۴ روش تقویت رزومه علمی برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی

سایت ترجمه ترجمیک با بیش از ۲۰۰۰۰ مترجم، ویراستار و نویسنده محتوا متخصص همکاری می‌کند. بنابراین سفارش شما در هر زمینه و رشته‌‌ای که باشد، انجام آن را مترجمی متخصص برعهده می‌گیرد.

ممکن است که هنوز چند سال با فارغ التحصیلی فاصله داشته باشید اما هیچ‌وقت برای تقویت رزومه آکادمیک و علمی شما زود نیست. جهان امروز جهانی رقابتی است و شما برای موفقیت باید همواره به تقویت رزومه خود بپردازید. هم‌چنین اگر قصد ادامه تحصیل در دانشگاه‌های معتبر خارجی را دارید، تقویت رزومه علمی شما از اهمیت بالایی برخوردار است.

رزومه علمی شما تنها با کارکردن در زمینه تحصیلی‌تان تقویت نمی‌شود. بلکه راه‌های متنوعی برای تقویت رزومه علمی شما وجود دارد. بسیاری از این‌ راه‌ها پیچیده نیستند و به ابزارهای سختی برای انجامشان نیاز نیست. با انجام دادن این راه‌‌کارها رزومه علمی شما پربارتر می‌‌شود.

از جمله این راهکارها می‌توان به ترجمه کتاب، فعالیت‌های داوطلبانه، نگارش و انتشار مقاله در مجلات معتبر، یادگیری مهارت‌های کامپیوتری و … اشاره کرد. اگر هدف شما تقویت رزومه علمی‌تان است، تا پایان این مقاله را مطالعه کنید تا با ۴ راهکار کاربردی برای تقویت رزومه علمی آشنا شوید.

ترجمه کتاب برای تقویت رزومه علمی

ترجمه کتاب یکی از کارهایی است که تاثیر مثبتی بر رزومه علمی شما می‌گذارد. ترجمه کتاب هم‌چنین امتیاز بالایی در مصاحبه آزمون دکتری را برای شما به ارمغان می‌آورد. یک کتاب در زمینه تحصیلی‌تان انتخاب کنید و به ترجمه آن بپردازید. اگر دنبال یک کتاب مناسب می‌گردید، بهتر است که سایت‌های مرتبط با رشته تحصیلی‌تان و سایت آمازون را بررسی کنید.
ترجمه کتاب

در سایت آمازون می‌توانید که از جدیدترین کتاب‌های منتشرشده به زبان انگلیسی و سایر زبان‌ها مطلع شوید. هم‌چنین اگر نمی‌دانید که کتاب موردنظر ترجمه شده است یا خیر، به سایت کتاب‌خانه ملی مراجعه کنید تا از این موضوع مطلع شوید.

اگر کتاب شما حجیم است، می‌توانید که به همراه چند نفر از هم‌کلاسی‌ها یا حتی استادان خود، ترجمه کتاب را انجام دهید. حتما پس از اتمام ترجمه کتاب آن را به یک ویراستار بسپارید تا ویراستاری آن را انجام دهد. هم‌چنین اگر چند نفر دیگر نیز نمونه‌خوانی آن را انجام دهند، بیش از پیش از کیفیت ترجمه خودتان مطمئن خواهید شد.

پس از اتمام ترجمه کتاب و فرآیند ویراستاری، باید به دنبال ناشر برای انتشار آن باشید. در این مرحله دو انتخاب پیش روی شماست، چاپ کتاب با هزینه شخصی یا پیدا کردن ناشری که تمام هزینه‌ها را برعهده بگیرد. قبل از انتخاب هر کدام از این گزینه‌ها، تمامی جوانب موجود و احتمالی را بسنجید.

شرکت در فعالیت‌های داوطلبانه

نه تنها کارهای داوطلبانه یک تجربه ارزشمند است، بلکه CV شما را نیز متمایز می‌کند. با انجام کارهای داوطلبانه تجربه مهمی کسب می‌کنید و نشان می‌دهید که به بهبود زندگی دیگران اهمیت می‌دهید. کارهای داوطلبانه انواع مختلفی دارند.

برای مثال می‌توانید که کنفرانس‌ها و ارائه‌هایی در مورد موضوعات تخصصی رشته خودتان برای دانشجویان سال‌های پایین‌تر داشته باشید. هم‌چنین در صورتی که رشته شما مرتبط با آزمایشگاه است، به آزمایشگاه دانشکده خود مراجعه کنید. معمولا آزمایشگاه‌ها از دانشجویان داوطلب برای آموزش و کمک به انجام آزمایش‌های دانشجویان سال پایینی استفاده می‌کند.

کافی است که گشتی در دانشگاه خود بزنید تا فرصت‌های کارهای داوطلبانه بسیاری را پیدا کنید.

تسلط به مهارت‌های کامپیوتری

شکی نیست که کامپیوترها به بخشی جدایی‌ناپذیر از زندگی امروزه ما تبدیل شده‌اند. تسلط به مهارت‌های کامپیوتری نقش مهمی را در در تقویت رزومه علمی و کاری افراد مختلف ایفا می‌کنند. ابتدا به تقویت دانش‌ عمومی رایانه‌ای خود مانند ترفندهای جست و جوی پیشرفته در اینترنت، تسلط به نرم‌افزارهای آفیس و … بپردازد. پس از این نوبت به تقویت مهارت‌های تخصصی رایانه‌ای شما می‌رسد.

هر رشته‌ای نرم‌افزارهای خاص خودش را دارد. با توجه به زمینه تحصیلی‌تان این نرم‌افزارها را پیدا کنید و کار با آن‌ها را یاد بگیرید.
بهبود رزومه علمی برای دانشجویان

نگارش و چاپ مقاله

بی‌شک یکی از مهم‌ترین اقدامات برای تقویت رزومه علمی، نگارش و انتشار مقاله است. برای نگارش مقاله، راه‌های متفاوتی وجود دارد: یکی از این راه ‌کارها این است که به پژوهش بپردازید و نتیجه آن را در قالب یک مقاله منتشر کنید. با استادان خود درباره این موضوع صحبت کنید. آن‌ها می‌توانند که به شما موضوع پیشنهاد کنند یا حتی امکاناتی را برای شما فراهم کنند.

هم‌چنین یک راه دیگر، نگارش مقالات مروری است. مقالات مروری نسبت به مقالات پژوهشی، به امکانات کمتری نیاز دارند. پس از نگارش مقاله نوبت به انتشار آن می‌رسد. برای چاپ مقاله می‌توانید که مقاله خود را برای مجلات و کنفرانس‌های داخلی بفرستید.

یک راه دیگر هم این است که مقاله خود را برای مجلات معتبر بین‌المللی بفرستید. در این حالت مقاله شما باید به انگلیسی ترجمه شده باشد. ترجمه مقاله تنها به برگرداندن کلمات و عبارات از زبان فارسی به زبان انگلیسی محدود نمی‌شود بلکه باید تمامی اصول نگارشی و ویرایشی در آن رعایت شده باشد.
ویرایش و ویراستاری مقاله

اما اگر خودتان به اصول ترجمه مقاله و ویرایش نیتیو آن مسلط نیستید، باید چه کنید؟ بهترین راه‌حل این است که ترجمه مقاله خود را به یک موسسه و سایت ترجمه معتبر همانند ترجمیک بسپارید.

فرآیند ترجمه مقاله در سایت ترجمه ترجمیک

ترجمیک یک موسسه معتبر در زمینه ارائه خدمات زبانی مانند ترجمه مقاله، ترجمه کتاب، ویرایش نیتیو و تخصصی، ترجمه رسمی و … است. این سایت ترجمه خدمات خود را با بالاترین کیفیت در سریع‌ترین زمان و مناسب‌ترین هزینه ارائه می‌دهد.

برای ترجمه مقاله خود در سایت ترجمه ترجمیک، گزینه‌های متفاوتی مانند نقره‌‌ای، طلایی و طلایی بازخوانی پیش روی شماست. این گزینه‌ها در مواردی مانند هزینه ترجمه، تخصص مترجم، مدت زمان گارانتی و … با هم تفاوت دارند.

سایت ترجمه ترجمیک با بیش از ۲۰۰۰۰ مترجم، ویراستار و نویسنده محتوا متخصص همکاری می‌کند. بنابراین سفارش شما در هر زمینه و رشته‌‌ای که باشد، انجام آن را مترجمی متخصص برعهده می‌گیرد. تمامی سفارش‌ها در سایت ترجمه ترجمیک دارای تضمین کیفیت و زمان تحویل هستند. بنابراین لازم نیست که نگران کیفیت و زمان تحویل سفارش خود نباشید.

یکی دیگر از خدمات ویژه ترجمیک، ویرایش نیتیو است. در ویرایش نیتیو، یک ویراستار نیتیو ترجمه مقاله شما را بررسی می‌کند تا فاقد هرگونه اشتباه نگارشی، ویرایشی و گرامری باشد. اگر ویرایش نیتیو مقاله خود را به ترجمیک بسپارید، در پایان گواهی نیز برای شما صادر می‌شود. این گواهی مورد تایید بسیاری از مجلات معتبر است.

یکی دیگر از امکانات ترجمیک، ترجمه فوری مقاله است. در این حالت ترجمه مقاله شما با سرعتی بیش از سرعت معمول انجام می‌شود. در کل ترجمیک انواع مختلف امکانات و شرایط را برای آسودگی خاطر شما فراهم آورده است. تنها با چند کلیک و به راحتی سفارش ترجمه مقاله خود را به سایت ترجمه ترجمیک بسپارید.

Share