ایگور بابوشکین: فرصت های اقتصادی خوبی برای ایران و روسیه وجود دارد

بدرقه استاندار آستراخان روسیه و موتورسواران رالی «خزر، دریای دوستی»

ایگور بابوشکین در حاشیه بدرقه رسمی موتورسواران رالی «خزر، دریای دوستی»، با اشاره به مهمان‌نوازی مردم و مسئولان استان های گیلان، مازندران و گلستان در طول مسیر رالی موتورسواری «خزر، دریایی دوستی» روسیه، بیان کرد: با حضور در این استان ها با مهمان‌نوازی گرم مردم و مسئولان عالی رتبه این استان ها روبرو شدم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، استاندار آستراخان روسیه و موتورسواران رالی «خزر، دریای دوستی» با بدرقه مسئولان استانی و شهرستانی از طریق مرز زمینی آستارا وارد کشور جمهوری آذربایجان شدند.

موتور سواران رالی‌ تور «خزر، دریای دوستی» که با هدف تحکیم روابط کشورهای حاشیه دریای خزر و با حضور ایگور بابوشکین، استاندار آستراخان روسیه و موتورسواران این کشور، سفر خود را از کشور روسیه آغاز و پس از طی مسیر کشورهای قزاقستان و ترکمنستان وارد جمهوری اسلامی ایران شده بودند، بعد از ظهر شنبه از طریق مرز زمینی آستارا و با بدرقه رسمی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان، فرماندار بندر آستارا، فرمانده سپاه ناحیه آستارا و همچنین فرمانده هنگ مرزی آستارا، کشورمان را ترک و وارد جمهوری آذربایجان شدند.

ایگور بابوشکین در حاشیه بدرقه رسمی موتورسواران رالی «خزر، دریای دوستی» در جمع خبرنگاران، با اشاره به مهمان‌نوازی مردم و مسئولان استان های گیلان، مازندران و گلستان در طول مسیر رالی موتورسواری «خزر، دریایی دوستی» روسیه، بیان کرد: با حضور در این استان ها با مهمان‌نوازی گرم مردم و مسئولان عالی رتبه این استان ها روبرو شدم.

وی با بیان اینکه سفر ما با موتور فقط یک تور نبود، بلکه هدف ما جدا از اعلام دوستی و صلح بین کشورهای حاشیه دریای خزر، توجه به اهمیت و تحکیم مناسبات اقتصادی و توسعه آن است، تصریح کرد: فرصت های اقتصادی خوبی برای ایران و روسیه وجود دارد.

استاندار آستراخان روسیه افزود: آستراخان روسیه و استان های شمالی جمهوری اسلامی ایران به دلیل وجود بنادر و مسیر ترانزیتی، استراتژیک هستند و از گذشته های دور تجارت و تبادلات اقتصادی بین استان های شمالی ایران وجود داشته و هر سال تقویت می شود.

به گزارش دیار میرزا، رالی‌ موتور سواری ۵۰۰۰ کیلومتری با عنوان «خزر، دریای دوستی» که از استان آستراخان از کشور روسیه آغاز شده و به منظور تحکیم روابط کشورهای منطقه خزر در حال برگزاری است، روز اول آوریل از آستاراخان روسیه حرکت کرده و پس از عبور از قزاقستان و ترکمنستان روز ششم آوریل وارد استان گلستان و پس از طی مسیر شهرهای استان گلستان وارد استان مازندران و سپس استان گیلان شدند و از طریق مرز زمینی آستارا سفر خود را به جمهوری آذربایجان آغاز کردند و در ۱۱ روز و با طی کردن محیط حدود ۵۰۰۰ کیلومتری دریای خزر وارد جمهوری خودمختار داغستان روسیه و سپس استان آستراخان کشور روسیه خواهند شد.

شرکت‌کنندگان در این رویداد بین‌المللی که با حضور ایگور بابوشکین همراه است پس از گذر از شهرهای شمالی ایران و بازدید از جاذبه های گردشگری، تاریخی و فرهنگی طول مسیر، با مسئولان عالی رتبه استان های شمالی جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفتگو کردند.

Share