.

همه بیماران بیمارستان قائم رشت تخلیه شدند

محمد تقی آشوبی رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در محل حریق بیمارستان با بیان اینکه این بیمارستان ۲۵۰ تخت فعال داشته، اظهار کرد: در زمان وقوع آتش‌سوزی ۱۴۲ بیمار در بیمارستان بستری بودند که ۱۰۹ بیمار در بخش‌ عادی و ۳۳ بیمار در بخش‌های ویژه بستری بودند.

وی از تخلیه کامل بیمارستان از بیمار خبر داد و افزود: تمامی بیماران از محل بیمارستان حریق نجات یافته و یا به صورت سرپایی ترخیص و در صورت نیاز به ادامه درمان به بیمارستانهای سطح رشت منتقل شده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه بیمارستان‌های رشت میزبان بیماران اعزامی هستند، گفت: تا ساعت ۴ بامداد ۸۴ بیمار به بیمارستان های رشت منتقل شده‌اند.

 

Share