رئیس شورای شهرستان آستارا

تالاب استیل به حال خود رها شده | ضرورت ایجاد ظرفیت گردشگری در تالاب استیل آستارا

رئیس شورای شهرستان آستارا با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری تالاب استیل اظهار کرد: رعایت مسائل زیست محیطی در تالاب استیل سبب افزایش درآمد و همچنین جذب گردشگر می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، یاشین کمالی در جلسه شورای اسلامی شهرستان آستارا که با محوریت بررسی بهره‌مندی از توان و بستر تالاب استیل آستارا در راستای جذب گردشگر و درآمدزایی برگزار شد، بیان کرد: تالاب استیل عباس‌آباد آستارا نعمتی خدادادی برای شهرستان است که به حال خود رها شده و متاسفانه در جهت بهره‌مندی از ظرفیت‌های آن، به طور شایسته اقدامات خاصی صورت نگرفته است.

رئیس شورای اسلامی شهرستان آستارا با اشاره به اینکه توجه به ظرفیت‌های گردشگری تالاب استیل و ایجاد امکانات این حوزه در محیط پیرامون این تالاب مطالبه و خواسته شهروندان است، تصریح کرد: تالاب استیل عباس‌آباد آستارا یکی از ظرفیت‌های بی‌نظیر گردشگری این شهرستان است که می‌توان با بهره‌گیری از این ظرفیت و با رعایت مسائل محیط زیست در راستای درآمدزایی و جذب گردشگر اقدام کرد.

کمالی با بیان‌اینکه اشتغال نیز یکی از ظرفیت‌های این تالاب است که باید مورد توجه قرار گیرد، افزود: با توجه به اینکه شهرستان آستارا جزء مناطق گردشگر پذیر کشور است باید زیرساخت‌ها در آن فراهم شود.

وی با اشاره به اینکه برگزاری جلسه در شورای شهرستان آستارا با محوریت بررسی بهره‌مندی از ظرفیت تالاب استیل آستارا در راستای جذب گردشگر و درآمدزایی برای نخستین بار است که در این شورا برگزار می‌شود، گفت: شورای شهرستان تا به نتیجه رسیدن موضوع پیگیر خواهد بود و در این راستا نیازمند همکاری دستگاه‌های ذیربط است.

Share