امام جمعه رشت: شاهد ازدیاد بیمارستان‌های خصوصی در استان بوده‌ایم

وضعیت بیمارستان‌های گیلان شایسته مردم نیست | علوم پزشکی چشم سلامت جامعه است

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با اشاره به عقب‌ماندگی‌های گیلان از حیث زیرساخت‌های بیمارستانی گفت: این وضعیت بیمارستانی برازنده و شایسته مردم این استان نیست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، آیت‌الله رسول فلاحتی عصر امروز در دیدار با معاون وزیر بهداشت در رشت با اشاره به قدمت بیمارستان‌های استان گیلان اظهار داشت: گیلان از حیث زیرساخت‌های بیمارستانی مورد بی‌مهری قرار گرفته و یکی از عمده‌ترین عوامل وضعیت فعلی بیمارستان‌های استان نیز زد و بندهای سیاسی میان برخی سیاست‌مداران بوده است.
نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با اشاره به اینکه دو عرصه محیط‌زیست و بیمارستان‌ها که با سلامت مردم ارتباط دارند، در این استان بسیار آسیب دیده است، تصریح کرد: بعضی بخش‌های بیمارستانی مانند سایت لاکان نیز سال‌ها پیش آغاز شده بود اما بیش از ۲۳ سال اسکلت ساختمان زیر باران بود لذا این وضعیت بیمارستانی برازنده و شایسته مردم این استان نیست.
امام جمعه رشت به مشکلات زیست‌محیطی استان اشاره و بیان کرد: در کنار مشکلات بیمارستانی، تالاب انزلی به‌عنوان یکی از تالاب‌های معروف کشور در وضعیت خوبی به‌سر نمی‌برد و شیرابه‌های آلوده دو رودخانه رشت هم وارد این تالاب می‌شود و باعث افزایش آلودگی تالاب در سال‌های گذشته شد.
وی خاطرنشان کرد: به‌لحاظ عوامل زیست محیطی، بعضی بیماری‌ها در این استان شیوع زیادی پیدا می‌کند که بخشی ناشی از سوء تغدیه و بخش دیگر مربوط به‌عدم آگاهی‌ها و دانش لازم نسبت به تغذیه است که جزو دیگر معضلات استان است.
نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با اشاره به معضلات و آلودگی‌های دو رودخانه گوهررود و زرجوب رشت و ورود شیرابه‌های پسماند به این رودخانه‌ها و تالاب انزلی تصریح کرد: متاسفانه بخشی از فاضلاب‌های بیمارستانی و شهرک‌های صنعتی هم به رودخانه‌ها منتهی می‌شود.
آیت‌الله فلاحتی به ازدیاد برخی بیمارستان‌های خصوصی در استان اشاره و بیان کرد: مخالف بیمارستان خصوصی نیستیم اما به دلیل‌عدم توجه برخی دولتمردان و مسئولان اجرایی در طول چهل سال گذشته شاهد ازدیاد بیمارستان‌های خصوصی در استان بوده‌ایم تا جایی که مردم فکر می‌کنند برای حل مشکل‌شان حتماً باید به بیمارستان خصوصی مراجعه کنند و این شایسته نظام سلامت ما نیست.
امام جمعه رشت با اشاره به رسالت مهم دانشگاه علوم پزشکی در حوزه سلامت جامعه خاطرنشان کرد: در این راستا، تجهیز بیمارستان‌ها و وجود نیروها و کادر مجرب و وجود زیرساخت‌های بیمارستانی همواره در کاهش آلام حوزه سلامت و درمان، موثر و حائز اهمیت است.
نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان در پایان خواستار توجه بیشتر به بخش‌های بیمارستانی گیلان شد و افزود: توجهات به بخش بهداشت و درمان بر اساس نظام عدالت اجرا شود.

Share