از سوی مخبر صورت گرفت؛

ابلاغ آیین‌نامه حمایت بیمه‌ای از مادران خانه‌دار دارای سه فرزند و پاداش به مشترکین کم مصرف آب

معاون اول رئیس‌جمهور آیین‌نامه اجرایی حمایت بیمه‌ای از مادران غیرشاغل خانه‌دار دارای سه فرزند و بیشتر ساکن مناطق روستایی و عشایری را ابلاغ کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از مهر، محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور، تصویب‌نامه هیئت وزیران در خصوص «آئین نامه اجرایی حمایت بیمه‌ای از مادران غیر شاغل خانه دار دارای سه فرزند و بیشتر ساکن مناطق روستایی و عشایری» را که به پیشنهاد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و به استناد ماده (۲۱) قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت مصوب ۱۴۰۰ تصویب شده بود؛ جهت اجرا به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سازمان برنامه و بودجه کشور، سازمان ثبت احوال کشور و معاونت رئیس جمهور در امور زنان و خانواده ابلاغ کرد.

به موجب این آئین‌نامه، دولت مکلف است با تقویت صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر نسبت به بیمه مادران خانه دار دارای سه فرزند و بیشتر در صورتی که مادر غیر شاغل بوده و شرایط احراز مفاد آئین نامه را دارا باشد، اقدام نماید.

همچنین معاون اول رئیس‌جمهور تصویب‌نامه هیئت‌وزیران به منظور ایجاد امکان اعمال مشوق‌های مدیریت مصرف و اختصاص پاداش به مشترکین کم مصرف آب را ابلاغ کرد.

محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور، تصویب نامه هیئت وزیران به منظور ایجاد امکان اعمال مشوق‌های مدیریت مصرف و با هدف تسهیل تأمین و توزیع آب و همچنین افزایش مشارکت مشترکین آب شرب کشور در رعایت الگوی مصرف را که به وزارت نیرو و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب شده بود؛ جهت اجرا به وزارت نیرو ابلاغ کرد.

وزارت نیرو مکلف در شهرهای دارای تنش آبی و یا شهرهایی دچار وضعیت بحرانی است، به مشترکین خانگی که مصرف آب آنها در حد الگوی مصرف و پایین‌تر از آن هست و مصرف آب خود را نسبت به دوره مشابه سال قبل کاهش می‌دهند به میزان کاهش مصرف آب نسبت به الگوی مصرف یا مصرف دوره مشابه سال قبل (هر کدام کمتر باشد)، پاداش صرفه جویی معادل درصدی از قیمت غیر یارانه ای آب پرداخت نماید.

گفتنی است نرخ پاداش در ابتدای هر سال توسط وزارت نیرو تعیین و ابلاغ می‌شود.

Share