با حضور دادستان مرکز گیلان؛

قوام تیمورنژاد دادستان سیاهکل شد | لزوم بازرسی های مستمر از مراجع انتظامی و بازداشتگاه ها

فلاح میری گفت: دستگاه قضایی اجازه نخواهد داد تا عده ای با استفاده از رسانه و فضای مجازی و با انتشار اخبار کذب و تحریک کننده امنیت و روان مردم را تحت تاثیر قرار داده و آرامش جامعه را مختل نمایند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا،  مراسم تکریم و معارفه دادستان شهرستان سیاهکل با حضور سید مهدی فلاح میری دادستان مرکز استان و جمعی از مسئولان نظامی، انتظامی و اجرایی این شهرستان برگزار شد.

سید مهدی فلاح میری دادستان مرکز استان با اشاره به اینکه دستگاه قضایی به تعبیر مقام معظم رهبری ازستون های نظام مقدس جمهوری اسلامی است، تصریح کرد: وظایف و تکالیف قوه قضائیه در اصل ۱۵۶ قانون اساسی تبیین شده است.

وی با بیان اینکه رضایت مردم همواره رضایت خداوند متعال را به دنبال خوهد داشت گفت: یکی از وظایف دادستان ها احیای حقوق عامه است و یکی از مصادیق حقوق عامه درکنارمنابع طبیعی و انفال حفظ امنیت روانی جامعه می باشد.

دادستان مرکز استان امنیت روانی مردم و جامعه را از دغدغه های مسئولان قضایی برشمرد و افزود: دستگاه قضایی اجازه نخواهد داد تا عده ای با استفاده از رسانه و غیررسانه و فضای مجاری و با انتشار اخبار کذب و تحریک کننده امنیت و روان مردم را تحت تاثیر قرار داده و آرامش جامعه را مختل نمایند.

وی تامین آزادی های مشروع را از دیگر وظایف قوه قضاییه دانست و اظهار داشت: منشا و محدوده این آزادی ها را شرع و قانون تعیین می کند.

سید مهدی فلاح میری با تاکید بر اهمیت پیشگیری از وقوع جرم گفت: از مواردی هست که همه مدیران باید با تشکیل جلسات موثر و با همدلی و همفکری در راستای پیشگیری از جرائم، تصمیمات متقن و صحیحی اتخاذ نمایند.

وی یکی از تکالیف دادستان ها را توجه به وضعیت اشتغال و مشکلات احتمالی کارخانجات شهرستان ها عنوان کرد و گفت: دادستان ها باید مسائل و معضلات واحد های تولیدی را با مدیران شهرستانی به اشتراک بگذارند و با همراهی اعضای شورای تامین از پشتیبانی و حمایت های لازم در خصوص کارخانه ها و سرمایه گذاران دریغ نکنند.

دادستان مرکز استان نظارت بر اقدامات ضابطین را نیز از وظایف مهم دادستان ها دانست و ابراز داشت: آموزش ضابطین و بازرسی های مستمر از مراجع انتظامی و بازداشتگاه ها باید در اولویت کاری دادستان ها قرار گیرد.

در پایان این مراسم قوام تیمورنژاد با ابلاغ حکم ریاست قوه قضائیه به سمت دادستان شهرستان سیاهکل منصوب و از زحمات هادی نیرومند دادستان سابق شهرستان سیاهکل قدردانی شد.

گفتنی است قوام تیمورنژاد پیش از این رئیس شعبه ۱۰۲ شهرستان ماسال بوده است و هادی نیرومند نیز به سمت دادستان شهرستان رضوانشهر منصوب شد.

Share