معاون گردشگری در گفتگو با دیارمیرزا؛

همه تورهای گردشگری موظف به رعایت قانون و حفظ موازین اخلاقی هستند

رضا حسن‌پور گفت: همه تورهای گردشگری موظف به رعایت قانون و حفظ موازین اخلاقی و شرعی هستند و با هر گونه ناهجاری‌ها قطعا برخورد خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، توقیف تورهای غیرمجاز توسط پلیس یکی از موضوعاتی است که همواره شنیده می شود و در این بین گاهی اوقات هم شاهد ممانعت از برگزاری تورهای گردشگری مجوز دار هستیم که اعتراض فعالان این صنف را در پی داشته است.

در همین راستا معاون گردشگری، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان در مورد اتفاقات هفته گذشته که برای چند تور گردشگری در رودبار رخ داده بود به دیارمیرزا گفت: هفته گذشته متاسفانه تورهای مجاز و غیر مجاز از هم تفکیک نشده بودند و همین امر مشکلاتی را برای همه تورها ایجاد کرده بود.

رضا حسن‌پور با بیان این مطلب که تورهای‌های گردشگری حتما باید دارای مجوزهای لازم از اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری باشند، یادآور شد: مجوز‌ها از طریق سامانه و سایت گردشگری برای تورها صادر می‌شود ولی این به آن‌ معنا نیست که داشتن مجوز یعنی اینکه اگر تخلفی صورت بگیرد، مورد مواخذه قرار نگیرند، همه تورهای گردشگری موظف به رعایت قانون و حفظ موازین اخلاقی و شرعی هستند و با هر گونه ناهجاری‌ها قطعا برخورد خواهد شد.

وی افزود: البته ماموران و کسانی که جلوی تورهای گردشگری را می گیرند نیز باید دارای مجوز باشند و نمی‌توانند بدون دلیل و با نداشتن مجوز مانع ورود تورهای گردشگری شوند.

حسن‌پور با اشاره به اینکه خوشبختانه نیروی انتظامی تعامل خوبی با گردشگری استان دارد، یادآور شد: نیروی انتظامی از جمله دستگاه‌هایی است که در اعطای مجوز به تورهای گردشگری تعامل بسیار خوبی دارد.

Share