دو ماموریت مهم سلیمی در گیلان؛

احیای داروخانه هلال احمر رشت و تعیین تکلیف ملک چهار راه میکاییل

سرپرست جمعیت هلال احمر استان گیلان که در کمتر از دو ماه حضور خود در گیلان مرتب تعیین تکلیف ملک چهار راه میکاییل و احیای داروخانه از سوی مردم و مسئولین و البته رسانه‌ها به وی تاکید می‌شود، باید همانطور که در مراسم معارفه خود قول داده است، این دو موضوع را در دستور کار خود قرار دهد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، با شروع اپیدمی کرونا، یکبار دیگر بحران کمبود دارو کشور را فرا گرفت، اگرچه با طولانی شدن شیوع این اپیدمی، وزارت بهداشت توان خود را مضاعف کرد تا این نقیصه را برطرف نماید، اما نیمه دوم سال گذشته، کمبود دارو حتی در معمولی‌ترین نسخ پزشکی همچون سرم و آنتی بیوتیک نیز به گوش می‌رسید، و این روند علیرغم درنظرگرفتن بودجه قابل توجه در سبد دارویی، باز هم کشور را در سال جدید تهدید می‌کند، با همه این احوال همیشه یک داروخانه بود که امید مردم برای یافتن کمیاب‌ترین داروها بود؛ داروخانه‌های هلال احمر.
جمعیت هلال احمر با وجود تحریم‌ها و کمبود امکانات توانسته است تسکینی همیشگی برای آلام مردم در حوادث و بزنگاه‌ها باشد، از همین روست که ایستگاه آخر برای یافتن دارویی کمیاب یا خاص، داروخانه‌های جمعیت هلال احمر است. چراکه این جمعیت جایگاه خاصی در نظام سلامت دارد و سعی می‌کند سبد دارویی خود را همیشه تکمیل نگه دارد به همین علت سبد دارویی هلال احمر همیشه کامل‌تر از سایر داروخانه‌هاست.
اما چند صباحی است داروخانه هلال احمر رشت به عنوان تنها داروخانه هلال احمر در استان گیلان به دلایل مختلفی از رونق افتاده و علیرغم مراجعات مکرر مردم بواسطه اعتمادی که از گذشته به هلال احمر دارند، اما ناامیدانه آن را ترک می‌کنند.
این مهم حتی داد حمیدرضا امام پناهی فرماندار سابق رشت را نیز درآورده و وی معترضانه می‌گوید: قابل قبول نیست داروخانه‌ای که زمانی جزو دو داروخانه برتر کشور به لحاظ اغناء دارویی و میزان فروش بوده امروز حال و روز خوشی نداشته باشد.
وی با بیان اینکه داروخانه هلال احمر از گذشته مرجعیت تأمین داروهای مورد نیاز بیماران خاص را داشته است، گفت: متأسفانه امروز با استمرار مشکلات مدیریتی، این مرجعیت در حاشیه قرار گرفته، که باید با هم افزایی اراده‌ها برای تقویت آن، دغدغه ادامه فعالیت این واحد خدمات دارویی رفع شود.
اما منظور از مشکلات مدیریتی داروخانه هلال احمر رشت چیست؟
امام پناهی این مشکلات را مکان گزینی نامناسب داروخانه، کمبود سهمیه دارویی از سبد داروهای تخصصی و داروهای مورد نیاز بیماران خاص، مشکلات مالیاتی و همچنین بدهی به شرکت‌های دارویی عنوان کرد و گفت: اینها به همراه برخی مشکلات ریز و درشت دیگراز جمله مواردی است که به فعالیت داروخانه هلال احمر رشت آسیب زده است.
البته همه اینها زمانی شروع شد که ساختمان مرکزی جمعیت هلال احمر گیلان واقع در چهارراه میکاییل رشت – که داروخانه نیز در آنجا مستقر بود – (حدود ۱۵ سال پیش) تخریب گردید و این فضای گسترده در مرکز شهر به پارکینگ تبدیل شد و به قول کارگرنیا رییس شورای شهر رشت سیمای نامطلوبی نیز به شهر داده است. از ان تاریخ بود که داروخانه هلال احمر خانه بدوش شد و ابتدا به خیابان ضیابری و سپس به خیابان معلم نقل مکان کرد و آرام آرام از حالت شبانه روزی هم خارج گردید.
اما از تغییرات جدیدی که اخیرا در راس هلال احمر گیلان شکل گرفته است بوی خوبی به مشام می‌رسد؛ هفتم اردیبهشت ماه بود که هادی سلیمی سکان این سازمان خدماتی را در گیلان برعهده گرفت و در مراسم معارفه خود از اشرافش بر چالش‌های هلال احمر در گیلان سخن گفت و قول داد تمام توانش را برای برطرف کردن آن بکار ببندد.
نامدار عبداللهیان معاون حقوقی و مجلس جمعیت هلال احمر که برای مراسم تودیع و معارفه به گیلان آمده بود، این چالش‌ها را وضعیت داروخانه و ملک چهار راه میکائیل رشت عنوان کرد و گفت: به طور جد با دستور رئیس جمعیت هلال احمر کشور پیگیر رفع مشکلات داروخانه هلال احمر رشت هستیم. ضمن اینکه برنامه ریزی خوبی در خصوص احیای ملک چهار راه میکاییل صورت گرفته که به امید خدا طی ماه‌های آتی اتفاقات خوبی در این زمینه خواهد افتاد.
البته این مهم از تاکیدات عباسی استاندار گیلان و کوچکی نزاد نماینده مردم رشت در مجلس به هلال احمر نیز بوده است، عباسی خطاب به نامدار گفته بود: وجود داروخانه هلال احمر با تمامی امکانات و داروها در این استان و داشتن باجه‌هایی در شرق، غرب و جنوب استان یک ضرورت مهم است. کوچکی نزاد نیز گفت: احیای ملک چهار راه میکائیل و همچنین بهبود وضعیت داروخانه رشت دو موضوع مورد انتظار مردم است که باید نگاه ویژه‌ای به آن داشت.
حال هادی سلیمی، سرپرست جمعیت هلال احمر استان گیلان که در کمتر از دو ماه حضور خود در گیلان مرتب تعیین تکلیف ملک چهار راه میکاییل و احیای داروخانه از سوی مردم و مسئولین و البته رسانه‌ها به وی تاکید می‌شود، باید همانطور که در مراسم معارفه خود قول داده است، این دو موضوع را در دستور کار خود قرار دهد و مردم گیلان بزودی خبرهای خوبی در این زمینه بشنوند. البته سلیمی در دیداری خصوصی حتی علاوه بر اینها، احیای داروخانه هلال احمر در لاهیجان را نیز در دستور کار خود قرار داده است.

امید است وی نیز بتواند به مانند مهندس مهدی ولی پور مدیرعامل اسبق جمعیت هلال احمر گیلان که بعد از هفتاد سال اولین مرکز خدمات جامع توانبخشی جمعیت هلال احمر در استان را بنیان نهاد، بتواند با انجام دو ماموریت مهم خود یعنی احیای داروخانه هلال احمر و تعیین تکلیف زمین چهار راه میکاییل یادگاری بزرگی از خود برای مردم گیلان به ارمغان بگذارد.

Share