سرپرست شهرداری رشت خبر داد؛

افتتاح چندین پروژه شهرداری رشت در دهه فجر امسال | از ایستگاه ۱۵ آتش‌نشانی تا پارک ابن سینا

یوسف یزدانی سرپرست شهرداری رشت از افتتاح چندین پروژه شهرداری رشت در دهه مبارک فجر امسال خبر داد و گفت: بهره‌برداری از خیابان اقتصاد، ایستگاه ۱۵ آتش‌نشانی و آبنمای پیاده راه فرهنگی از جمله این پروژه‌ها محسوب میشود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، سرپرست شهرداری رشت ضمن تبریک ایام الله دهه مبارک فجر اظهار داشت: چند پروژه شهرداری رشت یعنی پروژه خیابان اقتصاد، ایستگاه ۱۵ آتش‌نشانی به همراه یک پروژه دیگر شامل تکمیل آب نمای پیاده راه فرهنگی در ایام دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسند.

یوسف یزدانی مشخصات پروژه محور خیابان اقتصاد را برشمرد و گفت: برای اجرای این پروژه مهم بازگشایی که مساحت کل آن ۲۶۰.۵۶ برآورد می‌شود سه ملک تملک شده است.

وی اضافه کرد: هزینه کل تملک پروژه محور خیابان اقتصاد ۳۱۵ میلیارد و ۲۳۸ میلیون و ۷۵۰ هزار ریال بوده و با اجرای آن خیابان شریعتی به خیابان سعدی متصل می‌شود.

یزدانی در مورد پروژه پارک ابن سینا هم ابراز داشت: پروژه پارک ابن سینا در منطقه پنج شهری پشت دانشگاه آزاد اسلامی واقع شده و اجرای مبلمان پارکی، نصب پایه چراغ، جانمایی نیمکت و سطل زباله، ایجاد معابر برای پیاده‌روی شهروندان، اجرای فضای سبز و تجهیز به آبیاری تحت فشار از جمله اقدامات انجام گرفته در این پروژه با بودجه‌ای بالغ بر یک و نیم میلیارد تومان محسوب می‌شود.

سرپرست شهرداری رشت اذعان کرد: با توجه به اینکه در این منطقه از شهر علاوه بر دانشگاه، مجتمع‌های مسکونی زیادی وجود دارد ایجاد یک پارک کوچک حاشیه‌ای پاسخگوی نیازهای شهروندان نبود به همین دلیل شهرداری رشت با رویکرد افزایش تعداد پارکهای محله‌ای و سرانه فضای سبز نسب به ایجاد پارک ابن سینا با مساحت دو هزار و ۶۰۰ متر مربع اقدام کرد.

یزدانی احداث ایستگاه ۱۵ آتش نشانی رشت در بلوار خرمشهر را پیکر پروژه قابل بهره‌برداری شهرداری رشت در ایام دهه فجر ذکر کرد و گفت: این ایستگاه در زمینی به متراژ ۶۷۱ متر مربع واقع در بلوار خرمشهر و متعلق به منطقه ۳ شهرداری با زیربنای ساختمانی به مساحت ۲۵۰ متر مربع احداث شده است.

یزدانی ضمن تاکید بر اهمیت ارائه خدمات با توجه به جمعیت، میزان دسترسی و نحوه ساختار منطقه سه اضافه کرد: پراکندگی و گستردگی جمعیت، وجود بافت‌های فرسوده، بلند مرتبه سازی و وجود ترافیک در معابر و شریان‌های اصلی از جمله مواردی است که شهرداری رشت با توجه به آن‌ها نسبت به احداث ایستگاه‌های آتش نشانی اقدام می‌کند.

وی برگزاری دومین المپیاد ورزشی محلات شهر رشت جام فرزندان میرزا در دو بخش بانوان و آقایان را از دیگر برنامه‌های شهرداری در ایام دهه فجر ذکر کرد و افزود: این المپیاد ورزشی در ۱۲ رشته شامل دارت، فوتبال دستی، مچ اندازی، بستکبال، والیبال، شطرنج، تنیس روی میز، طناب کشی، پرورش اندام، فوتسال، بستکتبال و والیبال دانش آموزی توسط سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی و با مشارکت شورای شهر در حال برگزاری است.

سرپرست شهرداری رشت تصریح کرد: در دومین المپیاد ورزشی محلات شهر رشت سپاه قدس گیلان، تربیت بدنی سپاه قدس گیلان، اداره کل ورزش و جوانان استان گیلان، ستادهماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان، اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان و هیات ورزش‌های همگانی سپاه قدس گیلان هم مشارکت دارند.

یزدانی اضافه کرد: اختتامیه این مسابقات با حضور قهرمانان اول تا سوم رشته‌های مذکور و اعضای شورای شهر و مدیران استانی و شهرستانی اواخر بهمن ماه برگزار می‌شود بنابراین مکان و زمان دقیق برنامه متعاقبا اطلاع‌رسانی خواهد شد.

Share