محاسبه آنلاین قیمت موبایل کارکرده

کاربران میتوانند به سادگی قیمت گوشی کارکرده خود را به صورت آنلاین محاسبه کنند.

یکی از مهم ترین نگرانی های کاربران هنگام خرید و یا فروش گوشی های کارکرده، فرایند قیمت گذاری میباشد. از آنجا که فروشنده به دنبال فروش گوشی موبایل خود با قیمت بالاتر است و خریدار نیز در تلاش است تا با قیمت کمتری گوشی کارکرده مد نظر خود را خریداری کند، چالش قیمت گذاری صحیح همواره در معاملات گوشی های کارکرده وجود  دارد.

فرایند قیمت گذاری گوشی های کارکرده فرایند پیچیده ای است که نیازمند اطلاعات به روز و بررسی تغییرات لحظه ای بازار گوشی های موبایل میباشد. امروز سرویس های مختلفی در جهت تخمین قیمت گوشی موبایل  کارکرده ایجاد شده اند که کاربران میتوانند با کمک آن ها به سادگی قیمت گوشی کارکرده خود را به صورت آنلاین محاسبه کنند.

موتور تخمین قیمت گوشی های کارکرده

یکی از سرویس های وب سایت iFixit  که چندی پیش اقدام به معرفی آن کرده است، سرویس محاسبه آنلاین قیمت گوشی کارکرده است.این سرویس به کمک اطلاعاتی که از شما دریافت میکند قادر است تا بر اساس معاملات صورت گرفته در بازار موبایل، بر روی گوشی کارکرده شما قیمت گذاری انجام دهد.علاوه بر این شما میتوانید قیمت روز گوشی خود را نیز مشاهده کنید.

نحوه استفاده از سرویس تخمین قیمت گوشی موبایل

برای استفاده از این سرویس کافیست تا به نشانی اینترنتی https://ifixit.ir/mobile-price-estimate/ مراجعه کنید.در این صفحه شما باید اطلاعاتی مانند برند،مدل،وضعیت سلامت باتری،ال سی دی و… قطعات را به درستی وارد کنید.علاوه بر این شما باید اطلاعاتی در مورد وضعیت جعبه،رجیستری و قطعات تعمیر شده گوشی خود نیز وارد نمایید.

بعد از تکمیل فرم مربوطه ، موتور تخمین قیمت گوشی کارکرده به شما قیمت روز گوشی موبایل ، حداقل و حداکثر قیمت گوشی شما با وضعیت اعلام شده را نمایش میدهد.

نکاتی مهم درمورد سرویس تخمین قیمت گوشی موبایل

ممکن است شما هم سوالاتی در مورد نتایج قیمت گذاری این سیستم هوشمند داشته باشید،ما در ادامه به برخی از این ابهامات پرداخته ایم.

قیمت گذاری گوشی های کارکرده چگونه انجام میشود؟

همانطور که بالاتر به آن پرداختیم،فرایند قیمت گذاری گوشی های کارکرده بر اساس قیمت روز گوشی و وضعیت گوشی کارکرده محاسبه میشود.هرچند عوامل مختلف دیگری نیز در فرایند قیمت گذاری دخیل هستند اما به طور کلی مواردی که در این فرم بیان شده بیش ترین تاثیر را در محاسبه قیمت گوشی کارکرده دارند.

آیا با قیمت اعلام شده میتوانم گوشی خود را بفروشم؟

از آنجا که اطلاعات موتور تخمین قیمت بر اساس معاملات بازار گوشی موبایل میباشد، در نتیجه قیمت گذاری تا حد زیادی به وضعیت واقعی بازار موبایل نزدیک است.

چگونه گوشی خود را به بالاترین قیمت بفروشم؟

این یکی از رایج ترین سوالاتی میباشد که بسیاری از کاربران به دنبال جواب آن هستند. همان طور که میدانید در فرایند قیمت گذاری گوشی های کارکرده ،وضعیت سلامت قطعاتی مانند باتری،تاچ و ال سی دی و به طور کلی قطعات سخت افزاری از جمله عوامل مهم قیمت گذاری میباشند.

توصیه ما به شما این است که چنانچه قصد دارید تا گوشی خود را به بالاترین قیمت بفروش برسانید قبل از هرچیز گوشی خود را تعمیر کنید. تعمیر گوشی موبایل باعث میشود تا بسیاری از عیوب گوشی شما بر طرف شده و در نتیجه قیمت آن افزایش پیدا کند.

Share