آیت الله مهدی شب زنده دار در فومن؛

آیت الله بهجت (ره) ذوب در معرفت الهی بود | راه عشق بازی با خداوند متعال برای همه گشوده است

مراسم چهاردهمین سالگرد عروج ملکوتی حضرت آیت الله العظمی بهجت فومنی (ره) عصر امروز در مسجد ولیعصر (عج) بالامحله فومن برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، آیت الله مهدی شب زنده دار عصر پنجشنبه در مراسم چهاردهمین گرامیداشت یاد و خاطره آیت الله محمدتقی بهجت (ره) در مسجد ولیعصر (عج) بالامحله فومن اظهار کرد: آیت الله بهجت (ره) اسوه و اسطوره مقام علم، وارستگی، زهد و پارسایی بود.

وی با بیان اینکه گیلان مهد مفاخر علمی، فرهنگی و اعتقادی است، افزود: سرچشمه انسان‌های با معرفت، اهل کمال و عرفان در گیلان می‌جوشد.

رئیس هیئت امنای مؤسسه عالی فقه و علوم اسلامی و عضو فقهای شورای نگهبان با بیان اینکه آیت الله بهجت(ره) راه عشق بازی با خدا را انتخاب کرد، گفت: راه عبودیت و بندگی مختص به قشر، تفکر و اندیشه خاص نیست راه عشق بازی با خداوند متعال برای همه گشوده است.

آیت الله شب زنده دار با بیان اینکه انسان ذاتاً کمال گرا است، به تشریح دیدگاه اسلام در راستای رسیدن به تعالی و سعادت پرداخت و بیان کرد: دستیابی انسان به معدن عظمت، سعادت و خوشبختی نیازمند رعایت برخی شیوه نامه‌ها و سیر و سلوک‌ها است.

وی با بیان اینکه آیت الله بهجت (ره) رمز وصال با خداوند را درک کرده بود، افزود: درک واقعی از معرفت الهی و جایگاه واقعی سبب ماندگاری و جاودانگی آیت الله بهجت (ره) شد.

این عضو فقهای شورای نگهبان با بیان اینکه آیت الله بهجت (ره) ذوب در معرفت الهی بود، گفت: نمازهای این عارف وارسته گیلان نمونه‌ای از عشق بازی خالصانه با خداوند متعال بود.

آیت الله شب زنده دار با اشاره به ویژگی‌های معرفتی و الهی محور این الله بهجت (ره) بیان کرد: آیت الله بهجت شیفته خداوند بود و همیشه نجوای خدا جویانه در زبان، فکر، اندیشه و عملش جاری و ساری می‌شد.

وی با اشاره به شاخصه‌های گام گذاری در راه عبودیت و بندگی، افزود: راه رسیدن به خداوند و بندگی کردن در این مسیر فقط مختص به قشر خاص نیست همه می‌توانند در این مسیر حرکت کنند.

Share