به ریاست دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گیلان؛

اولین جلسه کمیته استانی مبارزه با موادمخدر در فضای مجازی برگزار شد

اولین جلسه کمیته استانی مبارزه با مواد مخدر در فضای مجازی با حضور دستگاه‌های مختلف عضو، به ریاست آقای محمد علی اباذری دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گیلان در سالن اجتماعات شهید انصاری استانداری برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، اولین جلسه کمیته استانی مبارزه با مواد مخدر در فضای مجازی با حضور دستگاه‌های مختلف عضو، به ریاست محمدعلی اباذری دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان گیلان در سالن اجتماعات شهید انصاری استانداری برگزار شد.

محمدعلی اباذری ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و خیرمقدم به حاضرین در جلسه، به تبیین اهداف این کمیته پرداخت و افزود: با وجود فعالیت شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان و دستگاه‌های عضو در حوزه‌های مختلف مبارزه همچون فرهنگی و پیشگیری، حقوقی و قضائی، مقابله با عرضه، درمان و حمایت‌های اجتماعی و… تلاش کمیته‌های تخصصی در جهت پیشبرد برنامه ها، جای خالی کمیته مجزا جهت انسجام بخشی اقدامات فرهنگی و مقابله‌ای در فضای مجازی احساس می‌شد که در نهایت با ابلاغ دبیرکل محترم ستاد مبارزه با موادمخدر دستورالعمل کمیته‌ای تحت عنوان کمیته مبارزه با موادمخدر در فضای مجازی به دستگاه‌های عضو و دبیرخانه شورا ابلاغ گردید که این جلسه اولین نشست این کمیته در استان می‌باشد.

 دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان در ادامه به تبیین اهداف و وظایف کمیته پرداخت و با تأکید بر ضرورت هم افزایی و انسجام اقدامات مبارزه با موادمخدر در فضای مجازی گفت: همانگونه که می‌دانیم شبکه قاچاق و توزیع موادمخدر از هر نوع امکانی در جهت منافع خود بهره برده و سعی می‌کند از فضای مجازی نیز برای ترغیب جامعه خصوصاً جوانان و نوجوانان به مصرف موادمخدر و فروش آن استفاده کند. البته اقدامات دستگاه‌های قضائی، انتظامی و اطلاعاتی و پلیس فتا در عرصه برخورد با جرائم فضای مجازی بسیار قابل تقدیر و تشکر است و امیدواریم با تشکیل و فعالیت این کمیته و فراهم آمدن شرایط بهتر و همکاری بیشتر دستگاه‌های دخیل و هم افزایی آنان، شاهد تقویت این اقدامات باشیم.

نمایندگان دستگاه‌های عضو نیز با ابراز رضایت و خرسندی از تشکیل چنین کمیته‌ای ابراز امیدواری کردند با همکاری و استفاده حداکثری از ظرفیت‌های دستگاه‌های مختلف استان گام‌های مؤثری در این عرصه برداشته شود.

کمیته مبارزه با مواد مخدر در فضای مجازی در ایام پایانی سال به منظور حضور فعالانه‌تر در فضای مجازی در حوزه‌های مختلف مبارزه با موادمخدر، راه اندازی شده و از سال جدید بصورت مستمر فعالیت خواهد نمود.

Share