مدیرکل پست گیلان اظهار کرد؛

گیلان استان برتر در ترافیک بسته و امانت پستی است | چابکسازی و هوشمندسازی ارائه خدمات

محمد حسین هوشنگی، مدیرکل پست گیلان با بیان اینکه سال گذشته بیش از ۱۱ میلیون مرسوله پستی در استان گیلان توزیع و رهسپار شده است، گفت: گیلان استان برتر کشور در ترافیک بسته و امانت پستی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، محمد حسین هوشنگی، مدیرکل پست گیلان با بیان اینکه سال گذشته بیش از ۱۱ میلیون مرسوله پستی در استان گیلان توزیع و رهسپار شده است، گفت: گیلان استان برتر کشور در ترافیک بسته و امانت پستی است.

محمد حسین هوشنگی اظهار داشت: استان گیلان بعد از تهران بیشترین ترافیک بسته و امانات پستی را در کشور دارد که بالغ بر ۵ میلیون بسته و امانت پستی در استان توزیع و رهسپار شده است. وی اضافه کرد: تبادل این حجم از بسته و امانات نشان از فعال بودن ظرفیت فروشگاه‌های اینترنتی در استان است. هوشنگی ادامه داد: گیلان به لحاظ مجموع ترافیک مرسولات پستی (شامل کل مرسولات اعم از بسته، امانت و پاکت) در رتبه هفتم کشور قرار داشته و در مجموع و با احتساب بخش غیردولتی و دفاتر آی سی تی؛ ۶۱۹ واحد پستی در استان گیلان فعال و به ارائه خدمات پستی می‌پردازند.

مدیر کل پست استان گیلان ارتقاء سطح همکاری با سایر دستگاههای اجرایی استان بمنظور ارائه خدمات نیابتی و کاهش مراجعات حضوری را از اقدامات مهم پست گیلان در سال گذشته بر شمرد و عنوان کرد: انعقاد تفاهم نامه همکاری با سازمان فنی و حرفه‌ای بمنظور انجام مراحل تمدید و ارسال مجوز‌های فنی و حرفه‌ای به آدرس صاحبین مشاغل و همچنین افزایش تعاملات دوجانبه با سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در راستای حمایت از مشاغل خانگی و صنایع دستی و ایجاد سهولت دسترسی به بازارهای هدف با استفاده از سامانه e.bazar شرکت ملی پست در جهت معرفی محصولات بومی، محلی و توسعه اقتصادی در روستاها را از دیگر اقدامات مهم پست گیلان در سال ۱۴۰۱ دانست.

وی گستردگی ارائه خدمات در تمام مناطق شهری و روستایی را از ظرفیت‌های مهم پست دانست و توسعه همکاری با صندوق بیمه روستائیان و عشایر به منظور تسهیل بهره مندی کشاورزان و روستائیان استان از خدمات بیمه‌ای را مبتنی بر استفاده از این ظرفیت گسترده بیان کرد.

محمد حسین هوشنگی تبدیل شدن شرکت ملی پست به یک سازمان توسعه‌ای با ساختاری پویا و هوشمند و با نگاه تحول گرایانه و استفاده از توان بخش خصوصی به ویژه استفاده از ظرفیت‌های شرکت‌های دانش بنیان در جهت ارتقای سطح کیفی خدمات پستی و ارتباطی کشور را را از اهداف راهبردی شرکت ملی پست در سال پیش رو دانست و تصریح کرد: اداره کل پست استان هم از این قاعده مستثنی نبوده و با اقداماتی که در سال گذشته در خصوص را ه اندازی مرکز رشد و توسعه خدمات پستی با همکاری دانشگاه گیلان و پارک علمی و فناوری انجام شده است گامی مؤثر در جهت چابکسازی و هوشمندسازی ارائه خدمات برداشت شده که امیدواریم خروجی آن رضایت مردمی و مخاطبان پرشمار شبکه پستی علی الخصوص مردم شریف گیلان باشد.

Share