وعده های مدیرعامل استقلال بر روی آنتن زنده؛

فتح الله زاده و وعده های فضایی؛ پروژه هایی که آقا مدیر حتی نامش را بلد نیست!

مدیرعامل استقلال در حالی در آنتن زنده وعده هایی رویایی به هواداران این تیم داد که سابقه او نشان می دهد امکان عملی شدن آن ها تقریبا صفر است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از جماران، در لغت نامه فوتبال ایران، نام علی فتح الله زاده، با بدهی فراوان، ترکاندن بمب و وعده‌های فضایی گره خورده که البته این وعده‌ها هیچ گاه محقق نمی‌شوند و از طرفی بدهی‌های او، در دوران مختلفی یقه استقلال را گرفته و این تیم را به دردسر انداخته است.

فتح الله زاده که چندی پیش دوباره به استقلال برگشت و این بار جایگزین مصطفی آجورلو شد، این روزها مشغول دادن وعده‌های معروف خودش است و نشان داده نه تنها تغییری در شیوه مدیریتش ایجاد نشده، بلکه با همان دست فرمان سابق قرار است بار دیگر آبی‌ها را به دردسر بیندازد.
او که قبلا بارها وعده‌های مختلفی از آوردن رونالدو و مسی به استقلال تا تست دادن آن‌ها داده بود، این بار با حضور در برنامه فوتبال برتر حاشیه ساز شد و بار دیگر صحبت‌هایی را به زبان آورد که با هیچ متر و معیار منطقی نمی‌توان آن‌ها را پذیرفت.

حرف مدیرعامل اعتبار ندارد؟

مدیرعامل آبی‌های پایتخت، که نشان داده اگر چه در مدیریت ضعیف است اما دکترای صحبت کردن دارد و این مورد را به خوبی بلد است، شب گذشته بار دیگر برای تیمش حاشیه ساخت. او در بخشی از صحبت‌های خود ادعا کرد که سید حسین حسینی دروازه بان این تیم، برای دریافت مطالبات خود به باشگاه نوتیس ارسال کرده و طلبش را خواسته که این موضوع صبح امروز، از سوی حسینی تکذیب شد.

این در حالی است که فتح الله زاده بارها از مشکلات استقلال سخن گفته و خواسته بود که هواداران با حمایت از این تیم، آرامش را به آن‌ها بدهند تا تیم بتواند از چالش‌ها عبور کند اما حالا خود آقای مدیر حرف‌هایی بر زبان می‌آورد که تنها آتش به تیم می‌اندازد و در نهایت هم با تکذیب دروازه بان باشگاه مواجه می‌شود تا نشان دهد حرف او اعتباری ندارد! البته که دریافت مطالبات حق طبیعی بازیکنان است و باشگاه باید به تعهدات خود عمل کند اما این که مدیرعامل باشگاه این گونه آن را روی آنتن زنده بیان کند جز به حاشیه بردن تیم و ایجاد چنین فضای تقابلی، نتیجه دیگری ندارد.

وعده‌های فضایی آقای رئیس

فتح الله زاده در بخشی از سخنان خود وعده‌های مختلفی داد که می‌توانست دود از سر هر مخاطب و شنونده‌ای بلند کند.

او در ابتدا از ایجاد یک بانک جدید یا نو بانک به نام و برند استقلال خبر داد؛ موضوعی که هرکسی با کم‌ترین سواد در این حوزه هم می‌داند تقریبا غیر ممکن است و با توجه به شرایط کشور، بدهی‌های باشگاه استقلال و زیان انباشته آن‌ها و البته قوانین سفت و سخت بانکداری، به هیچ وجه میسر نیست. با این وجود مدیرعامل استقلال این وعده را داد که هواداران از کارت بانکی استقلال استفاده کنند. موضوعی که البته با تعجب مجری هم همراه شد اما او در ادامه به این وعده بسنده نکرد و حرف از توکن هواداری هم به میان آورد.

او در بخشی از سخنانش گفت: «ما قصد داریم که توکن هواداری راه اندازی کنیم. این یک چیز جدیدی است که هنوز در دنیا خیلی باب نشده ولی ما ان‌شاءالله در ایران، آن را برای استقلال راه اندازی خواهیم کرد.» وعده‌ای که مشخص نیست چگونه قرار است قانونی شود که البته با توجه به سابقه مدیریتی فتح الله زاده، می‌توان آن را در سیاهه دیگر وعده‌های فضایی‌اش قرار داد.

اجرای پروژه‌ای که مدیر نامش را بلد نیست!

فتح الله زاده در آنتن شبکه سه نشان داد مدیران ایرانی هر چقدر در مدیریت ضعیف باشند، در کارهای پوپولیستی حسابی ماهرند حتی اگر ذره‌ای از آن اطلاع نداشته باشند. بعد از آنکه مهدی تاج تیر دروازه را میله خطاب کرد، حالا مدیرعامل استقلال در حالی از وعده حضور استقلال در متاورس و ورزشگاه مجازی سخن گفت که تلفظ نام آن را نمی‌دانست، او که حتی کلین شیت را هم نتوانست درست تلفظ کند، درباره حضور استقلال در متاورس گفت: پروژه بعدی، متاورش است، سیستمی که می‌توانید از طریق آن، استادیوم مجازی داشته باشید. یعنی با یک عینک، شما صندلی خودتان را انتخاب می‌کنید.

او ادامه داد: مثلا می‌گوییم صندلی شماره ۱۶ برای من، آقای میثاقی شماره ۱۷ و فرهاد مجیدی صندلی شماره ۱۸ باشد. از طریق این عینک ها، می‌توانید با هم در ارتباط باشید. این یک چیز بسیار پیشرفته است و من در این خصوص، با شرکتی در امارات صحبت کرده‌ام.

فتح‌الله‌زاده در ادامه با سوالی از سوی محمدحسین میثاقی مواجه شد. اینکه آیا پروژه‌های ذکر شده مانند احداث بانک خیالی نیستند؟ چرا که پروسه دریافت مجوز تاسیس بسیار پیچیده است که مدیرعامل استقلال پاسخ داد: نوع بانک فرق می‌کند و ما از زیر ساخت‌هایی استفاده می‌کنیم که نیازی به مجوز ندارد. من با ۴ بانک صحبت می‌کنم و ۲ نفر از مدیرعاملان بانک‌های بزرگ کشور دیدار داشته ام. با مدیرعامل ۲ بانک دیگر که دیدار داشته باشم، با یکی از آن‌ها قرارداد می‌بندیم.

البته همه این‌ها از رویا و خیال برای فوتبال ایران هم بزرگ‌تر است و نهایتا بتوان خواب آن را برای فوتبال ایران دید؛ چرا که پیش از فتح الله زاده، یک دهه قبل محمد رویانیان هم سعی کرد چنین کارهایی را انجام دهد و با احداث دانشگاه پرسپولیس و… قدم‌هایی برداشت اما نهایتا همه آن کارهای غیراصولی به ضرر پرسپولیس تمام شد و حالا درباره استقلال هم می‌توان به خوبی این موضوع را پیش بینی کرد؛ اتفاق‌هایی که البته محال است رخ بدهد به خصوص وقتی از سوی فتح الله زاده بیان شود. اما تجربه نشان داده مدیران ایرانی در چنین شرایطی نه تنها یک قدم به وعده‌های خود نزدیک نمی‌شوند، بلکه به بدترین شکل ممکن از کار برکنار شده و بعد از مدتی مشخص می‌شود چه هزینه‌های سنگینی روی دست باشگاه گذاشته اند؛ داستانی که در پرونده کاری آجورلو تکرار شد و حالا فتح الله زاده هم در همان مسیر قدم گذاشته که بعید است جز غرق کردن بیش‌تر آبی‌ها در گرداب مشکلات، نتیجه دیگری داشته باشد.

Share