فرمانده انتظامی شهرستان تالش خبر داد؛

به دام افتادن کلاهبردار ۱۴ساله در تالش | برداشت غیر مجاز وجه از حساب بانکی شهروندان

فرمانده انتظامی تالش از شناسایی و دستگیری یک کلاهبردار سایبری ۱۴ساله در این شهرستان خبر داد و گفت: تاکنون ۷ فقره پرونده کلاهبرداری کشف شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، سرهنگ «محمد رستمی» با تاکید بر دقت کاربران فضای مجازی در دریافت و نصب نرم‌افزارهای کاربردی، اظهار داشت: کاربران نرم‌افزارهای مورد نیاز خود را از سایت‌های معتبر دریافت کرده و از بازکردن لینک‌های ناشناس که در شبکه‌های اجتماعی یا از طریق پیامک به هر عنوانی برای آن‌ها ارسال می‌شود، خودداری کنند.
وی در ادامه گفت: در پی شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر برداشت غیر مجاز وجه از حساب بانکی آن‌ها، پیگیری موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.
فرمانده انتظامی شهرستان تالش با اشاره به اینکه پس از بررسی‌های صورت گرفته و تحقیقات انجام شده مشخص شد، مالباختگان برای انجام یک عملیات بانکی وارد درگاه جعلی شده و بعد از وارد کردن اطلاعات حساب خود از حساب آن‌ها برداشت غیرمجاز صورت گرفته است، افزود: با اقدامات پلیسی صورت گرفته، متهم این پرونده‌ها شناسایی و پس از هماهنگی قضائی دستگیر شد.
این مقام انتظامی از کشف ۷ فقره پرونده کلاهبرداری به ارزش ۲ میلیارد ریال خبر داد و با اعلام اینکه تحققات در این زمینه همچنان ادامه دارد، بیان داشت: متهم ۱۴ساله این پرونده‌ها در اختیار مرجع قضائی قرار گرفت.
سرهنگ رستمی در پایان گفت: شهروندان می‌توانند در صورت برخورد با موارد مشکوک یا مجرمانه، موضوع را از طریق مرکز فوریت‌های سایبری به شماره ۰۹۶۳۸۰ یا سایت پلیس فتا به آدرسwww. Cyberpolice. ir در قسمت ثبت گزارش‌های مردمی با کارشناسان پلیس فتا در میان بگذارند.

Share