رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای رشت؛

تا شب عید یکصد دستگاه اتوبوس به حمل و نقل عمومی رشت افزوده می‌شود

شفیعی با بیان اینکه تا شب عید یکصد دستگاه اتوبوس به حمل و نقل عمومی رشت افزوده می‌شود، افزود: این اقدام افتخاری برای شورای ششم رشت است و ما در تلاشیم تا با افزایش خدمات حمل و نقل عمومی رضایت شهروندان را در این باره جلب کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، سید شمس شفیعی ریس کمیسیون بودجه شورای شهر رشت ظهر امروز در هفتاد و یکمین جلسه علنی شورا که با حضور سه نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در ساختمان جلسات شورای رشت برگزار شد، گفت: به عنوان یک کارشناس بودجه اینجا اعلام میکنم شهر رشت در بخش اعتباری و بودجه ای قفل است به علت پایین بودن اعتبارات عمرانی نسبت به سایر شهرها است.
شفیعی ادامه داد: در سال نخست شورای ششم بودجه شهر رشت هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان بود که تمام این بودجه تحقق یافت و برای سال ۱۴۰۱ بالغ بر ۲ هزار و ۲۰ میلیارد تومان بسته شد که از این میزان نیز تا کنون به جزء ماه های بهمن و اسفند بیش از هزار و ۶۰۰ میلیارد تحقق پیدا کرد و برای سال ۱۴۰۲ بودجه سه هزار و ۵۰۰ میلیارد بسته شده است.
وی افزود: در سال ۱۴۰۱ وزیر وقت کار، تعاون و رفاه اجتماعی کار اشتباهی را انجام داد که تمام کشور را درگیر کرد و آن افزایش ۵۷ درصدی حقوق بود و برای اعمال این قانون مجبور شدیم که از بودجه عمرانی خود برداشته و به بودجه جاری اضافه کنیم.
شمس شفیعی ادامه داد: بودجه ای که برای رشت بسته شده است با محاسبه هزینه های جاری برای پروژه های عمرانی رقمی معادل ۶۰۰ میلیارد تومان باقی خواهد ماند که این مبلغ فقط برای بازگشایی یک معبر هزینه خواهد شد.
وی در ادامه با اشاره به اینکه برای پروژه های عمرانی به دو روش میتوانیم پرداخت انجام دهیم گفت: از طریق قراردادهای سرمایه گذاریهای BOT  که در حال حاضر این روش برای ساخت هتل ۲۲ طبقه که بیش از ۵ هزار میلیارد ریال با شهرداری مشارکت دارد و روش دیگر  از طریق منابع ملی است.
سید شمس شفیعی افزود:شورای ششم افتخارش خواهد بود که در حمل و نقل شهر رشت ۱۰۰ عدد اتوبوس را به ناوگان عمومی شهر اضافه کنیم.
وی در پایان از نمایندگان مجلس شورای اسلامی شهرستانهای خمام و رشت به ۴ مورد از خواسته های شورای رشت اشاره کرد و گفت: جذب مبلغ منابع مالی از ردیف های ملی بودجه، اصلاح قوانین و مقررات دستگاه های خدمات رسان برای هماهنگی و همکاری با شهرداریها، صدور مجوز نسق سازان، وام های اوراق مشارکت که در بودجه دیده شده است با کمک نمایندگان تخصیص یابد.

Share