ضروت طراحی کارت ویزیت حرفه ای برای کسب و کارمان

کارت ویزیت ها به عنوان ساده ترین ابزار های تبلیغاتی نقش مهمی در در رشد کسب و کارهای ایرانی دارند و به جرات میتوان گفت جز پرمصرف ترین اقلام تبلیغاتی است که بصورت گسترده در شکل های ساده و خاص در بین عموم مردم مورد استفاده قرار می گیرد.

کارت ویزیت ها از ضرورت های اساسی کسب و کار ها می باشند و بخش بزرگی از ارتباطات و فعالیت های تجاری توسط کارت ویزیت ها صورت میگیرد، امروزه بیشتر افراد به نقش مهم کارت ویزیت ها و تاثیر آنها بر روند کسب و کارشان پی برده اند و زمان و هزینه بیشتری برای تهیه آن صرف می کنند. طی چند دهه اخیر به لطف پیشرفت علم و تکنولوژی و ظهور فناوری های جدید روند تبلیغات و تاثیرات آن شکل جدیدی به خود گرفت اما با این حال تبلیغات فیزیکی و چاپی همچنان پابرجا ماند و در شکلی جدید و بروز به حیات خود ادامه داد. کارت ویزیت ها به عنوان ساده ترین ابزار های تبلیغاتی نقش مهمی در در رشد کسب و کارهای ایرانی دارند و به جرات میتوان گفت جز پرمصرف ترین اقلام تبلیغاتی است که بصورت گسترده در شکل های ساده و خاص در بین عموم مردم مورد استفاده قرار می گیرد. در این مطلب قصد معرفی چند نمونه کارت ویزیت ایرانی برای مشاغل مشاور املاک، شرکت های خدمات نظافتی و رستوران ها داریم

همانطور که اشاره کردیم کسب و کار های ایرانی توجه ویژه ای به استفاده از کارت ویزیت دارند و بیشتر مدیران و افراد برای ارتباط با مخاطبان و مشتریان خود از کارت ویزیت های شرکتی و شخصی استفاده می کنند. شکل، فرم و طراحی کارت ویزیت ها متفاوت است و چگونگی طراحی کارت ها بستگی به سمت کاری افراد و مسئولیت آنها در شرکت دارد، طراحی یک کارت ویزیت برای مدیر یک مجموعه تجاری با فردی که مسئولیت بخشی از یک شرکت را بر عهده دارد و نیازمند کارت ویزیت برای معرفی خود است با هم متفاوت است. گرافیک کارت ویزیت فروشگاهی که پوشاک زنانه بفروش می رساند با کسب و کاری که در زمینه زیبایی و آرایشی فعالیت دارد با هم متفاوت است و بهتر است شکل طراحی کارت ویزیت برای این کسب و کار ها از هم متفاوت باشد. توجه به هویت کسب و کار ها و شناخت خصوصیات و نوع فعالیت تجاری شان در روند طراحی و کیفیت کارت ویزیت تاثیرگذار خواهد بود و شما به عنوان طراح یا فردی که قصد طراحی کارت ویزیت لایه باز دارد وظیف دارید با شناخت کامل از موضوع و با در نظر گرفتن نیاز تبلیغاتی کارفرما طرح گرافیکی مطلوب و مناسب برای کارت ویزیت ارائه دهید.

روند طراحی کارت ویزیت ها تحت تاثیر ماهیت و فعالیت تجاری کسب و کار است و طراحان بر این اساس عناصر تشکیل دهنده کارت ویزیت را انتخاب و استفاده می کنند. طراحان حرفه ای و کاربلد متناسب با نوع کسب و کار پس زمینه مناسب برای کارت ویزیت طراحی می کنند و برای خلق محتوای گرافیکی مورد پسند کارفرما از تصاویر و المان مناسب استفاده می کنند. برای خلق یک طرح مناسب و ایده آل از طیف رنگ های مناسب برای پس زمینه و اجزای کارت ویزیت انتخاب می کنند و بر اساس پرستیژ و شان کسب و کار اجزای کارت را چینش و چیدمان می دهند. آنچه که در طراحی کارت ویزیت ایرانی مهم است نمود و نمایش هنر و فرهنگ ایرانی است که در عناصر و المان های استفاده شده در طرح ها دیده می شود.

در ادامه مطلب برای آشنایی بیشتر از چگونگی طراحی کارت ویزیت ها، قصد داریم با اشاره موضوعی به تشریح انواع طراحی کارت ویزیت بپردازیم.

کارت ویزیت مشاور املاک

افرادی که به این شغل مشغول هستند دایره مخاطبان و مشتریان آنها بی شمار است و با طیف گسترده ای از اقشار جامعه روبرو هستند، آن چه که در طراحی کارت ویزیت مشاور املاک مهم است به اشتراک گذاشتن اطلاعات و محتوای مفید مشاوران املاک است. با ارائه کارت ویزیت املاک، شماره تلفن ها، آدرس شبکه های اجتماعی، ایمیل و وبسایت در اختیار مخاطب قرار می گیرد و با حفظ کارت توسط مخاطب ارتباط طرفین شکل می گیرد. بکارگیری تصاویر گرافیکی مرتبط با ساختمان و فروش ملک، آرم و نماد های جذاب ماهیت کارت را برای بیننده تداعی می کند و چینش مناسب و خوانای مشخصات کارت ویزیت این پروسه را تکمیل می کند. المان های جذاب و گیرا به مراتب شکل و فرم طرح کارت ویزیت مشاور املاک را جذاب تر و شکیل تر خواهد کرد و ارتباط چشمی عمیق تری بین طرفین شکل خواهد داد.

یکی از ویژگی های بارز کارت ویزیت های املاک خوانایی و چیدمان ساده و رسمی اطلاعات مشاوران املاک است که موجب خوانش راحت موارد چاپی و نوشته ها خواهد شد. در این نوع از کارت ها خوانایی شماره تلفن ها، نام و برند مشاور املاک اهمیت بالایی دارد.

کارت ویزیت شرکت خدمات نظافتی

شرکت های خدماتی نظافتی جز کسب و کارهایی است که عموما مراجعه حضوری کمی دارند و بیشتر مخاطبان آنها بصورت تلفنی و غیر حضوری می باشد، از این رو مدیران این کسب و کار ها توجه ویژه ای به امور تبلیغاتی و جلب مشتری از طریق تبلیغات مجازی و چاپی دارند. مدیران این کسب و کارها با صرف بخش قابل توجهی از بودجه خود به چاپ کارت ویزیت و تراکت تبلیغاتی به معرفی برند تجاری، امکانات و خدمات مختلف شرکت می پردازند و برای جذب مخاطب و دریافت سرویس به نصب تراکت تبلیغاتی در تابلو های تبلیغاتی نصب شده در معابر شهری و توزیع گسترده کارت ویزیت در اماکن پر تردد و شلوغ می پردازند.

کارت ویزیت شرکت های خدماتی ویژگی های ظاهری مختص به خود را دارند، طراحان برای طراحی کارت ویزیت خدمات نظافتی از تصاویر با کیفیت و استوک تمیزکاری منزل و ساختمان، تصاویر با مفهوم تامین نیروی انسانی، وکتور های حرفه ای تمیزکاری و شستشو استفاده می کنند و برای جذابیت بیشتر طرح کارت ها از طیف رنگ های روشن و مناسب قرمز، نارنجی، زرد و آبی استفاده می کنند تا کلیت طرح کارت ویزیت متناسب با نوع فعالیت های شرکت خدماتی باشد. برای برندنیگ و معرفی بهتر، نام و عنوان شرکت را بصورت لوگو های بصری با جذابیت مناسب و توام با ایده پردازی طراحی و خلق می کنند، چرا که در چنین کسب و کارهایی خدمات بصورت غیر حضوری ارائه می شود و برندنیگ بسیار مهم و حرف اول را می زند.

کارت ویزیت رستوران

رستوران ها برای رقابت با رقبا و جذب مخاطبان بیشتر توجه ویژه ای به امر تبلیغات دارند و از شیوه های تبلیغاتی متفاوتی برای معرفی برند رستوران و و شناساندن لیست غذاها و منو رستوران می کنند، از ساخت تیزر تبلیغاتی و نمایش در تلویزیون های شهری، ساخت ویدیو های تبلیغاتی در شبکه های اجتماعی، چاپ و پخش تراکت تبلیغاتی و توزیع کارت ویزیت رستوران حرفه ای و شیک از شیوه های تبلیغاتی رایج بین رستوران ها و غذاخوری ها می باشد. رستوران های موفق از هیچ یک از این شیوه ها غافل نبوده و به تناسب بودجه و هزینه از این شیوه ها استفاده می نمایند. شاید در نگاه اول، ارائه کارت ویزیت رستوران به مشتریان بیهوده بنظر برسد اما این کارت ها هستند که شما را در ذهن مخاطب و مشتری همیشگی می کند و شما به عنوان طراح یا مدیر یک رستوران با طراحی طرح جذاب با فرم و شکل خاص می توانید توجه مخاطب را به برند رستوران جلب کنید.

طراحان برای خلق یک کارت ویزیت رستوران حرفه ای، تصویری جذاب و شاخص با ترکیب رنگی مناسب انتخاب می کنند و برای پس زمینه طرح کارت از طیف رنگ های گرم قرمز و نارنجی که برای مخاطب جذاب و اشتها آور است استفاده می کنند. وکتور و المان گرافیکی مناسب نیز جلوه و زیبایی طرح اصلی را دو چندان می کند. تصاویر تزئینی از لیست منو غذاها حس خوشایندی به مخاطب انتقال خواهد داد، در طراحی کارت ویزیت رستوران به جذابیت تصاویر و المان ها توجه می شود و از آرم و لوگوی رنگی خاص و جذاب برای رستوران استفاده می شود و فونت فانتزی و مناسب برای عنوان رستوران انتخاب می شود و از شعار تبلیغاتی مناسب برای جذب مخاطب و مشتری استفاده می شود. صرف هزینه و عکاسی صنعتی از غذاهای رستوران به مراتب موجب کیفیت و جذابیت طرح کارت ویزیت رستوران خواهد شد.

کارت ویزیت

Share