سرپرست سازمان امداد و نجات کشور خبر داد؛

احداث پایگاه دائمی امداد و نجات در گیلان | عمده‌ترین تصادفات مربوط به مسافرین است

بابک محمودی با اشاره به آمار بسیار زیاد تصادفات در استان گیلان گفت: عمده‌ترین تصادفات در گیلان مربوط به مسافرین است به این دلیل دستور ویژه‌ای برای کمک و پشتیبانی به استان‌های ساحلی صادر شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، اسدالله عباسی ظهر امروز (چهار شنبه) با رئیس سازمان امداد و نجات کشور دیدار و اظهار کرد: هلال احمر در تمامی بحران‌ها در کنار مردم بوده و از هیچ تلاشی برای کاهش درد جامعه دریغ نمی‌کند.

 اسدالله عباسی با اشاره به حضور میلیونی مسافرین به گیلان در ایام سال به ویژه ایام نوروز و فصل تابستان گفت: در ایام تعطیلات شاهد حضور میلبون‌ها مسافر در این استان هستیم از این رو باید نگاه برای دادم امکانات امداد و نجات به این استان خاص و ویژه باشد.

وی با تاکید بر لزوم توجه به اعطاء امکانات امداد و نجات و لجستیکی (پشتیبانی) به گیلان، افزود: در طول سال همواره استان ما شاهد بروز حوادث طبیعی و تصادفات راهنمایی و رانندگی است از این رو باید امکانات پشتیبانی و حمایتی امداد و نجات به این استان به خوبی تامین و اعطا شود.

نماینده عالی دولت در گیلان از شناسایی ۲۰۰ نقطه خطر آفرین در سواحل این استان خبر داد و بیان کرد: باید در راستای حفظ جان مردم عزیزمان از شنا در این مناطق جلوگیری شود، از این رو نقش رسانه‌ها در شناسایی و معرفی این نقاط بسیار موثر است.

 عباسی اولویت هلال احمر در بحث امداد و نجات را استان‌های شمالی دانست و تصریح کرد: اولویت در بحث امداد و نجات باید استان‌های شمالی به ویژه گیلان و مازندران باشد و انتظار داریم پایگاه‌های ثابت امداد و نجات در با فوریت در گیلان ایجاد شود.

وی با اشاره به امضای این تفاهم نامه گفت: خیرین نقش مهمی در توسعه گیلان و سایر استانها در حوزه‌های مختلف دارند لذا امضا تفاهم نامه میان سازمان امداد و نجات، مجمع خیرین و استانداری بسیار ارزشمند است.

سرپرست سازمان امداد و نجات کشور نیز در این دیدار با بیان اینکه گیلان نیاز به توجه خاص برای رفع کمبودهای امداد و نجات دارد، اظهار کرد: گیلان یکی از مراکز گردشگری و ترانزیتی مهم کشور است از این رو با توجه به اینکه سعی بر این است تا جاده ابریشم از این استان عبور کند، باید امکانات و پایگاه امداد و نجات مناسب در گیلان اولویت داده شود.

بابک محمودی با اشاره به آمار بسیار زیاد تصادفات در استان گیلان گفت: عمده‌ترین تصادفات در گیلان مربوط به مسافرین است به این دلیل دستور ویژه‌ای برای کمک و پشتیبانی به استان‌های ساحلی صادر شده است.

وی با تاکید بر لزوم توجه به اجرای درست طرح سالمسازی دریا در استان‌های شمالی کشور، بیان کرد: وظیفه انسانی هلال احمر بر این است تا طرح سالمسازی سواحل با انجام کارهای تحقیقی و تبیینی را به خوبی اجرایی کند تا از این طریق از فوت مردم در سواحل کشور و استان‌های شمالی جلوگیری شود.

سرپرست سازمان امداد و نجات کشور با ابراز خرسندی از اجرای درست طرح سالمسازی دریا در سالیان گذشته در گیلان تصریح کرد: در سال گذشته آمار فوتی ناشی از غرق شدن افراد در سواحل در مناطقی که طرح سالمسازی در آن توسط هلال احمر اجرایی شد به نسبت دیگر نقاط سواحل بسیار کمتر بوده است.

وی نقش خیرین در احداث پایگاه‌های امداد و نجات در سطح کشور و به ویژه گیلان را بسیار موثر دانست و افزود: یکی از بسترهایی که می‌شود برای تامین منابع مالی از آن برای ساخت پایگاه امداد و نجات بهره گرفت خیرین هستند و در گیلان این امر به خوبی در حال انجام است.

وی از احداث پایگاه دائمی امداد و نجات در گیلان نیز خبر داد و افزود: پایگاه دائمی امداد و نجات با تمامی امکانات در این استان ایجاد می‌شود.

Share