در راستای ارائه خدمات در تراز استانداردهای جهانی

افتتاح بیمارستان حضرت مهدی (عج) به عنوان بزرگترین پروژه نظام سلامت پس از انقلاب

همزمان با نیمه شعبان، سالروز ولادت منجی عالم بشریت حضرت صاحب الزمان (عج)، بیمارستان هوشمند حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف)، به عنوان بزرگترین پروژه نظام سلامت، در تاریخ پرافتخار انقلاب اسلامی است، با حضور آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی، به شکل رسمی افتتاح و به بهره برداری رسید.

بیمارستان حضرت مهدی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، بیمارستان هوشمند حضرت مهدی (عج) با حدود ۱۰۰۰ تخت بیمارستانی، در راستای ارائه خدمات در تراز استانداردهای جهانی با مجموعه‌ای منحصر به فرد از نظر تعداد تخت ویژه و اتاق عمل در یک بیمارستان، شامل ۵۲۱ تخت بستری عادی، ۲۰۴ تخت بستری ویژه، ۲۷ تخت پست آنژیو، ۱۰۲ تخت بستری حاد و اورژانس، ۳۰ تخت بستری روزانه جراحی سرپایی و ۴۲ تخت اتاق عمل و تجهیزات به‌روز، در ۱۸ طبقه و با متراژ ۱۰۸ هزار و ۱۵۷ متر مربع با حضور رئیس جمهور افتتاح شد.
بیمارستان حضرت مهدی (عج)، ۳۸۰ عضو هیأت علمی دارد که تعدد و تنوع رشته‌های آن‌ها در بین بیمارستان‌های کشور و منطقه بی‌نظیر بوده و دشوارترین و مهمترین اعمال جراحی، از قبیل پیوند کبد و جراحی قاعده جمجمه در این بیمارستان به واسطه تجهیزات پیشرفته و پزشکان نخبه و دانشمند قابل انجام است.
همچنین این بیمارستان با ۲۰۴ تخت بستری ویژه، بیشترین تعداد تخت ICU و CCU را در بین بیمارستان‌های کشور دارد و در آن، خدمات پاراکلینیکی شامل آزمایشگاه، مرکز تصویربرداری و پزشکی هسته‌ای به بیماران ارائه خواهد شد.
بیمارستان هوشمند حضرت مهدی (عج) با ۱۸ طبقه در ۱۰۸ هزار و ۱۵۷ متر مربع احداث شده که به دلیل سرانه فضای فیزیکی مناسب برای هر تخت، بیماران در فضایی باز و مناسب تحت درمان قرار می‌گیرند. هر طبقه بستری در این بیمارستان، شامل سه بال و هر بال دارای ۲۹ تخت بستری است.
اولین عمل جراحی در تاریخ ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ در بیمارستان حضرت مهدی (عج) انجام شده و ۱۵ اتاق عمل به صورت کامل آماده بهره‌برداری است و در شش ماهه اول سال ۱۴۰۲ تمامی ۳۸ اتاق عمل این بیمارستان به بهره‌برداری خواهد رسید.
عملیات احداث بیمارستان هوشمند حضرت مهدی (عج)، پروژه‌ای منحصر به فرد در تراز استانداردهای جهانی و اوج مشارکت خیران، دولت و بخش خصوصی محسوب می‌شود.
افتتاح این بیمارستان همچنین می‌تواند باعث رونق بیش از پیش گردشگری سلامت کشور شود.

Share