دادستان عمومی و انقلاب مرکز گیلان اعلام کرد؛

رهایی یک محکوم از قصاص در گیلان به مناسبت سالروز شهادت سردار سلیمانی

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان از رهایی یک محکوم از قصاص نفس با تلاش دادستانی استان به مناسبت سالروز شهادت سردار سلیمانی خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، سید مهدی فلاح میری دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان از رهایی یک محکوم از قصاص نفس با تلاش دادستانی استان به مناسبت سالروز شهادت سردار سلیمانی خبر داد.

سید مهدی فلاح میری دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان با اعلام این خبر اظهارداشت: این جوان محکوم به قصاص نفس از سال ها پیش به دلیل جنایت بر نفس در زندان بسر برده و اولیای ‌دم پرونده راضی به گذشت از قصاص نمی شدند.

وی با بیان اینکه به مناسبت سالروز شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی تلاش اعضای دادستانی استان گیلان برای جلب سازش در پرونده‌ها و گذشت شکات بسیار داغ تر و پر رنگ تر شده است افزود: به همین دلیل اولیای دم با وساطت و تلاش دادستانی استان گیلان به حرمت خون شهید سلیمانی از حق اجرای قصاص خود گذشته و محکوم پرونده پس از سال ها از قصاص نفس رهایی یافته و فرصت مجددی برای ادامه زندگی به وی داده شد.

فلاح میری در پایان خاطر نشان کرد: در چنین مواردی اولیاء دم با اقدام خداپسندانه وکریمانه خود علاوه برعفو قاتل، زمینه ترویج فرهنگ گذشت و ایثار در جامعه را فراهم می کنند.

Share