در پی صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی

تنظیم آبگذاری کانال‌های آبیاری شبکه سفیدرود از صبح دوشنبه

معاون حفاظت و بهره برداری آب منطقه‌ای گیلان گفت: با توجه به پیش بینی هواشناسی برای بارش باران، آبگذاری کانال‌های آبیاری سفیدرود از ۲۴ اردیبهشت مطابق نیاز آبی شالیزار‌های هر منطقه تنظیم می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، محمدجواد خانی‌پور معاون حفاظت و بهره برداری آب منطقه‌ای گیلان اظهار کرد: در پی پیش بینی سطح نارنجی هواشناسی گیلان مبنی بر بارش باران در روزهای آینده، برای جلوگیری از خسارت به شالیزارهای گیلان و همچنین ذخیره‌سازی آب در مخزن سد سفیدرود، آبیاری کانال‌های کشاورزی از صبح فردا دوشنبه، ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳، مطابق نیاز آبی هر منطقه تنظیم می‌شود.

وی با بیان اینکه برنامه آبگذاری همه کانال‌های آبیاری طبق برنامه برقرار خواهد بود، از کشاورزان گیلانی خواست با استفاده حداکثری از بارش‌های پیش رو برای انجام عملیات زراعی، تقویم زراعی را رعایت کرده و کار نشای برنج را در شالیزارهای خود انجام دهند.

معاون حفاظت و بهره برداری آب منطقه‌ای گیلان گفت: در صورت ضرورت، تغییرات برنامه‌های آبیاری متناسب با شرایط آب و هوایی و نیازهای احتمالی از طریق صدا و سیما و رسانه‌های عمومی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

Share