امام جمعه رشت؛

هنوز اقتصاد ما دولتی بوده و مردمی نشده است | متولیان امر عوامل تورم زا را مهار کنند

امام جمعه رشت بر مهار نقطه به نقطه تورم تاکید کرد و گفت: متولیان امر برای تحقق شعار سال ابتدا باید عوامل تورم زا را مهار کنند و سپس به سمت تولید بروند تا اقتصاد کشور را شکوفا کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، آیت الله رسول فلاحتی امروز، ۴ فروردین ماه در خطبه های نماز جمعه شهر رشت، با اشاره به بیانات رهبر انقلاب در حرم مطهر رضوی همزمان با نخستین روز از سال جدید، اظهار کرد: بیش از یک دهه است که رهبر انقلاب محور سخنرانی های نوروزی خودشان را اقتصادی قرار می دهند که نشان دهنده مطالبه ایشان و ملت است.

وی با اشاره به اهمیت رونق تولید در کلام رهبر انقلاب و نقش آن در گشایش های اقتصادی، افزود: رهبر انقلاب در نامگذاری سال های اخیر همواره بر تولید تاکید فرمودند و لذا وظیفه مسئولان است که این مهم را در دستور کار قرار دهند و شعار «مهار تورم، رشد تولید» را محقق کنند.

امام جمعه رشت تولید را ضامن رشد اقتصادی کشور دانست و تصریح کرد: دنیای امروز و بسیاری از کشورها با مشکلات اقتصادی مواجه هستند و کشور ما نیز جدا نیست، اما روی پای خودمان ایستاده ایم و یک کشور قوی هستیم و پیشرفت های علمی و نظامی و پزشکی و هسته ای چشمگیری داریم؛ البته باید با توجه به تولید در حوزه اقتصادی نیز اقتدار کسب کنیم.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به حرکت پرشتاب کشور به سمت توسعه و پیشرفت در سال های پس از انقلاب، اضافه کرد: دشمن می خواهد با تزریق ناامیدی به جامعه این دستاوردها را کمرنگ جلوه دهد.

وی تورم را موجب افزایش نابرابری و مصرف گرایی و کاهش رشد اقتصادی و سرمایه گذاری دانست و بیان کرد: عدم تعادل در عرضه و تقاضا تورم زاست و فساد مالی را به دنبال دارد.

آیت الله فلاحتی بر مهار نقطه به نقطه تورم تاکید کرد و گفت: متولیان امر برای تحقق شعار سال ابتدا باید عوامل تورم زا را مهار کنند و سپس به سمت تولید بروند تا اقتصاد کشور را شکوفا کنند.

وی رشد تولید را نیز در گرو حمایت از تولیدکنندگان دانست و بیان کرد: باید تولیدکنندگان را به سمت نیازهای واقعی جامعه هدایت کنیم؛ همچنین باید شرایط کسب و کار را برای تولیدکنندگان بهبود بخشیم.

امام جمعه رشت از دستگاه های نظارتی خواست کنترل قاچاق را جدی بگیرند و گفت: طبق فرمایشات رهبر انقلاب، هنوز اقتصاد ما دولتی بوده و مردمی نشده است و لذا دولتمردان به نقش نظارتی و حمایتی خود در حوزه اقتصاد اهتمام داشته باشند تا رشد تولید محقق شود.

وی با بیان اینکه در جنگ اقتصادی هستیم و باید آماده باشیم، عنوان کرد: ابزار ما در جنگ اقتصادی حمایت از تولید و ایجاد انگیزه در تولیدکنندگان است.

نماینده ولی فقیه در گیلان همچنین به فرارسیدن ماه مبارک رمضان اشاره کرد و یادآور شد: مسئولان شهری فقط به آذین بندی اکتفا نکنند و ماه رمضان را تبلیغ کنند و بر عدم روزه خواری در ملاء عام تاکید داشته باشند.

آیت الله فلاحتی با اشاره به در پیش بودن ۱۲ فروردین ماه، روز جمهوری اسلامی، اضافه کرد: مردم ایران در طول ۴۴ سال گذشته همواره به انقلاب و نظام وفادار مانده و خواهند ماند.

Share