قالیباف در گناباد؛

راه غلبه بر گرانی و تورم ‌درست نیست | قول می‌دهیم در یک برنامه ۵ ساله به ثبات اقتصادی برسیم

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: قول می‌دهیم در یک برنامه ۵ ساله به ثبات اقتصادی برسیم و بر گرانی و تورم غلبه پیدا کنیم چرا که مسیر الان درست نیست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از تسنیم، محمدباقر قالیباف امروز در آیین افتتاح فرودگاه شهدای گناباد اظهار داشت: در روزهای سخت و میدان جنگ فرق بین مرد و نامرد مشخص می‌شود و مردان این سرزمین در شلمچه، والفجر و آزادسازی خرمشهر عزیز در چذابه و بستان افتخارات بزرگی رقم زده‌اند امنیت امروز را به خاطر مجاهدت‌های ان روزها داریم و یاد این عزیزان را و هرگز آن روزها را فراموش نمی‌کنیم و امنیت امروز را مدیون خون شهدا می‌دانیم.

وی افزود: مردم گناباد شجاعت، ولایتمداری، قناعت و درایت خود را در قنات قصبه دیده اند و فرزندان تاریخ هستند و همسنگران شهیدان زیادی  از گناباد بوده اند.

قالیباف تصریح کرد: فرودگاه گناباد به دلیل منطقه ای که در آن قرار دارد و از لحاظ بحران‌های طبیعی نیازی ضروری بوده است و بدون شک این فرودگاه به توسعه شهرستان های اطراف کمک  خواهد کرد.

وی ادامه داد: زمانی می‌توانیم به پیشرفت سرعت دهیم و رشد تولید و مشکلات تورمی که با آن رو به رو هستیم را حل کنیم که همه به یک فهم مشترک در موضوعات اقتصادی برسیم؛ وقتی به شهر و مرکز استان خود فکر نکنیم هیچ وقت به پیشرفت نمی‌رسیم و پروژه‌ای مثل فرودگاه  گناباد ۳۰ سال زمان خواهد برد که حداکثر باید احداث آن ۳ سال زمان می‌برد.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: افراد چقدر فرصت برای شغل و مسکن دارند؟ نباید بگذاریم پروژه‌ها زمان‌بر شود، ۱۵ هزار کیلومتر راه آهن داریم و ۴ هزار کیلومتر راه اما هیچ استفاده مفیدی از آن نمی‌کنیم و تنها هزینه نگهداری می پردازیم اگر این ۴ هزار کیلومتر در یک مسیر مانند کریدور شمال جنوب و چابهار به سرخس دو خطه شود زمان کمتر مصرف می‌شود.

قالیباف عناون کرد: امروز نیازمند یک نگاه هماهنگ مانند دوران دفاع مقدس هستیم هیچ کس فکر نمی‌کرد ائتلافی که علیه ایران ایجاد شده  را از پا در آوریم و از کشورمان دفاع کنیم  لذا در عرصه اقتصادی همین باور را نیازمند هستیم.

وی بیان کرد:سرعت حرکت باربری ما ۵ کیلومتر در ساعت با ظرفیت حداقلی است که اگر درست ریل‌گذاری می‌کردیم و هدف همه یکی بود این سرعت چند برابر می‌شد و درآمد بیشتری از نفت و گاز داشتیم جای حق و مصلحت وجود دارد آن را با هر هزینه ای انجام بدهیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در نفت و گاز‌ قطب تولید در جهان هستیم ولی در زمستان گاز نداریم و فولاد و پتروشیمی ما به خاطر گاز تعطیل می‌شود؛ ۴ برابر استاندارد دنیا مصرف گاز انجام می‌دهیم این سرمایه متعلق به مردم است و ضعف مدیریت باعث شده به این شکل از آن استفاده  کنیم لذا در برنامه هفتم دولت و مجلس مصمم است در این مسیر گام بردارد.

قالیباف عنوان کرد: قول می‌دهیم در یک برنامه ۵ ساله به ثبات اقتصادی برسیم و بر گرانی و تورم غلبه پیدا کنیم چرا که مسیر الان درست نیست. وظیفه ما در مجلس، همراهی دولت است تا بخشی از مشکلات را با حکمرانی بهتر سامان دهیم و حل مسکن و آب را به طور ویژه دنبال می‌کنیم.

وی در پایان گفت: منطقه شرق کشور بارندگی بسیار کمی امسال داشت و محرومیت بیشتری در آب دارد که نگاه ویژه به این موضوع و منطقه داریم.

Share