پراید، کوئیک، تارا، تیگو و فیدلیتی پرایم چند شد؟ | قیمت انواع خودروها + جدول
قیمت خودرو دهم تیر در سردرگمی کامل بهسر میبرد. بهرغم بازگشت بازار به مدار صعودی از میانه خرداد، روند قیمتها از هفته پیش کاهشی شد و این هفته بازار خودرو کار خود را در سردرگمی آغاز کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، به نقل از تجارتنیوز، قیمت خودرو امروز ۱۰ تیرماه ۱۴۰۲ در ثبات کامل قرار دارد. بازار خودرو از ماههای اخیر داخل چرخه کاهش و رکود گیر کرده و با نبود خریدار، نمیتواند بیشتر صعود کند. همچنین کاهشهای عجیبی که این بازار با آغاز ثبتنام خودرو در سامانه یکپارچه تجربه کرد و از سوی دیگر افزایش نرخهای درب کارخانه، اختلاف قیمت کارخانه و بازار را تا حد بسیاری پایین آورد و بهقیمتها اجازه کاهش بیشتر را نداد.
در سایتهای خرید و فروش، قیمت خودرو در لحظه نگارش این گزارش به شرح زیر ثبت شده است.
پراید ۱۳۱ و پراید ۱۱۱ بهعنوان دو خودروی اقتصادی و پرطرفدار بازار، بدون تغییر قیمتی مانده و بهترتیب با نرخهای ۳۲۵ و ۳۴۰ میلیون تومان خرید و فروش شدند.
کوئیک دندهای S که از دیگر خودروهای اقتصادی شرکت سایپا محسوب میشود، با نرخ دو روز گذشته، یعنی ۳۵۶ میلیون تومان معامله شد.
پژو ۲۰۶ تیپ ۳ پانوراما، هاچبک جدید ایران خودرو از سری ۲۰۶ بوده که آنهم در قیمت ۵۷۰ میلیونی روز گذشته ثابت ماند.
سدان لوکس ایران خودرو یعنی تارا اتوماتیک نیز از این قاعده مستثنی نبوده و با ۸۲۰ میلیون تومان خرید و فروش شد.
قیمت خودروهای مونتاژی
در بازار خودروهای مونتاژی نیز، وضعیت دقیقاً مشابه بازار داخلی است. قیمت خودرو امروز در همه محصولات این بازار ثابت ماند.
جک J۴ کرمان موتور بهعنوان ارزانترین مونتاژی بازار، مدتهاست که در کانال ۸۰۰ میلیون تومانی گیر کرده است.
امویام X۲۲ PRO نیز در رتبه دوم، چند روزی است که در قیمت یک میلیارد و ۱۰ میلیون تومان ثابت بوده و توان تغییر قیمت ندارد.
تیگو ۵ IE دقیقاً مشابه رقبای خود، با نرخ یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومانی معامله شد.
فیدلیتی پرایم ۵ نفره بهمن موتور که از کراساوورهای پرطرفدار چینی در بازار است، هیچ تغییر قیمتی تجربه نکرده و با قیمت یک میلیارد و ۷۲۰ میلیون تومان خرید و فروش شد.
پیشبینی قیمت خودرو در هفته جاری
عماد جعفری کارشناس بازار خودرو گفت: بازار خودرو همچنان در رکود بهسر برده و خریدار زیادی در بازار دیده نمیشود. اما شاید بتوان گفت که در بازار خودروهای داخلی، تعداد خرید و فروشها نسبتاً بیشتر است اما قدرت چانهزنی با خریدار بوده و فروشندگان انعطاف بیشتری از خود نشان میدهند.
تا زمانی که تکلیف واردات خودروهای کارکرده مشخص نشده و از سوی دیگر، آغاز فروش محصولات خودروسازان با قیمتهای اعلامی شورای رقابت (باید درنظر داشت که خودروساز از زمان اعلام قیمتها توسط شورای رقابت، برنامه فروش جدیدی منتشر نکرده است)، خریداران تمایل زیادی بهخرید نشان نمیدهند.
اما اگر بخواهیم واقعبینانه نگاه کنیم، حباب قیمت خودرو بیشاز حد خالی شده و در برخی موارد، حتی بهزیر قیمت کارخانه نیز آمده است. این امر، اتفاق خوبی بوده و امید داریم همچنان بازار خودرو در این شرایط بماند. زیرا بازار خودرو برخلاف مسکن، کالای مصرفی بوده و سود کردن در این بازار، اتفاق خوبی نیست.
دیدگاه