هلال احمر گیلان اعلام کرد؛

فوت ۶ مسافر در صحنه تصادف و امدادرسانی امدادگران هلال احمر گیلان در ۵۷ مورد حادثه

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان از خدمات رسانی امدادگران به ۱۷۳ مسافر در ۵۷ مورد حادثه از ابتدای طرح امداد نوروزی تا به امروز خبر داد و گفت: در این حوادث، ۷۷ نفر مصدوم شدند که ۳۰ نفر به مراکز درمانی منتقل و ۱۳ نفر سرپایی مداوا شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، سیاوش غلامی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان در رابطه با امدادرسانی در ایام نوروز گفت: از آغاز اجرای طرح امداد و نجات نوروزی هلال احمر در این استان به ۱۷۳ نفر از مسافران در ۵۷ مورد حادثه امدادرسانی شد.

سیاوش غلامی با اشاره به فوت ۶ مسافر در صحنه تصادف، افزود: در این حوادث، ۷۷ نفر مصدوم شدند که ۳۰ نفر به مراکز درمانی منتقل و ۱۳ نفر سرپایی مداوا شدند.

وی گفت: در این حوادث ۱۹۲ امدادگر در قالب ۶۵ گروه عملیاتی با ۴۱ دستگاه آمبولانس و ۱۳ ست نجات برای خدمات رسانی به حادثه دیدگان مشارکت داشتند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان همچنین از ۵۶ مورد عملیات فنی رهاسازی، برف روبی و کولاک در جاده‌های استان خبر داد و از شهروندان خواست در صورت بروز هرگونه حادثه‌ای، ضمن حفظ خونسردی، برای کمک گرفتن از امدادگران با شماره ۱۱۲ تماس بگیرند و یا به نزدیک‌ترین پایگاه امدادی هلال احمر مراجعه کنند.

سیاوش غلامی افزود: ۳۴ پایگاه ثابت و موقت امداد و نجات در ۱۷ شعبه شهرستان با ۱۸۰ نجاتگر در طول ایام نوروز خدمات خود را به مسافران این استان ارائه می‌کنند.

وی گفت: همچنین طرح ملی خدمات بشردوستانه به مسافران نوروزی با همکاری روزانه ۱۹۱ عضو جوانان جمعیت هلال احمر استان با اطلاع رسانی در خصوص وضعیت راه‌ها و مقاصد سفر در حال اجراست.

Share