استاندار مازندران مطرح کرد:

ترافیک و افت فشار آب معضل مردم غرب مازندران | ایجاد شبکه راه‌آهن شهری راهکار رفع معضل ترافیک

استاندار مازندران گفت : برای برون رفت از معضل ترافیک راه های ارتباطی در زمان اوج سفرهای مسافران، احداث شبکه راه آهن شهری در این استان بسیار ضروری است. از زمان آغاز طرح سفرهای نوروزی یعنی ۲۵ اسفند ماه سال گذشته تاکنون بیش از ۹ میلیون مسافر و گردشگر وارد مازندران شده اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایرنا، سیدمحمود حسینی پور روز دوشنبه در ستاد تسهیلات خدمات سفرهای نوروزی شهرستان عباس آباد افزود : در تعطیلات نوروزی امسال با توجه به افزایش حدود ۲۰ درصدی مسافران نوروزی نسبت به مدت مشابه سال گذشته، هرچند ارایه خدمات اعضای ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی بسیار ارزشمند و قابل تحسین است اما متاسفانه در بیشتر راه های ارتباطی شاهد ترافیک پرحجم در شهرهای این استان بوده ایم.

وی ادامه داد : این نشان می دهد زیرساخت ها به ویژه در حوزه راه پاسخگو نیست و همین ضعف زیرساختی سبب شده تا اغلب مردم بومی در این ایام که زمان دید و بازدید نوروزی است در خانه هایشان حبس شوند و این ترافیک در هیچ شرایطی قابل قبول نیست.

وی با اشاره به آنکه عباس آباد به علت برخورداری از موقعیت های منحصر بفرد مورد توجه بیشتر مسافران بوده است، تصریح کرد: افزون بر برنامه ریزی برای ایجاد راه آهن های شهری همچنین باید برای تسریع در روند اجرای طرح کمربندی چالوس تا رامسر برنامه ریزی و اقدام کرد و با جدیت این موضوع را پیگیری نمود.

ترافیک و افت فشار آب معضل مردم غرب مازندران

نماینده عالی دولت در مازندران گفت : افزون بر ترافیک بغرنج آزار دهنده، کمبود و افت فشار آب معضل دیگری است که سبب نارضایتی غرب مازندران و اهالی این منطقه شده و این موضوع با مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان صحبت شد و وعده دادند این مشکل را در کوتاه ترین زمان حل کنند.

حسینی پور با بیان آنکه عباس آباد از زمان شهرستان شدن همچنان از لحاظ زیرساختی مشکل دارد، افزود : از سال ۹۰ تاکنون پس از ارتقای منطقه از بخش به شهرستان همچنان ادارات در این شهرستان مستقل نشده و ساختمان فرمانداری هم ساختار آن به گونه ای است که در شان شهرستان نیست و اکنون در ۲ نقطه شهر فضای مناسبی برای ساخت ساختمان فرمانداری مکان یابی شده و امیدوارم به زودی عملیات اجرایی ساخت آن فراهم شود.

توزیع گوشت برای نخستین بار در دورترین روستاهای مازندران

وی در ادامه به توزیع اقلام کالاهای اساسی تنظیم بازار در آستانه نوروز اشاره و اضافه کرد : یکی از اولویت های این ستاد توزیع کالاهای اساسی از جمله مرغ منجمند هرکیلویی ۴۳ هزار تومان و گوشت هم ۱۴۵ هزار تومان تا ۱۵۵ هزار تومان در دستور کار قرار گرفت و نکته مهم تر آنکه براساس سیاست های ابلاغی این ستاد برای نخستین بار از طریق خودروهای یخچال دار در دورترین نقاط روستایی گوشت و مرغ میان روستاییان توزیع شد که بسیار مورد توجه آنان قرار گرفت.

به گفته وی افزون بر آن، کالاهای دیگر هم از جمله شکر، مرکبات و سیب میان مردم این استان توزیع شد و همه این اقدامات پیش از فرار رسیدن نوروز در قالب نشست های متعددی با مسوولان استانی برنامه ریزی و پس از ابلاغ سیاست های اتخاذ شده میان مردم این استان عرضه شد.

برخورد باهنجارشکنان ماه رمضان

استاندار مازندران با اشاره به تقارن ماه مبارک رمضان با نوروز بر لزوم رعایت حرمت این ماه تاکید کرد و گفت :هر چند مردم متدین و انقلابی حرمت ارزش های این ماه را رعایت و حفظ می کنند منتهی آنانی که هنجارشکنی می کنند نباید سکوت کرد و باید برابر موازین با آنان گفت و گو برخورد شود چرا که رعایت حرمت این ماه بسیار ارزشمند و از اهمیت بالایی برخوردار است.

حسینی پور افزود : امروز مهم ترین ماموریت نیروهای ستاد امر به معروف و نهی از منکر و همچنین امنیتی و انتظامی در این ماه در همین بخش است و باید به بهترین شکل با هرگونه هنجارشکنی برخورد کنند و ضمن آنکه شهرداری ها، نهادهای انقلابی از جمله تبلیغات اسلامی، بسیج و سپاه و فرهنگ و ارشاد اسلامی باید پای کار بیایند.

وی اظهار کرد: وقتی که در برخی از شهرهای استان در این ماه رنگ و بوی رمضان به خود نگیرد نباید توقع داشت عده ای از مردم و مسافران در این منطقه حرمت این ماه را حفظ کنند زمانی که ماه محرم فرا می رسد جای جای کشور و مازندران با نصب پارچه نوشته و پرچم های سیاه رنگ و بوی حسینی به خود می گیرد و این خود نقش بازدارندگی دارد اما در ماه مبارک رمضان اگر نماد یا تابلویی که حامل و روایتگر ماه مبارک رمضان است در شهرها و روستاها دیده نشود به یقین شاهد برخی هنجارشکنی ها خواهیم بود.

استاندار مازندران بیان کرد : متاسفانه در این بخش مسوولان دستگاه های مرتبط ضعیف عمل کرده اند و امروز متاسفانه شاهد هجمه های فرهنگی از سوی رسانه های بیگانه هستیم که با تبلیغات سوء در صدد کم رنگ جلوه دادن این ارزش های دینی و آرمان های انقلاب اسلامی هستند و باید با بهره گیری از ظرفیت های رسانه ها و فضای مجازی در برابر این تبلیغات فرهنگی ایستاد و توقع این است امام جمعه شهر عباس آباد و دیگر مسوولان شورای فرهنگی شهرستان را جدی بگیرند و هفتگی با برگزاری این نشست نقاط ضعف را آسیب شناسی برای رفع آن برنامه ریزی و اقدام کنند.

حسینی پور با اشاره به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر راه تقابل با هجمه های فرهنگی انجام کارهای ایجابی است، خاطرنشان کرد : آن دسته از افرادی که با قصد و نیت و به عمد درصدد ارتکاب رفتارهای ضد ارزش های اسلامی هستند باید برابر قانون با آنان برخورد شود و سکوت نکرد و نکته مهم تر آنکه نیروهای متدین انقلابی باید پای کار بیایند و با این تهاجم فراهنگی برخورد کنند.

شهرستان عباس آباد با برخورداری از سه نقطه شهری و ۵۰ نقطه روستایی و جمعیتی حدود ۵۰ هزار نفر درغرب مازندران قرار دارد.

برابر آمار اداره کل راهداری مازندران در جاده های ارتباطی این استان از زمان اجرای طرح ستاد تسهیل خدمات سفرهای نوروزی تا روز گذشته حدود ۱۸ میلیون تردد ثبت شد که سهم جاده کندوان در این تردد ها حدود ۱۴ درصد بوده است.

بنابه گزارش اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، از زمان آغاز طرح سفرهای نوروزی یعنی ۲۵ اسفند ماه سال گذشته تاکنون بیش از ۹ میلیون مسافر و گردشگر وارد مازندران شده اند.

شهرستان های غرب مازندران به علت برخورداری از مناظق بی بدیل طبیعی و گردشگری اعم از دریا، جنگل و کوه سالانه پذیرای میلیون ها مسافر و گردشگری داخلی و خارجی است.

Share