شبکه آی۲۴ گزارش داد:

ادعای رسانه‌های صهیونیستی درباره هدف قرار گرفتن محل‌های وابسته به ایران در سوریه

رسانه‌های صهیونیستی مدعی شدند که رژیم صهیونیستی محلی در دمشق را هدف قرار داده است که در نزدیکی محل‌های وابسته به ایران و حزب‌الله لبنان قراده داشته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایسنا، شبکه آی۲۴ گزاش داد، وزارت دفاع سوریه اعلام کرد که روز شنبه، رژیم اسراییل حملاتی هوایی علیه دمشق انجام داده است.

این شبکه مدعی شد که حمله انجام شده، اهداف مربوط به ایران و حزب‌الله لبنان را هدف قرار داده و موجب تخریب مکانی در محله کفر سوسای دمشق شد که محل استقرار بسیاری از مقامات سوری، نهادهای امنیتی و مراکز فرماندهی اطلاعاتی است.

بنابر گزارش آی‌۲۴، دیده‌بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد که این حمله در نزدیکی یک مرکز فرهنگی ایرانی انجام شده و به دنبال آن، ۱۵ نفر، از جمله غیرنظامیان جان خود را از دست داده‌اند.

این شبکه با استناد به گزارش دیده‌بان حقوق بشر سوریه نوشت: موشک‌های اسراییلی محل‌هایی از جمله محل‌های وابسته به شبه‌نظامیان ایران و حزب‌الله لبنان را هدف قرار دادند.

این شبکه در ادامه مطرح کرد: اسراییل به ندرت درباره حملاتش علیه اهداف وابسته به ایران در سوریه اظهار نظر می‌کند اما معمولا تاکید می‌کند که به جمهوری اسلامی ایران اجازه نمی‌دهد نفوذش در مرزهای اسراییل را گسترش دهد.

علاوه بر این، روزنامه یدیعوت آحارانوت گزارش داد: منابع مطلع و مقامات رسمی گفته‌اند که موشک‌های اسراییلی در ساعات اولیه یک‌شنبه ساختمانی در محله کفر سوسای دمشق را هدف قرار دادند. این محل نزدیک یک مجموعه امنیتی و نزدیک به تاسیسات ایرانی است و منجر به کشته شدن ۵ نفر شده است.

این روزنامه گزارش داد که یک سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی از اظهار نظر در این باره خودداری کرد.

Share