در جلسه شورا عنوان شد؛

تاج شهرستانی: با زور سرنیزه شهردار بومی را بیرون کردیم | روایت شوقی از ۷ چالش رشت

شوقی با تاکید بر اینکه هفت چالش بزرگ در رشت وجود دارد که باید به جد پیگیری شود، افزود: معضل ترافیک، پسماند و دفن گاه سراوان، آلودگی گوهر رود و زرجوب، مشکلات مالی شهرداری و حقوقی، ساخت و سازهای بدون پروانه، اسفالت های معابر، عدم مدیریت یکپارجه شهری از جمله چالش ها است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، هفتاد و هفتمین جلسه شورای شهر رشت با حضور اعضای شورا و با دستور کار انتخاب شهردار رشت عصر روز شنبه برگزار شد.

در ابتدای این جلسه رحیم شوقی کاندیدای تصدی شهرداری رشت برای ارائه برنامه های خود پشت تریبون قرار گرفت.

رحیم شوقی

 کاندیدای تصدی جایگاه شهرداری رشت در ابتدای با معرفی و ارائه بیوگرافی خود گفت: بنده به عنوان جوان ترین کاندیدای تصدی شهرداری روز جوان را به همه جوانان شهر رشت تبریک میگویم.

رحیم شوقی یادآور شد: مدیریت شهری جایگاه افق سازی، تصمیم سازی و تصمیم گیری و کار عملیاتی است.

وی با تاکید بر اینکه هفت چالش بزرگ در رشت وجود دارد که باید به جد پیگیری شود، افزود: معضل ترافیک، پسماند و دفن گاه سراوان، آلودگی گوهر رود و زرجوب، مشکلات مالی شهرداری و حقوقی، ساخت و سازهای بدون پروانه، اسفالت های معابر، عدم مدیریت یکپارجه شهری از جمله چالش ها است.

شوقی همچنین بر توسعه حمل و نقل، اجرای پروژه های زیر گذر، برون سپاری اتوبوس رانی جهت مدیریت هزینه و افزایش خدمات به شهروندان، احداث پارکینگ های طبقاتی از محل سرمایه گذاری، اجرای رینگ کامل دوچرخه سواری، بهره برداری از دوربین های ثبت تخلف، پیگیری و اجرای رینگ ۹۰ متری، احداث پروژه احداث خیابان ژ۵، احیای تالاب عینک، بازگشایی میدان ولیعصر به گلسار، بازگشایی پیچ سعدی به سرگل، بازگشایی مسیر توحید تا تقاطع میدان معلم، احیای دو روخانه شهر رشت، احداث ساختمان مرکز کنترل ترافیک، فعالسازی واحدهای عمرانی متاطق، تکمیل هوشمتد سازی چراغ راهنمایی، سامان دهی دست فروشان و برخورد با پدیده سد معبر و مزاحمت های شغلی تاکید کرد.

وی از اولویت های خود را ساماندهی نیروهای انسانی و عدالت در پرداخت ها دانست و گفت: بنده خودم با حقوق کارمندی زندگی می کنم و تک شغله هستم و دارای ۴ بچه هستم و میدانم که با حقوق کارمندی چگونه زندگی خواهد گذشت.

معاون سابق منطقه آزاد انزلی با تاکید بر اینکه سعی خواهم کرد که سرمایه گذاران را به رشت بیاورم، افزود: میدانم که دغدغه شورا ثبات مدیریتی است و قطعا بدون همراهی شورا پیشبردی حاصل نخواهد شد.

تاج شهرستانی: با زور سرنیزه شهردار بومی را بیرون کردیم

رضا عاشری عضو شورای شهر رشت از رحیم شوقی در مورد انتصابات در شهرداری سوال پرسید و گفت: بر اساس قانون شورای شهر نباید در انتصابات دخالت کنند، اما متاسفانه این کار را انجام میدهند و این واقعیت دارد شما اگر به عنوان شهردار انتخاب شدید با این درخواستها چگونه برخورد خواهید کرد؟!

کارگرنیا رییس شورای شهر رشت نیز از رحیم شوقی پرسید: در خود چه ویژگی دیدید که برای شهرداری خود را کاندیدا کردید؟!

علیرضا تاج شهرستانی در ادامه جلسه گفت : در فضای مجازی به شورا تاکید می شود که شهردار بومی انتخاب کنید اما من از همین جا اعلام میکنم که با شهردار بومی با چالش های زیادی روبرو بودیم و بلاخره با زور سر نیزه ایشان را از شهرداری برداشتیم، البته هنوز هم اگر در شهر نقاشی صورت گیرد ایشان میگویند از زمان مدیریت بنده بود.

عباس نژاد: قول نمی دهیم تا پایان عمر شورا دست به انتخاب شهردار جدیدی نزنیم

مسعود عباس نژاد دیگر عضو شورا در جلسه گفت: شورای ششم به شخص نه بلکه به ارایه برنامه ها رای خواهد داد. آقای شوقی برنامه شما بسیار عالی است و امیدوارم اگر شهردار رشت شدید این برنامه ها اجرایی شود، حتی اگر ۲۰ درصد این برنامه ها احرایی شود، شورا دست شهردار را خواهد بوسید.

وی ادامه داد: از همینجا اعلام میکنم که سوگند نخواهیم خورد که شهرداری انتخاب کردیم تا پایان شورا باشد
زیرا ما به برنامه ها و اجرای آن نمره می دهیم.

عباس نژاد گفت: تا الان هم شورا جمع بندی نرسبده است که به چه کسی رای بدهد.

پاسخ شوقی به سوالات اعضای شورا

رحیم شوقی در پاسخ به سوالات گفت: مهمترین ویژگی که در خود دیدم و کاندیدا شدم، آشنایی و رفاقت با همه ۱۱ عضو است و میدانم که اگر کنار شما عزیزان قرار بگیرم، توان شما را تکمیل می کنم.

وی افزود: بچه همین شهر هستم و از بچگی در این شهر بودم و مشکلات و آرزوهای این شهر را میدانم؛ همچنین خستگی برای من معنا ندارد و همیشه پای کار خواهم بود.

شوقی ادامه داد: در مورد مبارزه با فساد نیز بنده همیشه با فساد برخورد کردم و کارهای خود را به گونه ای انجام دادم که هیج گاه مورد زیر سوال قرار گرفتن نهادها و سازمان های ذیربط قرار نگیرم.

شوقی در مورد نیروهای شرکتی نیز گفت: همیشه خودم را جای این عزیزان می گذارم و قطعا در پرداختی ها، حمایت های لازم را از این عزیزان انجام خواهد گرفت.

 

Share