عوارض عصب کشی نکردن دندان

اگر از درد دندان رنج می‌برید یا دندان شما دچار عفونت شده با عصب کشی دندان می‌توانید از تشدید عفونت جلوگیری کنید.

یکی از خدمات تخصصی دندانپزشکی‌ها، عصب کشی دندان است. عصب کشی دندان نیاز به مهارت بسیار بالایی دارد؛ چرا که اگر به درستی انجام نشود، دندان عفونت می‌کند. شما کاربران عزیز در رابطه با عصب کشی دندان تا چه حد اطلاعات دارید؟ یا چرا باید دندان عصب کشی شود؟ قطعاً برای درمان کانال ریشه دندان نیاز به عصب کشی است و عصب کشی نکردن دندان عوارض بسیار زیادی دارد.

معمولا کاربران بسیاری به دلیل نداشتن اطلاعات کافی درباره عصب کشی و نداشتن شناخت لازم درمورد کلینیک دندانپزشکی معتبر برای انجام این فرایند، سبب می‌شود رنج زیادی متحمل شوند. اکنون به منظور کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با عصب کشی دندان و آشنایی با بهترین کلینیک عصب کشی دندان در شیراز با ما همراه شوید.

عصب کشی دندان چیست؟

افراد زیادی هستند که با شنیدن نام عصب کشی دچار ترس و اضطراب می‌شوند. قطعاً ترس این افراد به دلیل دردی است که در زمان عصب کشی احساس می‌کنند. یکی از تخصصی‌ترین اقداماتی که در دندانپزشکی صورت می‌گیرد، عصب کشی دندان است. در اثر این فرآیند پزشک متخصص اقدام به برطرف کردن عفونت در ناحیه پالپ و همچنین تمیز کردن دندان می‌کند.

از قسمت‌های مهم و حساس دندان شامل ناحیه پالپ همان قسمت نرم و مرکزی دندان است. این قسمت شامل رگ‌های خونی، بافت و عصب می‌شود که برای سلامتی و رشد دندان اهمیت دارد. در مواقعی که متوجه تغییر رنگ دندان، حساسیت به سردی یا گرمی، ورم لثه، آبسه و درد شدید، برای ترمیم دندان خود باید عصب‌کشی انجام دهید.

مراحل عصب کشی دندان عفونی

اگر از درد دندان رنج می‌برید یا دندان شما دچار عفونت شده با عصب کشی دندان می‌توانید از تشدید عفونت جلوگیری کنید. متخصصین کلینیک دندانپزشکی نگین شیراز با به کارگیری بهترین و مدرن‌ترین روش‌ها، مواد درجه یک و تجهیزات پیشرفته این مراحل را به نحو احسنت انجام می‌دهد. مراحل درمان ریشه دندان در کلینیک دندانپزشکی نگین شیراز به شرح زیر است:

  • بی حسی موضعی
  • برداشتن پالپ دندان
  • ضد عفونی کردن دندان
  • جای‌گذاری ابزار مخصوص
  • پرکردن دندان
  • روکش کردن دندان

دلیل آسیب دیدگی پالپ دندان

قسمت پالپ دندان یکی از حساس‌ترین قسمت‌هایی است که اگر آسیب ببیند، به مرور باعث نابودی دندان می‌شود. فاکتورهای بسیار زیادی باعث آسیب دیدگی و عفونت پالپ خواهند شد. دندان ممکن است به مرور زمان و تحت تاثیر عوامل بسیار زیادی آسیب ببیند که این آسیب دیدگی اگر درمان نشود، دندان را از بین می‌برد.

در همین راستا توصیه می‌شود درصورت مشاهده و احساس هرگونه درد در این بخش از دندان، سریعا به یک کلینیک دندانپزشکی حرفه ای مراجعه کنید. مهمترین دلایل آسیب دیدگی پالپ دندان در قسمت ذیل توضیح داده می‌شوند.

  • یکی از مهم‌ترین دلایل آسیب دیدگی پالپ ضربه‌های ناگهانی است که به دندان وارد می‌شود.
  • شکستگی و ترک دندان از دیگر عواملی است که به مرور پالپ دندان را ملتهب و دچار عفونت می‌کند.
  • پر کردن دندان به صورت عمیق شاید از نظر بسیاری از افراد مشکی به نظر برسد؛ اما باعث آسیب دیدن پالپ می‌شود.
  • ساییدگی دندان و بیماری‌های لثه به مرور روی پالپ دندان تاثیر می‌گذارد.

مراقبت‌های بعد از عصب کشی دندان

متخصصان کلینیک دندانپزشکی نگین، اطلاعات کامل در رابطه با مراقبت‌های بعد از عصب کشی دندان را در اختیار بیماران قرار می‌دهد. در صورتی که به این نکات مهم توجه داشته باشید، دوره نقاهت را سریعتر طی می‌کنید.

پس از عصب کشی دندان تا زمانی که بی‌حسی عصب کشی به صورت کامل برطرف نشود، از مصرف نوشیدنی و خوردن خوراکی خودداری کنید. چرا که ممکن است به دلیل بی‌حسی، افراد کناره‌های دهان یا زبان خود را به صورت اتفاقی گاز بگیرند.

  • پس از عصب کشی باید مرتباً مسواک بزنید و از نخ دندان برای تمیز کردن دندان استفاده کنید.
  • تا زمانی که ترمیم دندان به صورت کامل انجام نشده از خوردن خوراکی و غذاهای سفت جلوگیری کنید.
  • برای بسیاری از عصب‌کشی‌ها پانسمان نیز استفاده می‌شود. در چنین مواقعی نباید از مسواک و نخ دندان تا زمان بهبودی کامل استفاده کنید. اگر زمانی پانسمان از روی محل مورد نظر برداشته شد، حتما به پزشک اطلاع دهید.
  • افرادی که عصب کشی می‌کنند در طول ۲۴ ساعت بعد از عصب کشی، بهتر است به صورت نیم خیز استراحت کنند تا فشار کمتری به صورت و سر وارد شود.

معایب عصب کشی نکردن دندان

اگر قسمت رگ‌های خونی و اعصاب دندان دچار عفونت شده باشد یا آسیب دیدگی داشته باشد، در این صورت باید عصب کشی انجام داد. بسیاری از افراد عصب کشی دندان انجام نمی‌دهند یا آن را به تعویق می‌اندازند. بد نیست بدانید، این سهل انگاری و نادیده گرفتن مشکلات بزرگتری را به وجود می‌آورد.

دندان درد ممکن است به دلیل عفونت، ملتهب یا پوسیدگی عمیق دندان و حتی گاهی ترک خوردگی باشد. اگر عصب کشی صورت نگیرد پس نمی‌توان مشکل دندان را برطرف کرد. در صورت امتناع از عصب کشی، عفونت و حتی درد به شدت گسترش می‌یابد. به دنبال آن در طولانی مدت دندان شما به طور کلی نابود می‌شود و تنها راه آن کشیدن دندان است.

عصب کشی دندان در شیراز با کمترین هزینه

هدف عصب کشی دندان، تمیز کردن و شکل دادن به قسمت کانال ریشه دندان است. حتی برای پر کردن و جلوگیری از گسترش عفونت نیز این اقدامات صورت می‌گیرد. همه افراد به دنبال بهترین کلینیک دندانپزشکی شیراز هستند تا برای برطرف کردن مشکل دندان‌های خود به آن مراجعه کنند. بدون شک شما هم نام و آوازه بسیاری از کلینیک‌های دندانپزشکی شیراز را شنیده‌اید. کلینیک دهان پزشکی و دندانپزشکی نگین یکی از تخصصی‌ترین کلینیک‌های معتبر در شیراز است.

این کلینیک از پیشرفته‌ترین تجهیزات و روش‌ها برای برطرف کردن مشکلات دندان استفاده می‌کند. اگر استرس و ترس درد عصب کشی دندان دارید، در کلینیک دندانپزشکی نگین جای گرانی نیست. چرا که در این مجموعه از پیشرفته‌ترین روش‌های بی‌حسی موضعی برای کاهش درد استفاده می‌‌شود و همینطور خدمات دندانپزشکی تحت بیهوشی نیز انجام می‌شود. ترمیم ریشه دندان در شیراز نه تنها بسیار حرفه‌ای است، بلکه با مقرون‌بصرفه‌ترین قیمت، مشکل دندان خود را برطرف می‌کنید.

نتیجه

درمان عصب کشی دندان یک روش کاملاً تخصصی و مدرن برای برطرف کردن مشکلات پالپ دندان است. با برطرف ساختن برخی از مشکلات و پیشگیری از خراب شدن کامل دندان از کشیدن دندان جلوگیری می‌کنید. قطعاً می‌دانید که تخصص پزشک و همچنین کلینیک روی کیفیت انجام کار تاثیر بسیار بالایی دارد.

در کلینیک دندانپزشکی نگین، شما می‌توانید از خدمات معتبرترین و تخصصی‌ترین کلینیک دندانپزشکی شیراز بهره‌مند شوید. در این مجموعه دستگاه‌های پیشرفته، روش‌های مدرن و پزشکان متخصص وجود دارد. شما می‌توانید با عصب کشی دندان به صورت حرفه‌ای از آبسه دندان، عفونت و حتی دیگر اثرات بالقوه بر سلامت کلی دهان و دندان پیشگیری کنید. ما در این مقاله سعی داشتیم مطالب ارزنده ای در مورد عوارض عصب کشی نکردن دندان ارائه کرده و شما کاربران را آگاه سازیم.

آدرس وب سایت: neginclinicshiraz.com

آدرس کلینیک: شیراز، چهارراه زرگری، به سمت چمران – ساختمان پزشکی ابن سینا، طبقه ۴ واحد۱۸

شماره تماس:  ۰۷۱۳۶۲۷۶۲۸۷ – ۰۹۹۰۰۴۳۹۰۰۴

Share