طرح هادی روستای دهسر بنابه درخواست مقامات محلی روستا مورد بازبینی و اصلاح واقع شده است

واکنش بنیاد مسکن گیلان به تغییر کاربری اراضی شالیزاری در روستای دهسر آستانه اشرفیه

طرح هادی روستای دهسر بنابه درخواست مقامات محلی روستا مورد بازبینی و اصلاح واقع شده است لذا صرفاً پرونده مجتمع خدماتی رفاهی مدنظر نبوده بلکه اصلاح روستا ملاک عمل اعضاء کارگروه مربوط می باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، ۲۴ اسفند ماه، دیارمیرزا در گزارشی به “تغییر کاربری اراضی کشاورزی بدون مصوبه قانونی در آستانه اشرفیه برای احداث مجتمع رفاهی” پرداخت.

رضا افلاطونی، رئیس سازمان امور اراضی کشور در ۱۶ اسفند امسال طی نامه‌ای به شاملو، معاون عمران روستایی بنیاد مسکن رسما اعلام کرده که الحاق این اراضی مجاز نبوده و خواسته تا اراضی شالیکاری واقع در روستای دهسر به طرح هادی روستا الحاق نشود.

در همین راستا بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان با ارسال جوابیه ای ادعا کرد که مصوبات قانونی در این زمینه اخذ شده است.

در جوابیه بنیاد مسکن آمده است:

مدیر محترم پایگاه اطلاع رسانی دیار میرزا

سلام علیکم

با احترام، پیرو درج خبر با شناسه ۷۶۶۷۳۹ مورخ ۱۴۰۱/۱۲/۲۴ جوابیه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گیلان جهت درج در آن پایگاه بحضور ارسال میگردد. در خصوص مجوز صادره مجتمع خدماتی رفاهی واقع در روستای دهسر شهرستان آستانه شرفیه و همچنین در پاسخ به مکاتبات سازمان امور اراضی و جهاد کشاورزی موارد ذیل جهت اطلاع و بهره برداری قابل ذکر میباشد.

ا. طرح هادی روستای دهسر بنابه درخواست مقامات محلی روستا مورد بازبینی و اصلاح واقع شده است لذا صرفاً پرونده مجتمع خدماتی رفاهی مدنظر نبوده بلکه اصلاح روستا ملاک عمل اعضاء کارگروه مربوط می باشد.

۲.در خصوص مجتمع فوق الذکر بر اساس گزارش مشاور طرح بخشی از عرصه داخل محدوده طرح هادی مصوب روستا بوده که بر اساس تبصره ۵ ماده ۲ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغها، اراضی داخل محدوده طرح هادی مشمول ضوابط طرح بوده و از کلیه ضوابط مقرر در قانون حفظ کاربری در اراضی زراعی و باغات مستثنی می باشند.

۳.بر اساس توضیحات مشروح بند ۲ در داخل محدوده طرح هادی کمیته تصویب با حضور دستگاههای ذیمدخل استانی برگزار و بر اساس قانون با اکثریت آراء مصوبات مذکور به مراجع صدور پروانه جهت اقدامات بعدی ابلاغ می گردد.

۴ در خصوص مجتمع مذکور سازمان جهاد کشاورزی طی مکاتباتی عرصه مورد نظر را با نامه شماره ۹۹/۱۰۳۰۰ مورخ ۱۳۹۹/۰۸/۲۳ فاقد قابلیت کشت و کار و تولید محصولات کشاورزی دانسته است و همچنین نقشه مصوب کمیته تصویب و کارگروه دیربط دارای موافقت دستگاهای متولی واقع شده است.

۵ با توجه به موارد فوق الذکر طرحهای هادی روستایی کمک به توسعه پایدار و همه جانبه روستا در زمینهای خدماتی – رفاهی – گردشگری و… میباشد لذا کارگروه ذیربط با عنایت به مجوزات اخذ شده از سازمان حمل و نقل و پایانه های استان و سایر ادارات مرتبط نسبت به این مهم اقدام نموده است لذا چنانچه ضرورت مجتمع مذکور قابلیت اجراء و احصاء نداشته میبایست دستگاه متولی صادر کننده موافقت اصولی ) سازمان حمل و نقل و پایانه ها ( نسبت به بررسی مجدد آن و اعلام به کارگروه اقدام نماید.

سید ابراهیم خوشروی سقا

 

Share