استاد پیشکسوت و داور بین المللی قرآن:

هر کجا بیرق دین بالا باشد، بی دینی از بین می رود | قاری باید زیاد و زیبا قرآن بخواند

استاد پیشکسوت و داور بین المللی قرآن کریم، محافل قرآنی شعبانیه که در مناطق مختلف استان گیلان برپا شد را گامی در جهت ترویج فضایل دینی و کاهش آسیب های اجتماعی خواند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، احمد ابوالقاسمی عصر سه‌شنبه ۱۵ فروردین ماه ۱۴۰۲ در مراسم اختتامیه محافل قرآنی شعبانیه که با حضور نماینده ولی فقیه در گیلان و قاریان استانی و ملی در مصلی امام خمینی (ره) رشت برگزار شد؛ با اشاره به علاقه مردم به قرائت و تلاوت قرآن اظهار داشت: مردم باید تولید برنامه‌های قرآنی را مطالبه کنند.

وی به تاکید رهبر معظم انقلاب بر برگزاری کرسی‌های تلاوت قرآن اشاره و اضافه کرد: وقتی مردم با قرآن انس بگیرند و آیات الهی را زیاد بخوانند و بشنوند، حافظ مضامین آن می‌شوند.

این داور بین المللی قرآن، روند فرهنگی جامعه ما را بیشتر به سمت ادعیه دانست و یادآور شد: هر ایرانی معادل دو جزء قرآن از ادعیه را حفظ است، اما شاید یک صفحه از قرآن به ویژه آیات مربوط به سبک زندگی را حفظ نباشد؛ البته دعاها تفاسیر قرآنی دارند و باید توجه ما به قرآن هم باشد.

ابوالقاسمی رسالت قاریان قرآن را آشنا کردن مردم با کلام الله مجید دانست و عنوان کرد: قاری باید زیاد قرآن بخواند و زیبا قرآن بخواند تا مردم بیشتر بشنوند و تکرار کنند.

استاد پیشکسوت و داور بین المللی قرآن، ترویج محافل قرآنی، برگزاری محافل قرآنی شعبانیه در استان گیلان را اقدامی ستودنی خواند و اینگونه محافل را گامی در جهت ترویج فضایل دینی و کاهش آسیب‌های اجتماعی دانست و اضافه کرد: هر کجا بیرق دین بالا باشد، بی‌دینی از بین می‌رود و مدیران فرهنگی شهر، محافل انس با قرآن را تقویت کنند تا در جامعه ما قرآن زیاد خوانده و شنیده شود.

Share