در نشست اعضای شورای شهر بندر انزلی با عیسی فرهادی مطرح شد؛

فرهادی: نام انزلی را نمی توان از منطقه آزاد گرفت و این اسم ماندگار است

مدیرعامل منطقه آزاد انزلی گفت: با اجرای برنامه های توسعه ای منطقه آزاد انزلی ظرف دو سال آتی بی کاری در استان گیلان کاهش قابل توجهی پیدا می کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، در راستای هم افزایی میان دستگاهی با محوریت سازمان، نشست رییس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی و اعضای شورای شهر و شهردار، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و فرماندار شهرستان بندر انزلی برگزار و طرفین در خصوص سازوکارها و راهکارهای توسعه و تعمیق روابط دو جانبه و بهره برداری از ظرفیت‌ها و فرصت‌های دو طرف به گفتگو پرداختند.

عیسی فرهادی در این نشست با بیان اینکه منطقه آزاد انزلی نسبت به سرزمین اصلی منطقه‌ای نوپا است که از نظر قانونی امکان حمایت از پروژه‌ای خارج از محدوده برای این سازمان وجود ندارد، اظهار داشت: براین اساس محور برنامه‌های سازمان تکمیل زیرساخت‌های ضروری، و بهره برداری از طرح‌های توسعه‌ای در حوزه‌های حمل و نقلی و ترانزیتی با تکیه بر منابع درآمدی خود می‌باشد؛ برنامه‌ای که مهمترین دستاورد آن کاهش قابل توجه بی‌کاری استان ظرف دو سال آینده است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی با اشاره به مزیت‌های قانونی و توانمندی‌های مجتمع بندری کاسپین که می‌تواند زمینه ایجاد ارزش افزوده در بخش‌های مختلف صنعت کشاورزی و صادرات محصولات گلخانه‌های استان از طریق ایجاد افزوده و رونق فضای کسب و کار را فرآهم می‌کند، تصریح کرد: از سوی دیگر سازمان منطقه آزاد انزلی می‌تواند همکاری بیشتری در طرح‌ها و برنامه‌های فرهنگی و ورزشی شهرستان بندر انزلی و کمک به اجرای مراسم‌های دینی-مذهبی برعهده داشته و این هم افزایی را در قالب کارگروه پیشنهادی عمرانی، فرهنگی و ورزشی با مجموعه شهری انزلی در دستور کار قرار داد.

وی با تأکید براینکه به لحاظ پیوندی منطقه آزاد انزلی و شهر انزلی یکی محسوب می‌شوند اضافه کرد: نام انزلی را نمی‌توان از این منطقه گرفت و این اسم ماندگار است.

شعبان جعفری در این جلسه با اشاره به‌عدم بهره مندی شایسته مردم شهرستان بندر انزلی از ظرفیت‌های منطقه آزاد انزلی بر تعامل بیشتر فی مابین و مشارکت منطقه آزاد انزلی در برخی پروژه‌های شهرستانی در سرزمین اصلی تأکید کرد و خواستار استمرار کمک‌های مالی سازمان منطقه آزاد انزلی به تیم فوتبال ملوان و برخی طرح‌های عمرانی شهرستان شد و گفت: چنین اقداماتی می‌تواند به آشتی مردم با منطقه آزاد انزلی منجر شود.

رییس شورای شهرستان بندرانزلی مشارکت موثر و حضور با هزینه کرد بالای سازمان منطقه آزاد انزلی در اجرای طرح‌هایی همچون احیای تالاب انزلی و برخی برنامه‌های عمرانی، فرهنگی، ورزشی شهرستان شده و افزود: بندر انزلی از منطقه آزاد جدا نیست و هیچ فاصله‌ای بین سرزمین اصلی و منطقه آزاد ایجاد نشده و نخواهد شد.

جعفری با بیان اینکه با حمایت سازمان منطقه آزاد انزلی از این شهرستان مردم طعم خدمت مسئولان جمهوری اسلامی را بیشتر خواهند چشید، افزود: مردم انزلی دغدغه‌مند بوده و دارای سئوالات و انتظاراتی می‌باشند که امیدواریم در دولت پاسخگو سیزدهم بتوانیم عمران و آبادانی بیشتری برای مردم این شهر را رقم بزنیم.

در ادامه فرماندار و شهردار بندر انزلی خواستار حضور و همکاری سازمان منطقه آزاد انزلی در طرح‌هایی شهری همچون بازگشایی خیابان بایندر با همکاری اداره کل بنادر و دریانوردی استان و گسترش همکاری‌های متقابل به منظور سرعت بخشیدن به زمان بهره برداری از طرح‌های زیرساختی شده و افزودند: به منظور افزایش تعاملات فی مابین می‌توان تشکیل کارگروهی متشکل از شورا، شهرداری، فرمانداری، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و سازمان منطقه آزاد انزلی را در اولویت کاری قرار داد.

احمد دنیا مالی نماینده مردم انزلی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه زمانی بندرکاسپین را جزئی از بندرانزلی نمی‌دانستم اما امروز نرخ رشد این بندر ۱۲۱ درصد است و به این ترتیب دیگر فرقی بین مجتمع بندری انزلی و بندرکاسپین نمی‌بینم؛ خواستار همکاری سازمان منطقه آزاد انزلی در تعمیر، بازسازی و تجهیز سالن زنده یاد ربیعی و سنگ چینی دیواره پارک شهید دوربین شد.

گفتنی است در این دیدار معاونین ومدیران سازمان منطقه آزاد انزلی نیز حضور داشتند.

Share