نایب رئیس کمیسیون کشاورزی؛

واردات بی رویه برنج در سال گذشته | برنج روی دست کشاورزان شمالی مانده است

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس، گفت: برنج‌های باقی مانده روی دست کشاورزان شمالی با توجه به آغاز فصل گرما و رطوبت بالا دچار آسیب و آفت می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، رحمت الله نوروزی نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خانه ملت، در خصوص برنج باقی مانده روی دست کشاورزان، گفت: علی رغم تاکیدات موجود بر روی حمایت از تولیدات داخلی متاسفانه سال گذشته شاهد واردات بی‌رویه برنج بودیم و این مسئله باعث شده برنج تولیدی روی دست کشاورزان سه استان گیلان، مازندران و گلستان باقی بماند.

نماینده مردم علی‌آباد در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مسئولین دولتی با توجه به هزینه بالای کاشت، داشت و برداشت برنج، باید محصول تولیدی را از کشاورزان داخلی خریداری می‌کردند، عنوان کرد: برنج‌های باقی مانده روی دست کشاورزان شمالی با توجه به آغاز فصل گرما و رطوبت بالا دچار آسیب و آفت می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه از پایان فصل برداشت گذشته برنج پر محصول روی دست کشاورزان باقی مانده است، ادامه داد: در حال حاضر برنج پر محصول با قیمتی از کشاورزان خریداری می‌شود که صرفه اقتصادی برای آن‌ها ندارد.

Share