معاون آموزش و پرورش گیلان تشریح کرد:

اسکان ۴۰ هزار مسافر در مراکز رفاهی فرهنگیان گیلان | بیشترین مسافران نوروزی از چه استان‌هایی بود؟

معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش استان گیلان گفت: از ابتدای تعطیلات نوروزی تا ساعت ۲۴ نهم فروردین ۱۴۰۲، ۱۱ هزار و ۵۰۰ خانواده به تعداد ۴۰ هزار نفر در مدارس و مراکز رفاهی آموزش و پرورش استان گیلان اقامت کرده‌اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش استان گیلان گفت: از ابتدای تعطیلات نوروزی تا ساعت ۲۴ نهم فروردین ۱۴۰۲، ۱۱ هزار و ۵۰۰ خانواده به تعداد ۴۰ هزار نفر در مدارس و مراکز رفاهی آموزش و پرورش استان گیلان اقامت کرده‌اند.

حسین زره کارگر با اعلام این خبر اظهار داشت: بیشترین مسافران نوروزی از استان‌های آذربایجان شرقی، اردبیل و آذربایجان غربی و بیشترین مقصد سفر هم در مراکز رفاهی آموزش و پرورش ناحیه دو و یک رشت، آستارا و بندر انزلی به ثبت رسیده است.

وی با بیان آمادگی آموزش و پرورش استان در پذیرایی از مهمانان فرهنگی در نوروز ۱۴۰۲ اظهار داشت: ۱۹۴ مدرسه در گروه‌های ویژه، الف و ب با ظرفیت یک هزار و ۱۸۷ کلاس آماده پذیرش از فرهنگیان هستند.

وی افزود: ۱۱ مرکز رفاهی با ظرفیت ۱۴۰ سوئیت و ۵۱۲ تخت در شهرهای: لاهیجان، تالش، کومله، رضوانشهر، فومن، بندرانزلی، رشت، دهکده ساحلی ۱ و ۲ انزلی و آستارا هم از امکانات آموزش و پرورش استان در نوروز ۱۴۰۲ به شمار می‌رود.

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش گیلان خاطرنشان کرد: امکانات کلاس‌ها نظیر: وسایل سرمایشی، گرمایشی، صوتی-تصویری مناسب با درجه‌بندی کلاس‌ها در اختیار مسافران قرار خواهد گرفت.

زره کارگر درباره نحوه پذیرش در مراکز رفاهی اظهار داشت: متقاضیان می‌توانند برای رزرو مدارس از طریق ورود به سامانه: eskan.medu.ir، محل اقامت خود را در شهرهای مورد نظر انتخاب کنند. همچنین برای ذخیره اسکان در سوئیت‌ها و مراکز رفاهی، پذیرش، حضوری خواهد بود.

وی با اشاره به اولویت پذیرش فرهنگیان در مراکز رفاهی ویژه نوروز اظهار داشت: اگر متقاضی فرهنگی وجود نداشته باشد، ستادهای اسکان مناطق می‌توانند نسبت به پذیرش مسافران غیر فرهنگی اقدام کنند.

مسافران نوروزی تا ۱۲ فروردین می‌توانند از خدمات مراکز رفاهی استان استفاده کنند.

گفتنی است در نوروز پارسال ۱۵ هزار و ۸۳۳ خانوار شامل: ۶۳ هزار و ۵۹۶ نفر از امکانات مدارس و مراکز رفاهی بهره‌مند شدند.

قلعه رودخان فومن، پل خشتی لنگرود، منطقه آزاد و موزه شهر انزلی، سواحل شهرهای تالش، آستارا، چمخاله، استخر لاهیجان، بقاع متبرکه آقا سید جلال الدین اشرف آستانه اشرفیه، مقبره میرزا کوچک و بالأخره میدان شهرداری رشت تنها بخش کوچکی از نقاط گردشگری و مذهبی گیلان محسوب می‌شود.

Share