مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان خبر داد:

مشاهده و ثبت پلنگ ایرانی برای دومین بار در منطقه شکار ممنوع اشکورات گیلان

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان از مشاهده و ثبت پلنگ ایرانی برای دومین بار طی روزهای اخیر در منطقه شکارممنوع اشکورات رودسر خبر داد. برای حفاظت بیشتر از گونه‌های جانوری نیازمند همکاری و حمایت مردم، خصوصا جوامع محلی هستیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، حمزه عشوری از مشاهده و ثبت پلنگ ایرانی برای دومین بار در طی روز‌های گذشته در ارتفاعات برفی شهرستان رودسر خبر داد.
وی افزود: محیط‌بانان شهرستان رودسر با نصب دوربین‌های تله‌ای موفق به ثبت یک قلاده پلنگ دیگر در ارتفاعات منطقه شکارممنوع اشکورات رودسر شدند.
مهندس عشوری تصریح کرد: منطقه شکارممنوع اشکورات با شرایط جغرافیایی کوهستانی، مکان مناسبی برای زیستگاه‌های حیوانات وحشی به شمار می‌رود؛ مکانی که گونه‌های جانوری از جمله کل و بز، پلنگ، گراز، گرگ و روباه را در این منطقه می‌توان مشاهده نمود.

این مقام مسئول افزود: با توجه به نقش تکمیل‌کننده گوشت‌خواران در چرخه زیستی و غذایی، حضور گوشت‌خوارانی نظیر پلنگ از جنبه اکولوژیکی برای منطقه بسیار ارزشمند است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان تأکید کرد: برای حفاظت بیشتر از گونه‌های جانوری نیازمند همکاری و حمایت مردم، خصوصا جوامع محلی هستیم.

Share