احداث خیابان مشکل ترافیک رشت را حل نمی کند | ساختمان های پزشکان شهر را خورده اند

مسعود عباس نژاد با اشاره به اینکه در هیچ کجای دنیا با ساخت خیابان مشکل ترافیک را حل نمیکنند، یادآور شد: ساختمانهایی که در حال حاضر به عنوان مطب و ساختمان پزشکان فعالیت میکنند پروانه انها مسکونی است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مسعود عباس نژاد در جمع خبرنگاران به عملکرد کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورا اشاره کرد و گفت: در آغاز شورای ششم تعداد ۲۵ دستگاه اتوبوس فعال داشتیم که در راستای توسعه حمل و نقل عمومی مبلغ خرید ۴۰ دستگاه پرداخت شده است و از این تعداد ۹ دستگاه اتوبوس دریافت شد.
رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر رشت از افزوده شدن اتوبوسهای باقیمانده به ناوگان شهری در سه ماهه سال جدید خبر داد و گفت: بعد از ۵ سال اتوبوسهای رشت که در پارکینگ قزوین بودند، تعیین و تکلیف شده و مزایده آن صورت گرفته است.
وی در مورد پایانه مسافربری رشت گفت: پایانه مسافربری شهر رشت بسیار بهم ریخته بود که الان از نظم و انضباط خوبی برخوردار است و با تلاش و همکاری شورا و شهرداری توانستیم آن را به وضعیت مطلوبی برسانیم.
عباس نژاد با اشاره به بازگشایی معابر اظهار کرد: شورای ششم توانست بعد از ۸ سال خیابان سرچشمه و خیابان اقتصاد را بازگشایی کند.
وی در مورد نظارت و پاسخگو بودن شورا به مردم نیز گفت: هر شهرداری اگر نتواند کار انجام دهد با آن تعارف نداریم، امروز شورا برای هر چیز کوچکی وقت میگذارد.
این عضو شورا با اشاره به افزایش رقم بودجه شهر رشت گفت: هیچ شورایی جرات افزایش ۸۰ درصدی بودجه را نداشت اما شورای ششم توانست با شناخت راههای افزایش درآمدی مدیریت شهری توانست بودجه را به دو هزار میلیارد تومان برساند.
عباس نژاد با اشاره به اینکه در هیچ کجای دنیا با ساخت خیابان مشکل ترافیک را حل نمیکنند، یادآور شد: ساختمانهایی که در حال حاضر به عنوان مطب و ساختمان پزشکان فعالیت میکنند پروانه انها مسکونی است و این بعلت نقصی است که در قانون وجود دارد و بعد از گذشت بیش از یکصد سال توسط مجلس تغییر نیافته است.
وی ادامه داد: خیابانی که در میدان شهید قلیپور به پل بوسار قرار دارد به علت ساختمان اطبا تا شش ماهه دیگر با وجود ترافیک و پارک خودروها ازبین میرود.
عباس نژاد افزود: پروانه آزمایشگاه آشتیانی و ساختمان پزشکان مسکونی بود. غولهایی به عنوان نواب، دانا و آتیه شهر ما را خورده اند.
عضو شورای شهر رشت در مورد یک طرفه کردن خیابانها نیز اظهار کرد: این مساله به راحتی انجام نمیشود و یکی از اعضای شورا که در جریان کارهای کمیسیون ترافیک نبوده مصاحبه ای انجام داده و بنده خودم هم تعجب کردم که چنین ادعایی صورت گرفته در حالی که یکطرفه کردن خیابانها نیاز به مشاورههای زیادی دارد.
سلام،مشکل ترافیک شهرآ با زیرگذر و روگذار کمتر کنید،دیروز از سمت بندرانزلی که وارد شدم یکساعت طول کشید تا وارد جاده به سمت رودبار شدم
سلام
موجب تاثر و تالم عمیق است که پروژه تعریض خیابان شهداء رشت، پس از سپری شدن قریب به بیست سال، هنوز نیمه کاره رها شده است!!! میدان زرجوب رشت را از وضعیت موجود که، هیچ نشانی از یک میدان اصولی و رسمی ندارد، اصلاح فرمایند! اوضاع روشنایی خیابان شهدا، بسیار نامناسب است! لطفا با عنایت و مداقه پیگیری فرمایند. متشکرم. حسن زاده راد
تلفن تماس:
۰۹۱۱۳۴۸۲۰۷۵
این نهضت مغازهسازی است که تمام شهر رو خورده. هر خیابانی که باز میشه بسرعت دوطرفش پر میشه از مغازه. هیچ جای دنیا اینقدر مغازه و فروشگاه نداره ولی چون برای شهرداری درآمد داره هیچ حرفی از اون نمیزنند
عجب راهکاری داد دیگه از این به بعد همون هر پنج سالی یبار یک خیابان میزدند همونم دیگه نمیزنند خدا پدر مادر ثابت قدم رو بیامرزه ایکاش اون شهردار بود تا دوباره رشت رو آباد میکرد
درسته احداث خیابان به تنهایی مشکل ترافیک حل نمیکنه ولی احداث خیابان بیشترین درصد درحل معضل ترافیک داره خیابان همون خیابان ۵۰سال پیش هست امروز جمعیت وخودرو چندصدبرابرشده ولی خیابان ومسیر همون مسیرسابق هست مسکن مهربااون جمعیت توشهراحداث شده وفکر مسیرهای دسترسی نکردن احداث رینگ ۹۰متری ازشام شب هم واجبترهست بعد۱۸سال هردفعه بحث رینگ ۹۰متری میشه جمله تکراری بحث مطالعاتی رینگ زده میشه
کاش چند خیابان در اطراف بیمارستان قائم درست می کردید پر از ساختمان پزشکان. حتی چند بیمارستان تخصصی هم در همان محدوده درست کنید. مردم کل استان راحت می توانند تمامی نیازهایشان را در همان محدوده انجام دهند بدون این که مجبور شوند مدام از این سمت شهر به سمت دیگر برای سونو و ام آر ای و. رادیو لوژی و عمل جراحی و داروخانه و دندان پزشکی و… بروند. مجتمع ها عالی خواهند بود نه مانند خ رشت
سلام خلاصه میگم چندتا پارکینگ طباقاتی در نقاط شلوغ باید احداث گردد اول میدان قلی پور به پیر بازار باید تعریض گردد ورودی شهرک بهشتی تا چهار راه دیلمان باید یکرطه شود حد فاصل بنیاد مسکن تا پمپ بنزین چندتا سرعتگیر هستش باید حذف شود یک پل عابر پیاد روبروی وردوی حمیدیان از سمت عینک باید احداث شود بلوار روبروی دانا علی باید حذف شود تا عبور مرور راحتر صورت بگیرد ی فکر اساسی بابت میوه فروشان کنا خیابان یا به اصتلاح وانتی ها بشود مثل کلانشهرها ی کمی از دور برگردانهای جاده های ورودی به شهر را کم کنید تا مجبور نباشید هر یک کیلومتر ی سرعت گیر ی بریدگی اتخاذ کنید در ضمن بریدگی رشتیان روبروی کوچه بهداشت را جابجا کنید از کوچه مستقیم وارد دوربرگدان میشوند و خیابان اصلی مسدود و ایجاد ترافیک میشود فعلا اگه میخواهید کاری انجام بدهید این چندتا کار صورت بگیره یک دوم ترافیک از مناطقی که گفتم کم میشود
حبه ای قند را در هر جای اتاق بگذاریم بعداز مدتی خواهیم دید که همه مورچه ها در آنجا جمع میشوند،در شهر ما،ساختمانهای پزشکان بزرگی در ناحیه چهارراه گلسار و نواب و بلوارنماز در حال خدمات رسانی هستند، هر کدام از مراجعین که پیاده قادر نیستند از شهر و دیار خود بیایند،راهکار/۱=تمام این ساختمانها به لبرون شهر انتقال پیدا کند که هم زمیتهای بیرون شهر رشد میکند و هم فاصله طبقاتی کمتر میشود/۲=فاصله عرضی جدولهای رشت که برای کاشت گل و…تهویه شده گاهی به عرض سه ماشین هم میرسد ما گیلان هستیم و همه جا سرسبز،و در اوج بارندگی و ترافیک مت بیشتر نیاز به سلیس بودن ترافیک داریم بنابراین یک لاین جدول جداکننده کافیست،
باسلام حیف مردم رشت که امثال شما نماینده این مردم در شورا هستید وقتی پارکینگ و خیابان به اندازه تراکم ساختمانها و مراکز تجاری موجود باشه ترافیک حل میشه شما منتظر هستید شهر قفل بشه چرا پیگیر قطار شهری نیستید پدر بزرگوار شما چطور مشاور حمل و نقل شهر شده مگر شهرداری ارثیه خانوادگی هست اگر امثال شماها دست از سر شهرداری بردارید اوضاع شهر بهبود پیدا میکنه
با سلام و عرض ادب
متاسفانه بزرگترین مشکل استان گیلان به خصوص شهر رشت در سیاست های انتخاب افرادی به عنوان مدیر بخشهای مهم شهر می باشد .که هیچکدام رومی شهر رشت نبودن و تخصص لازم رو هم در زمینه اون سمت ندارن.
مشکل ترافیک شهر رشت فقط به ساختمان پزشکان مربوط نمیشه به قول دوستمون مغازه های که احداث میشه و ساختمان سازهایی که در احداث هر ساختمان حداقل ۴ تا مغازه اضافه میکنن و کوچک بودن عرض خیابانها و نداشتن پل های روگذر و زیر گذر کافی و مسایل دیگه باعث این ترافیک هستش .
وقتی تمام مجوزها با امضاهای طلایی صادر بشه وقتی هر مدیری به راحتی با پول مجوز صادر میکنه و برای هر خلافی یه تبصره به عنوان خلافی درست کردیم که با پول حل میشه این مشکلات ادامه دار خواهد بود
شما همین استان های همجوار رو برید مثل استان اردبیل در عرض چند سال بالای ۲۰ تا پل روگذر و زیر گذر زدن .چرا ما نباید در شهر رشت این کار رو انجام بدیم .
کمربندی هوایی که مربوط به ۲۰ سال پیش بود به علت ساخت و ساز زیاد اکنون به مرکز شهر تبدیل شده و نیاز داریم به احداث کمربندی .
هرکسی اکه میخواد فومن و انزلی و جنوب و هر جای استان بره باید بیاد داخل شهر رشت و راهی اپن شهرهای همجوار بشه که همین باعث ایجاد ترافیک میشه مباحث زیاد و اینجا جای گفتن نیست .
فقط باید مدیر دلسوز و سالم داشته باشیم
بابا این شورای رشت ( شورای ۱+۱۰ ) عجب نابغه هایی داره ما نمیدونستیم …
متاسفانه رشت پشت سر سبزیهاش گم شده.و هر شورا و شهرداری که میاد به فکر جیب خودشه .خدا پدر ثابت قدم رو ببخشه بیامرزه لااقل چند تا کار مثبت کرد.این شهردار فعلی اگه بخواد پروژه عینک رو راه بندازه خیلی برای رشت میتونه خوب باشه
درود
مسئول محترم چه میگویی ؟
شهر رشت یک روستا است …چرا ؟ اگر استودیو عضدی.چند تا دانشگاه و بیمارستان بردارید مثل روستا است از روستا هم بدتر ….چون چهارگوشه شهر با ماشین بروید گیر می افتید .
باید پل هوایی احداث کنید .
پارکینگ طبقاتی احداث کنید .
مراکز دوچرخه احداث کنید.
بلد هم نیستید بروید از خارج کپی کنید .
شهر افتضاح و خجالت آور است . پر از ماشین های سایپا و ایران خودرو
آیا فکر رفت و آمد و ترافیک را کرده بودید اینهمه ماشین بیرون دادید .
هرچی شده برای جنابعالی شده .حق دارید به چه کنم چه کنم افتادید .
بروید از اساتید فن کمک بگیرید با آن شا…..ما شا ا……کار درست نمیشود .
دیگر کار تمام است ..
بادرودوسلام همینکه احساس میشودازاعماق وجوددرپی حل مشکلات عدیده زادگاه مادریمام هستیدکمال تشکروسپاس راداریم .این شهرمشکل چندهزارساله دارد
هیییچ کاری نیازی نیست بکنید. فقط و فقط یک کار کنید. شهرداری را مثل سابق، خیابان کنید و علم الهدی را عریض کنید. تمام خیابان های شهر زهکشی خواهد شد. شما مرکز یک شهر کوچک را که قلب تردد از غرب به شرق بود، بلوکه کردید و شهر را نابود کردید. که البته عاقلان میدانند قصد واقعی شما از کندن زمین های شهرداری چه بود.
سلام
مدت یک سال هست از مسیر فلکه انتظام به سمت بلوار نماز دررفت وآمدم روزهای شنبه وچهارشنبه وهمچنین روزهای بارانی ترافیک سنگینی شکل میگیره
ازاطراف گیلان بیماران وخانوادهایشان به خاطر کمبود پزشگ وتبلیغات هجوم میآورند به این سمت مطب ها پنجشنبه ها وجمعه ها تعطیل هست
این مسیرقبلا اینطور نبود خیلی خلوت بودیادم هست محلی بود برای آموزش وامتحان رانندگی .پل بسیارزیبا ومفیدی دراین منطقه ساخته شده و
قبل آن بیمارستان مجهز پارس و و و … این همه ایجادامکانات شهری با این ترافیک سازی تناسب نداره امیدوارم این مشکل حل بشه
سلامووقت بخیر،،،بیمارستانهای که درسطح رشت یاحتی کشوراحداث شده است ،بااینکه درمراکزشهروپرترددساخته شده است بدونپارکینگ عمومی هستند وحتی پناهگاهی کوچکی برای خانواده های بیمارکه ازراه دورمراجعه می کننددرنظرنگرفته اند،،،،بنام شهرت گلسار،۹۵ درصدپزشکلن متخصص درچهارراه گلسار پل بوساروگلباغ نمازساکن شده اند،علاوه برترافیکی وشلوغی،،مشکلات مراجعه کنندگان وساکنان آن منطقه رادوچندان کرده است،پزشکان متخصص طبق برنامه وزارت کشوروعلومپزشکی بایددرچهارگوشه شهرها،شمال وجنوب،شرق وغرب تقسیم وخدمات رسانی کنندکه دسترسی مردم به آسانی صورت بگیردوهمچنین منجربه شلوغی وافزایش قیمت نجومی املاک نگردد،،،درشهرباکوآذربایجان،بالاشهروپایین شهروجودندارد،همه شهردریک سطح هستند،چون امکانات فرهنگی،تفریحی،آموزشی وپزشکی،….بصورت مساوی تقسیم شده است،،،،،کاش شهرداران وشوراههای سراسرکشورقبل ارانتصاب وانتخاب ،بازدیدوبرنامهمدون ازشهرهای متمدن وپیشرفته سراسردنیاراداشتند،تادرکشوراجرامی کردند،،
تا زمانی که تصدی شهرداری براساس روابط سیاسی است و نه لیاقت و تخصص و تجارب مرتبط. اوضاع روز به روز بدتر میشه. اعضای شورای شهر و شهرداری کدامشان تحصیلات و تخصص و تجارب در زمینه شهرسازی دارند.
رشت بعنوان مادرشهر شمال کشور رسیدگی لازم انجام نمیشه بودجه استان بیشتر سمت شرق استان هزینه میشه شهر ظرفیت این همه مهاجر و نداره
آقای محترم که مردم به شما اطمینان کرده و با رای مردم وارد شورای شهر شدید طوری صحبت میکنید که انگار این همه عقب افتادگی رو ندیدید خیابانها در صد سال گذشته مانده هیچ اقدام مثبتی نشده البته از شورای ۴ تا الان بعد صحبت شما طوری ایراد میشه انگار همه زیرساختی انجام شده حالا دیگه خیابان باز کردن مشکل ترافیک رفع نمیکنه عضو محترم شورا شما تردد تعداد خودرو ها یا به عبارتی حجم عبور و مرور در زمان خیابانهای شهر با استاندارد جهانی همخوانی داره شما اول به استاندارد برس بعد برای مردم مقاله بخون
با سلام،به طور خلاصه عرض میکنم،تنها و بهترین راه برون رفت ا ز معضل ترافیک رشت و سایر کلان شهرها ،ایجاد شهرکهای اداری و در پی آن خروج سازمان ها،مراکز پزشکی و درمانی و مواردی از این قبیل به خارج ا ز شهرها میباشد
و چرا شهر رحیم آباد رودسر در محلی به اسم توللات باید سد بسازد؟!!چرا بجای استفاده از آن وسایل برای سدسازی یک اقدام با اهمیت میزانسازی شهر و زمینسازی نکند؟!!که در منجیل نیز
از الان یک معیار تصمیم راجع بسرعت کل وسایل نقلیه قراعت صلات فی کل مملکت ایران است…
اخه نابغه …شهر فقط مشکل ساختمان پزشکان داره؟؟؟؟؟؟
یعنی مشکل مجوزهای بی حساب و کتاب خلافی های ساختمانی نداره؟؟؟؟
مشکل آسفالت قرون وسطایی نداره؟؟؟؟
مشکل چاله چوله نداره؟؟؟
مشکل سرعت گیر های بی معنی و پرتعداد و بی حساب و کتاب نداره؟؟؟؟
مشکل اب گرفتگی معابر نداره؟؟؟؟
مشکل نظارت پلیس ترافیک نداره ؟؟؟؟؟که اکثر مواقع در چهار راه های مهم شهر یک سرباز وظیفه داره جای کار ۱۶ تا نیروی پلیس رو انجام میده…..
مشکل فاضل اب شهری رو نداره؟؟؟
مشکل قفل شدن خیابان های شهر در ساعت های متمادی خصوصا حول محور خیابانهای اطراف شهرداری رو نداره؟؟؟؟یه شهرداری بسته شد بدون در نظر گرفتن تبعات آن….
مشکل کوچه های داغون و کنده کاری های مداوم و بی حساب رو نداره؟؟؟؟؟
آخ آدم خل میشه از این همه بی کفایتی و بی لیاقتی وفقط حرف زدن بلدند بدونه ذره ای عمل
تا روزی که کار های تخصصی رو دست متخصصین واقعی دست پاک ندید روز به روز گره ها کور تر میشه