بر اساس جدیدترین رتبه بندی وبومتریکس؛

دانشگاه گیلان در جمع ده دانشگاه برتر وزارت علوم قرار گرفت

در جدیدترین نتایج رتبه‌بندی وبومتریکس (نسخه ژانویه ۲۰۲۳)، دانشگاه گیلان در جمع ده دانشگاه برتر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری قرار گرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، در جدیدترین نتایج رتبه‌بندی وبومتریکس (نسخه ژانویه ۲۰۲۳)، دانشگاه گیلان در جمع ده دانشگاه برتر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری قرار گرفت.

در این رتبه‌بندی دانشگاه گیلان رتبه جهانی ۱۲۳۴ را در بین بیش از ۳۱۰۰۰ موسسه جهانی، رتبه ۳۴۴ آسیایی و رتبه ملی ۱۷ در میان ۴۵۷ موسسه ایرانی کسب نموده است. دانشگاه گیلان همچنین در این رتبه‌بندی موفق به رشد ۱۰۷ پله‌ای در جایگاه جهانی و رشد دو پله‌ای در جایگاه کشوری خود نسبت به شش ماهه دوم سال گذشته شد.

نتابج این رتبه‌بندی بر اساس شاخص‌هایی همچون تعداد مقالات پراستناد، تعداد ارجاعات به مقالات پژوهشگران در پایگاه Google Scholar و تعداد لینک‌های دریافتی منتشر می‌شود. نظام رتبه‌بندی ویومتریکس تحقیقات خود را از سال ۲۰۰۴ آغاز کرده است و هر شش ماه یکبار (جولای و ژانویه)، بیش از ۳۰۰۰۰ موسسه آموزشی، پژوهشی و دانشگاهی را در ابعاد وب‌سنجی (وزن ۵۰٪) و پژوهشی (وزن ۵۰٪) مورد ارزیابی و رتبه‌بندی قرار می‌دهد.

از جمله اهداف این رتبه‌بندی ارتقا کیفیت تحقیقات پژوهشگران در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و تشویق دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی به تولید و انتشار فعالیت‌های خود به صورت محتوای الکترونیکی، در راستای ارتقا دسترس‌پذیری عمومی جامعه است.

Share