گزارشی از روند بررسی و اقدامات شرکت آبفای گیلان؛

ماجرای نشتی قسمتی از رینگ بتنی ۱۰۰۰ میلیمتری آبرسانی شهر رشت

شرکت آب و فاضلاب استان گیلان ضمن تقدیر و تشکر از مساعدت همشهریان عزیز بخاطر تحمل مشکلات ترافیکی ناشی از اجرای پروژه، امیدوار است با همکاری همه ارگان‌های ذیربط، آن را به سرعت اجرا و وارد مدار بهره-برداری نماید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، ۲۷ اردیبهشت ماه بود که خبر «بررسی نشتی لوله آب حوالی میدان جانبازان رشت توسط رئیس کل دادگستری» توسط دیارمیرزا منتشر شد.

در همین راستا آبفای گیلان گزارشی از روند بررسی و اقدامات شرکت برای آگاهی شهروندان شهر رشت ارائه کرده است.

در گزارش شرکت آب و فاضلاب گیلان آمده است:

در اواخر پاییز سال گذشته بر اساس گزارشات دریافتی و بررسی های صورت گرفته مشخص شد که قسمتی از رینگ بتنی ۱۰۰۰ میلیمتری آبرسانی شهر رشت (قطور‌ترین لوله مجموع شبکه توزیع استان گیلان) در خروجی مخزن هوایی شرق بطول حدودی ۵۵۰ متر دچار نشتهایی شده است. طی سنوات گذشته به دلیل بار ترافیکی سنگین در کمربندی شهر رشت، اقداماتی مانند ساخت کمربند فولادی جهت آب بندکردن نشت از خارج لوله و حتی درزبندی داخلی لوله با مواد پایه بتنی انجام شده بود، لیکن طی چند ماه اخیر، تعداد نشتها و میزان خروجی آب از آن‌ها افزایش یافته و باعث تخریب پوشش آسفالت در طول مسیر و ایجاد ترافیک سنگین در محور اصلی ارتباطی شهر شده است.
از آنجایی که این خط لوله، آبِ قسمت بزرگی از مشترکین شهر را تامین می نماید، عملاً امکان از مدار خارج نمودن آن وجود نداشته و باید برای رفع مشکل، لوله موازی اجرا و طی مدت زمان کوتاهی به ابتدا و انتهای خط فعلی متصل می‌شد.
در مورخ ۱۸ دی ۱۴۰۱ نسبت به برآورد اصلاح لوله و درخواست اعتبار ۱۵۰ میلیارد ریالی برای خرید لوله و انتخاب پیمانکار اقدام شد. پس از اخذ موافقت اولیه بابت امکان تخصیص اعتبار و برگزاری تشریفات قانونی، پیمانکار ذیصلاح نیز در تاریخ ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ انتخاب شد. همچنین به موازات عملیات فوق، لوله های موجود در انبار شرکت آب و فاضلاب استان گیلان هم جهت تسریع در اجرای عملیات در محل ریسه شدند، نامه درخواست اعلام تاسیسات زیر زمینی به ارگان‌های خدمات رسان شهری (برق، گاز، مخابرات و…) در تاریخ ۳ بهمن ۱۴۰۱ صادر شد و نسبت به حفاری-های مقطعی جهت شناسایی عوارض زیر زمین نیز در همان مقطع زمانی اقدام گردید. متاسفانه به دلیل‌عدم تعیین تکلیف اعتبار درخواستی، ابلاغ پیمان خرید و اجرا تا ابتدای سال جاری به تعویق افتاد و مجوز شروع عملیات در تاریخ ۲۷ اسفند ۱۴۰۱ صادر شد که به دلیل تعطیلات نوروز و حضور مسافران عملاً امکان آغاز عملیات اجرایی تا بعد از تعطیلات وجود نداشت. پس از اتمام تعطیلات به دلیل‌عدم صدور مجوز حفاری، اجرای عملیات با مشکل مواجه شد که به محض ورود مدیر کل محترم دادگستری و دادستانی محترم استان به موضوع در تاریخ ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲، مشکل مجوز مرتفع و از ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ به دلیل مشکلات ترافیکی عملیات اجرایی به صورت شبانه آغاز گردید و تا کنون ۳۶ متر لوله فولادی سایز ۱۰۰۰ میلیمتر در محل اجرا شده است.
شرکت آب و فاضلاب استان گیلان ضمن تقدیر و تشکر از مساعدت همشهریان عزیز بخاطر تحمل مشکلات ترافیکی ناشی از اجرای پروژه، امیدوار است با همکاری همه ارگان‌های ذیربط، آن را به سرعت اجرا و وارد مدار بهره-برداری نماید.

 

Share